וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לווייתן הריגול" הרוסי נמצא מת לחופי נורבגיה. המומחים מנסים להבין מדוע

לוייתן הבלוגה, שכונה "הוולדימיר", נצפה לראשונה ב-2019 עם רתמה שעליה היה כתוב "ציוד סנט פטרסבורג". מאז הוא נצפה לאורך החוף כמה פעמים, והיה חביבם של המקומיים. "זה מזעזע לחלוטין, היה נראה שהוא במצב טוב. אנחנו צריכים לדעת מה יכול היה לקרות שם"

לוויתן הבלוגה שנחשד בריגול עבור רוסיה נראתה מול שוודיה לאחר שעזב את נורבגיה/רויטרס

לווייתן בלוגה, שנצפה לראשונה לפני כמה שנים בנורבגיה עם רתמה שעוררה השערות שלפיהן מוסקבה משתמשת בו למטרות ריגול, נמצא מת.

רשת השידור הציבורית הנורבגית NRK דיווחה שגופתו של הלווייתן, שכונה הוולדימיר, נמצאה צפה במפרץ ריסביקה בדרום נורבגיה ביום שבת על ידי אב ובנו שדגו במקום. הבלוגה, ששמו היה הלחם של המילה הנורבגית ללווייתן - הוול - ושמו הפרטי של נשיא רוסיה, הוצא מהמים על ידי מנוף ונלקח לנמל סמוך, שם הוא ייבדק על ידי מומחים.

סבסטיאן סטרנד, מומחה ימי, אמר ל-NRK כי "לצערי, מצאנו את הוולדימיר צף בים. הוא מת, אבל לא ברור מה סיבת המוות". הוא הוסיף שלא נראה שהלוויתן סבל מפגיעות חיצוניות משמעותיות.

סטרנד, שעקב אחר מעלליו של הלווייתן בשלוש השנים האחרונות מטעם הארגון הלא ממשלתי Marine Mind שבסיסו בנורבגיה, אמר שהוא נעצב מאוד ממותו הפתאומי. "זה מזעזע לחלוטין", אמר. "היה נראה שהוא במצב טוב נכון ליום שישי, כך שאנחנו צריכים לדעת מה יכול היה לקרות שם".

הוולדימיר, לוויתן בלוגה שנחשד בריגול. רויטרס, צילום מסך
עורר השעות שהוא "מרגל" של רוסיה. הלווייתן הוולדימיר/צילום מסך, רויטרס

היונק הימי, שאורכו היה 4.2 מטרים ומשקלו 1,225 ק"ג, נצפה לראשונה באפריל 2019 על ידי דייגים בסמוך לאי הצפוני אינגויה, לא רחוק מהעיר הארקטית האמרפסט.

הוא לבש רתמה ומה שנראה כמו תושבת למצלמה קטנה ואבזם עם המילים "ציוד סנט פטרסבורג" - מה שעורר השערות שהוא "לווייתן ריגול". מומחים אמרו שידוע שחיל הים הרוסי אימן לוייתנים למטרות צבאיות.

במהלך השנים, הוולדימיר נצפה במימיהן של כמה עיירות חוף נורבגיות. מהר מאוד התברר שהוא מאולף ונהנה לשחק עם בני אדם.

הארגון Marine Mind כתב באתר שלו שהוולדימיר התעניין מאוד באנשים והגיב למחוות ידיים. "בהתבסס על תצפיות אלה, נראה שהוולדימיר הגיע לנורבגיה כשחצה את הגבול הימי עם רוסיה, שם יש להניח שהוא הוחזק בשבי", נכתב.

בשל התנהגות זו, התקשורת הנורבגית העלתה השערות כי ייתכן שהוולדימיר שימש "לווייתן טיפולי" כלשהו ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully