וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתה של נועה גולדנברג הגישה תלונה למח"ש: "הפצת התיעוד - עבירה פלילית"

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 11:29

משפחתה של הצעירה שהשליכה חול על בן גביר טוענת כי המשטרה שיבשה את החקירה בפרסום הסרטונים מחוף הים, מבלי שהעבירה אותו להגנה או קיבלה אישור מבית המשפט. "מדובר בעבירות פליליות חמורות שמהוות עוולות אזרחיות. סומכות על מח"ש לשים סוף להתנהלות הבלתי חוקית"

תיעוד מעיכובה למעצר של נועה גולדנברג, משליכת החול על השר בן גביר/דוברות משטרת ישראל

משפחתה של נועה גולדנברג, שחשודה בהשלכת חול לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תגיש תלונה למח"ש - כך כתבה הבוקר (רביעי) אמה שרון גולדנברג ב-X (טוויטר). התלונה תתייחס לפרסום הסרטון ממצלמות הגוף של השוטרים אתמול.

"הפעם, לא מדובר ב-"סתם" התנכלות והתבריינות", כתבה, "אלא גם בעבירות פליליות חמורות, לרבות גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות וכן פירסום אסור של תישאול משפיל שביצע השוטר בחוף הים. עבירות אלה אף מהוות עוולות אזרחיות, ואנו נשקול את המשך צעדינו מבחינה זו. אנחנו סומכות ידינו על המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, וכמובן על בית המשפט, ונחושות לשים קץ להתנהלות הבלתי חוקית והפוגענית של המשטרה.". גולדנברג גם ציינה - החוק האוסר על פרסום תיעוד של חקירה או תשאול בישראל ללא רשות בית המשפט הוא הסיבה שלא ניתן להקרין בארץ את הסרט "תיקי ביבי".

עו"ד ניר אלפסה המייצג את גולדנברג סיפר: "הבוקר הוגשה תלונה למח"ש על ידי נועה גולדנברג. בתלונה מתייחסת נועה לעובדה שאמש המשטרה פרסמה בכלי התקשורת סרטון מהמעצר שלה בחוף הים, וזאת על אף שחומרי החקירה טרם הגיעו לידיו של עו"ד המייצג אותה. פרסום הסרטון באופן רשמי על ידי המשטרה מהווה שיבוש הליכי משפט, פרסום חקירה בניגוד לחוק חקירת חשודים ופגיעה בפרטיותה".

"כפי שניתן לראות בסרטון, הנאשמת נמלטה למים ולא נשמעה להוראות השוטר למעלה מ-10 דקות, וזאת למרות בקשות של השוטר והכרזה של המציל במערכת הכריזה לצאת מהמים", כך נמסר מהמשטרה אמש במצורף לתיעוד. "בנוסף, ניתן לראות בסרטון כי הנאשמת לבושה בבגדים והטענה כי נחקרה בבגד ים הינה טענה שקרית ומופרכת. בניגוד לטענותיה, כל זכויותיה של הנאשמת נשמרו בקפידה במהלך המעצר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נועה גולדנברג, אמה ואביה ובעלה. 9 בספטמבר 2024. יותם רונן
נועה גולדנברג, אמה ואביה ובעלה. 9 בספטמבר 2024/יותם רונן

חטיבת התביעות של המשטרה הגישה ביום שני כתב אישום נגד גולדנברג, שלושה ימים לאחר המקרה. גולדנברג מואשמת בסעיפים של תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. "היא חפנה בידה חול רטוב מהמים לכדי כדור בוץ קשיח, השליכה ונמלטה בריצה למעמקי הים", מפרטת המשטרה. מסגרת הענישה לעבירה זאת היא עד שלוש שנים.

במשטרה טענו כי אחרי השלכת כדור הבוץ נמלטה גולדנברג לים וסירבה לצאת מהמים. לפי המשטרה, "למרות בקשות חוזרות ונשנות של השוטר שתצא מהמים, היא לא נענתה ורק לאחר דקות ארוכות ושכנועים מצד מכר שלה היא החליטה לצאת מהמים. בנסיבות אלה הנאשמת הפריעה לשוטר בעת מילוי תפקידו".

פרקליטה עו"ד ניר אלפסה אמר לוואלה: "עיון קל בכתב האישום מבהיר יותר מכל מה שחשבנו - יחידת התביעות נרתמה כל כולה כדי להשביע את רצון השר הממונה עליה ולהגיש כתב אישום מופרז בחומרתו, מנותק כל קשר לעובדות. סטטיסטית כמעט לא נתקלים בהשלכות חול כעילה להגשת כתב אישום בגין תקיפה גם במקרה של עובדי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully