וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדימיר פוטין "חיסל את לוויתן הריגול הרוסי" לאחר שהוא "ערק לנורבגיה"

8.9.2024 / 0:02

לווויתן בלוגה שנטען שהוא מרגל רוסי לאחר שהתגלה עם התקן למצלמה עליו נכתב 'ציוד של סנט פטרסבורג' מחובר אליו - נמצא מת עם 'פצעי ירי' סמוך לחופי נורבגיה. ארגוני בעלי חיים דורשים חקירה ואיש צבא אמריקאי אפילו הצהיר: "פוטין הורה לחסל אותו"

בנורבגיה חושדים: רוסיה שלחה "לוייתן מרגל" לחופיה/צילום: רויטרס. עריכה: שניר דבוש

מותו של לווייתן לבנתן (בלוגה לבן) אהוב שבעבר נטען שהוא מרגל רוסי הפך לתעלומה בנורבגיה, כאשר ארגוני זכויות בעלי חיים מעלים את הטענה שייתכן מאוד שהוא נרצח.

הלוויתן, שזכה לכינוי "הוואלדימיר", זכה לתהילה עולמית ב-2019 לאחר שזוהה סמוך לחופי נורבגיה כשהוא לובש רתמה מיוחדת עם התקן למצלמת Gopro ותגית שהצביעה על כך שהמקור שלה הוא בסנט פטרסבורג, מה שהעלה טענות כי הוא אולי אומן על ידי הצבא הרוסי לצורכי ריגול.

לוויתן הבלוגה היה ידוע כלוויתן שאוהב לשחות לעבר סירות ואוניות כדי לבקש אוכל והוא אוהב את האינטרקציה עם בני האדם. קוואד פין ודארן נאייש, חוקרים ימיים, גיבו את התיאורייה לפיה מדובר בלוויתן "ריגול רוסי" ופין טען: "הוואלדימיר נלקח מהאוקיינוס ואומן על ידי בני האדם לעשות טריקים כאלו כמו לתפוס אובייקטים בתמורה לאוכל. הוא סובל מתת תזונה ועדיין תלוי בבני האדם שיספקו לו אוכל ולכן מתנהג כך".

מרטין ביו, מהמוסד לחקר המרינה בנורבגיה, אמר: "אם הלוויתן הזה הגיע מרוסיה, ויש סיבה טובה להאמין בזה, אז לא מדובר במדענים רוסים ששלחו אותו, אלא סביר להניח שמדובר בחיל הים הרוסי שעשה זאת"

בשלוש השנים האחרונות תנועותיו היו במעקב על ידי עמותת Marine Mind הנורווגית ובשבוע שעבר נמצאה גופתו של הוואלדימיר על ידי אב ובנו שיצאו לשיט דיג. שאחד מראשי העמותה, הביולוג הימי סבסטיאן סטרנד, אמר: "למרבה הצער, מצאנו את הוואלדימיר צף מת בים". הוא הוסיף כי סיבת המוות אינה "ברורה באופן מיידי", וציין כי לא נראו פגיעות חיצוניות גדולות גלויות לעין.

לוויתן בלוגה שנחשד כ"מרגל רוסי" תועד כשהוא משחק רוגבי בים/facebook:alonkowen

הלוייתו, שאורכו היה 4.2 מטרים ומשקלו 1,225 ק"ג, היה בגיל משוער של 15 עד 20, שנחשב צעיר עבור לווייתן בלוגה שיכול לחיות על גיל 60. כעת מקרה המוות מקבל תפנית דרמטית כאשר שני ארגוני זכויות בעלי חיים נורבגיים טענו ביום רביעי כי הלוויתן "נורה למוות". הארגונים OneWhale ו-NOAH קראו לפתוח בחקירה פלילית "בהתבסס על ראיות משכנעות שהלוויתן נהרג מפציעות ירי", כתבו נציגי OneWhale, שמתוארת ​​כ"עמותה ללא מטרות רווח המחויבת להגן על הוואלדימיר ולהעבירו לחיים עם האוכלוסיה הפראית של הבלוגות".

בפוסט באינסטגרם הם כתבו כי "כמה וטרינרים, ביולוגים ומומחים בליסטיים סקרו את העדויות לפציעותיו של הוואלדימיר, וקבעו כי מותו של הלוויתן היה תוצאה של מעשה פלילי". הפוסט כלל תמונות של מה שנראה כחורים ופסי דם על גופו חסר החיים של הלוויתן. ברשת CNN שדיווחה על הטענות אמרו כי הם לא היו מסוגלים לאמת באופן עצמאי את הטענה כי הלוויתן נורה. הארגונים הגישו תלונה למשטרה ולרשות הלאומית הנורבגית לחקירה ולתביעה של פשיעה כלכלית וסביבתית.

עוד על הוואלדימיר
"פוטין משתמש בלווייתני ריגול ודולפינים רוצחים" - שובו של המרגל התת ימי

הלוויתן "המרגל הרוסי" תועד כשהוא משחק רוגבי בים

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

מותו של הלוויתן עורר סערה בנורבגיה כשמספר מומחים אף טוענים שנשיא רוסיה פוטין הוא זה שעומד מאחורי הרצח בתור אקט של נקמה בלוויתן ש"ערק מרוסיה לנורבגיה". האדמירל האמריקני בדימוס ג'יימס סטברידיס אמר לדיילי סטאר: "אני מעריך שפוטין הורה לחסל את הוואלדימיר. פוטין ילך מרחקים גדולים מאוד כדי לנקום בעריקים מאמא רוסיה".

המשטרה אישרה שאכן התקבלה תלונה הדורשת לחקור את מותו של הלוייתן וכי גופתו נמצאת כעת בנתיחה כדי לבדוק את סיבת המוות - מה שיכל לקחת כשלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully