וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התרסקות המסוק: האסונות הקשים ביותר במהלך הלחימה ברצועה

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 11:12

התרסקות המסוק ברפיח מצטרפת לשורת תקריות קשות שאירעו במהלך 340 ימי לחימה ברצועה. מהתפוצצות נגמ"שי הנמר"ה ועד לאירוע שבו נפלו 21 לוחמים באירוע יחיד: כמה מהאירועים הקטלניים ביותר במלחמה, שגבו מכוחות צה"ל מחיר כבד

תוואי תת-קרקעי באורך של כ-3 קילומטרים הושמד במסדרון במרכז הרצועה/דובר צה"ל

ההתרסקות הקטלנית של מסוק צה"ל סמוך לרפיח, שהותרה הבוקר (רביעי) לפרסום, מצטרפת לשרשרת של תקריות קשות ושהסתיימו בנפילת חללים רבים בקרב כוחותינו. במשך כמעט שנה שלמה של לחימה ברצועה צה"ל אמנם רשם שורת הישגים והצלחות, ובהן חילוצם מהשבי של שבעה חטופים וכן חילוץ גופות חטופים והבאתן לקבר ישראל - אולם נרשמו גם מקרים לא מעטים שהביאו לאובדן חיי חיילים.

אסון הנמר"ה. דובר צהל, עיבוד תמונה
לוחמי צה"ל שנפלו באסון הנמר"ה/עיבוד תמונה, דובר צהל

בחודש ינואר נפלו ברצועת עזה 21 לוחמי צה"ל באסון שמכונה "אסון ה-21". במהלך קרב שהתחולל במרכז הרצועה לוחמי צה"ל ספגו מספר טילי נ"ט שהפעילו מוקשים שהונחו על ידי הלוחמים במטרה להרוס מספר בתים.

כוח הנדסה ששהה בסמוך היה אחראי על שיטוח של שטח שממוקם במרחק קצר מגדר הגבול, כ-600 מטרים. טיל נ"ט שנורה לעבר טנק שאבטח את הכוח הפעיל את המוקשים והקריס את המבנה שבו שהו לוחמי צה"ל. באסון הטראגי נפלו כאמור 21 לוחמים. בצה"ל לא ידעו להסביר מדוע היה ריכוז של לוחמים במבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
21 הנופלים באסון במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל שנפלו באסון ה-21/דובר צה"ל

באסון נוסף שמכונה "אסון המשאית" נפלו שישה לוחמים מפיצוץ של חומר נפץ במרכז הרצועה. באסון הקשה נפצעו עוד 30 חיילים, ביניהם הזמר עידן עמדי. לוחמי יהל"ם ולחמי הנדסה היו במקום והכינו חומרי נפץ לפיצוץ תוואי מנהרות טרור באזור חאן יונס.

רוב הכוחות יצאו מהאזור ונשארו רק כוחות הנדסה, שריון ואבטחה. טנק צה"לי שהיה במקום זיהה מחבלים וירה לעברם לאחר ששינה את מקומו על מנת לא לסכן את הכוחות. הטנק ירה לעבר המחבלים ופגע בטעות בעמוד שהיה בסמוך, הפגיעה בעמוד גרמה להפעלת ה"פתיל הרועם" של מערכת החבלה, כתוצאה מכך התפוצצה משאית ובה חומרי נפץ.

עמית שחר, דניס קרוחמלוב  וקלסר, רון אפרימי, רועי אברהם מימון, עקיבא יסינסקי, גבריאל בלום. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל שנפלו באסון המשאית/דובר צה"ל

פחות מחודש מפרוץ המלחמה הלחימה נפלו 16 לוחמים לאחר שטיל נ"ט פגע ברכב הנמ"ר המשוריין בו נסעו. בתחקיר שביצע צה"ל עלה כי טיל הנ"ט פגע בטיל כתף מסוג "מטאדור" שהיה בתוך הנגמ"ש וגרם לפיצוץ גדול יותר.

בצה"ל ציינו שמדובר באירוע חריג והוסיפו ששוגרו לעבר המשוריינים מאות טילים אבל חדירה אליהם נמנעה ב-95% מהמקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully