וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בדרום הרצועה: מסוק צה"ל התרסק סמוך לציר פילדלפי, שני לוחמים נהרגו

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 10:49

מסוק ינשוף התרסק בזמן שהגיע לחלץ פצוע מהשטח. לפי התחקיר הראשוני, האירוע הקשה נגרם בשל טעות אנוש או טעות טכנית, ולא ירי חמאס. כל מי שהיה על המסוק נפגע, ובנוסף להרוגים נפצעו 7 לוחמים, בהם כמה שמוגדרים במצב קשה

בווידאו:התרסקות מסוק ינשוף,11 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

אסון סמוך לציר פילדלפי ברצועת עזה: שני לוחמים נהרגו הלילה (רביעי) ושבעה נפצעו, בהם כמה באורח קשה, בהתרסקות מסוק בדרום הרצועה. שמותיהם של הלוחמים שנהרגו טרם הותרו לפרסום ויפורסמו בהמשך. האירוע התרחש בשעה 00:23 בערך, כשמסוק מסוג סיקורסקי UH-60 בלאק הוק (ינשוף) ביצע נחיתה לא טובה כדי לחלץ פצוע ופגע בקרקע, כשההערכה היא שמדובר בטעות אנוש ולא בירי של חמאס, וסיבת ההתרסקות עודנה מתוחקרת. כל מי שהיה במסוק נפגע.

לאחר מכן היה מבצע לחילוץ הפצועים, כשהפינוי התסיים בערך בשעה 2:00 בלילה. כל הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, והחילוץ היה גם מוסק וגם רכוב. מדובר בתאונה מבצעית ראשונה של מסוק הינשוף. לאחר האירוע, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר מינה ועדת חקירה חילית בנושא שתבדוק את נסיבות האירוע, ומצה"ל נמסר כי לא חל שינוי בפעילות המבצעית של חיל האוויר.

מסוק צה"ל שהתרסק בדרום הרצועה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המסוק שהתרסק בדרום הרצועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התרסקות המסוק מצטרפת לשורת תקריות קשות ברצועה במהלך המלחמה, שבמהלכן נפלו לוחמים רבים במסגרת אירוע בודד. כך, למשל, אסון ה-21, בו לוחמים נפלו בקרב קשה במרכז רצועת עזה במהלכו נורו טילי נ"ט לעבר טנק ומבנים ממולכדים במוקשים, שקרסו על הלוחמים.

מדובר היה באירוע הקשה ביותר מתחילת המלחמה. הכוח היה במרחק של 600 מטרים מהגבול, לא רחוק מקיבוץ כיסופים, ומטרתו הייתה לפוצץ עשרה בתים באזור, כדי לחשוף את השטח, על מנת שפעילי חמאס לא יהיו יכולים להתחבא בו. לאחר מכן, כך עלה בתחקיר כי זיהה צוות טנק שאבטח את כוח ההנדסה במקום את חוליית הנ"ט, צודד את התותח לעברה - אך המחבלים הספיקו לשגר לכיוונם טיל נ"ט ופגעו בו.

בצה"ל הדגישו כי הגדוד וכוח ההנדסה ביצעו בהצלחה משימות פיצוץ מבנים כמה פעמים בתקופה האחרונה וזו לא הייתה המשימה הראשונה שלהם. כאמור, בצבא שללו בנקודת הזמן הזו את האפשרות שהיו מנהרות במרחב. כמו כן, בצה"ל לא ידעו להסביר מדוע היה ריכוז של לוחמים במבנים.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
21 הנופלים באסון במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל
טילי נ"ט נורו לעבר טנק ומבנים ממולכדים קרסו על הלוחמים. הנופלים ב"אסון ה-21"/דובר צה"ל

אסון כבד נוסף היה "אסון המשאית", בו שישה לוחמים נהרגו בפיצוץ חומר נפץ במרכז רצועת עזה. כ-30 חיילים נוספים נפגעו באותו המקרה, ביניהם הזמר עידן עמדי. האסון התרחש בזמן הכנות שביצעו לוחמי יחידת יהל"ם ולוחמי הנדסה לפיצוץ תוואי מנהרות טרור באזור חאן יונס. בשלב מסוים, יצאו רוב הכוחות מהאזור, ובמקום נשארו רק כוחות הנדסה ואבטחה. באותו הזמן, זיהה טנק צה"לי באויב שנמצא באזור. הטנק שיפק מיקום, כדי שלא לסכן את כוחות, וירה אל עבר המחבלים.

עמית שחר, דניס קרוחמלוב  וקלסר, רון אפרימי, רועי אברהם מימון, עקיבא יסינסקי, גבריאל בלום. דובר צה"ל
האסון קרה בזמן הכנות לפיצוץ תוואי מנהרות טרור באזור חאן יונס. ההרוגים ב"אסון המשאית"/דובר צה"ל

הטנק ירה שני פגזים. אחד פגע בכוח האויב, והשני פוגע בעמוד. הפגיעה בעמוד הביא להתלקחות ולהתפוצות מיידית של מערכת החבלה, ושל חומרי הנפץ שנועדו להשמדת המנהרה. הפיצוץ הלא מתוכנן התרחש כחצי שעה לפני הזמן, ובשלבים האחרונים של הכנת המרחב לפיצוץ המנהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully