וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית נ"ט הפתיעה את הכוחות - טנק זיהה אך נפגע מטיל | גילויים חדשים על אסון ה-21

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 11:51

בתחקור ראשוני שביצע הרמטכ"ל באזור התקרית עלה כי החוליה ששיגרה טיל הפעילה את המוקשים שהניח צה"ל. עוד עלה כי תחת המבנים לא היו מנהרות - ולכן לא ברור מדוע בצבא לא השתמשו בכלי הנדסה על מנת להשמידם. כמו כן, בצה"ל לא ידעו להסביר מדוע היה ריכוז של לוחמים במבנים

מבצעים התקפיים לצד הגנה: פעילות החטיבה הדרומית בדרום רצועת עזה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, סייר היום (שלישי) באזור אסון קריסת המבנים סמוך לגבול, שבה נפלו 21 לוחמים וביצע תחקור - כולל בחינה של הטנק שנפגע והועבר אל השטח הישראלי. התחקיר הראשוני שלל את האפשרות שקיימות מנהרות או פירים תחת המבנים שקרסו - ובכל זאת בצה"ל הוחלט לפוצץ אותם באמצעות הנחה של עשרה מוקשים בכל מבנה. זאת, למרות שבמרחב היו כלי הנדסה כבדים (דחפורים) שיכלו לסייע בהריסתם.

בתחקור שבו השתתפו גם מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, מפקד החטיבה הדרומית אל"מ טל אשור, המג"ד ומפקדי שטח מגדוד 8208 ופלוגת החבלה - עלה בנוסף כי גדוד המילואים עסק באבטחת כוח ההנדסה שמלכד את המבנים. חוליית מחבלים שיצאה ממטע במרחב הכפרי, כיוונה טיל נ"ט לעבר שני מבנים סמוכים - פגעה בהם והפעילה את המוקשים. כתוצאה מכך, כל הלוחמים שהיו במבנים נהרגו.

כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס. אבי רוקח
כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס/אבי רוקח

לאחר מכן, כך עלה בתחקיר, זיהה צוות טנק שאבטח את כוח ההנדסה במקום את חוליית הנ"ט, צודד את התותח לעברה - אך המחבלים הספיקו לשגר לכיוונם טיל נ"ט ופגעו בו.

בצה"ל הדגישו כי הגדוד וכוח ההנדסה ביצעו בהצלחה משימות פיצוץ מבנים כמה פעמים בתקופה האחרונה וזו לא הייתה המשימה הראשונה שלהם. כאמור, בצבא שללו בנקודת הזמן הזו את האפשרות שהיו מנהרות במרחב. כמו כן, בצה"ל לא ידעו להסביר מדוע היה ריכוז של לוחמים במבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס. אבי רוקח
כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס/אבי רוקח

21 לוחמים נפלו אתמול כאמור בתקרית במרכז רצועת עזה, באירוע הקשה ביותר מתחילת המלחמה. הכוח היה במרחק של 600 מטרים מהגבול, לא רחוק מקיבוץ כיסופים, ומטרתו הייתה לפוצץ עשרה בתים באזור, כדי לחשוף את השטח, על מנת שפעילי חמאס לא יהיו יכולים להתחבא בו.

לדברי איש מילואים, "מפוצצים תשתיות טרור ששימשו מחבלים כדי להסיר איומים על קו הגבול ושאזרחים ישראלים לא יראו מחבלים בעיניים, כמו שהיה לפני 7 באוקטובר. מחבל יכול לשבת בבית פלסטיני ולשגר טיל נ"ט על בית ישראלי, ואם הוא יביא צלף מיומן עם רובה מתקדם הוא גם יהיה מסוגל לפגוע באנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully