וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרנת בכורה: הסרט "תיקי ביבי" על חקירות רה"מ בתיקי האלפים הוקרן בטורונטו

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 6:03

הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים לאחר שביהמ"ש המחוזי בי-ם דחה את בקשת רה"מ למנוע את פרסומו. ערוץ טלגרם בשם "Bibi files", שמונה אלפי משתמשים, הבטיח לשדרו בשידור ישיר אך חזר בו. במאי הסרט: הרגשנו שחובתנו לפרסם את הסיפור בהקדם האפשרי כי אנשים מתים

שרה נתניהו יוצאת מבית המשפט בסיום עדות ארנון מילצ'ן בתיקי נתניהו. 25 ביוני 2023/שאול אדר

הסרט התיעודי "תיקי ביבי" הוקרן הלילה (שלישי) בפסטיבל הסרטים בטורונטו שבקנדה. הסרט, שהעיתונאי רביב דרוקר הוא אחד ממפיקיו, יכלול תיעודים שטרם נחשפו מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הבמאים, אלכס גיבני ואלכסיס בלום, קיבלו גישה לתיעודים של אלפי שעות חקירת נתניהו בתיקי האלפים בין השנים 2018-2016, וכן חקירות של רעייתו שרה, בנו יאיר, מקורביו ועובדים בלשכת ראש הממשלה - שמעולם לא פורסמו.

גיבני אמר ל"ורייאטי" לקראת ההקרנה: "ההקלטות הללו שופכות אור על דמותו של נתניהו בצורה חסרת תקדים ויוצאת דופן. הן עדות עוצמתית לאופי המושחת שלו וכיצד הוביל אותנו למקום שבו אנו נמצאים כעת. יש דחיפות מסוימת להתמודדות עם החומרים האלה והתמודדות עם אופיו של נתניהו בזמן שאומרים לנו, 'אה, הדיונים האלה הם ליום אחר, כי נתניהו באמצע מלחמה'. הרגשנו שזה חשוב, ולמען האמת, חובתנו כאזרחי העולם לפרסם את הסיפור שלנו בהקדם האפשרי - כי אנשים מתים".

בנימין נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90
הבמאים קיבלו גישה לאלפי שעות חקירות של נתניהו, רעייתו, בנו, מקורביו - שמעולם לא פורסמו/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת ראש הממשלה נתניהו למנוע את פרסום הסרט. נתניהו ביקש למנוע את הצגת התיעוד החזותי של החקירות שלו בישראל. בסעיף 13 לבקשה, כתב עו"ד עמית חדד שמייצג את רה"מ: "העובדה כי הפרסום עתיד להתבצע בחו"ל אינה מעלה ואינה מורידה בעניין זה".

עם זאת, לרגל ההקרנה, נפתח ערוץ טלגרם בשם "Bibi files" שהבטיח לשדר את הסרט בשידור ישיר מהפסטיבל. אולם, מנהלי הערוץ חזרו בהם והודיעו שימתינו עם הפרסום עד להודעה חדשה עקב ייעוץ משפטי. נכון לעכשיו, הערוץ מונה אלפי משתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully