וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנורבגיה חושדים: רוסיה שלחה "לוייתן מרגל" לחופיה

לוייתן הבלוגה נמצא באוקיינוס הארקטי עם ציוד רוסי, ומומחה ימי אמר כי מדענית מרוסיה אמרה שזה ככל הנראה חלק מפעילות הצבא. הצי הרוסי מפעיל גם דולפינים למטרות צבאיות

בנורבגיה חושדים: רוסיה שלחה "לוייתן מרגל" לחופיה/צילום: רויטרס. עריכה: שניר דבוש

לווייתן שנמצא לחופי נורבגיה לבוש ברתמה רוסית מיוחדת ככל הנראה אומן על ידי הצי הרוסי למטרות ריגול - כך אמר מומחה ימי במדינה לרשת BBC. פרופ' אודון ריקרדסן אמר כי ברתמה היה התקן למצלמת גו-פרו ותגית שהצביעה על כך שהמקור שלה הוא בסנט פטרסבורג. דייג מקומי הצליח להסיר אותה מלווייתן הבלוגה.

לדבריו, מדענית עמיתה מרוסיה אמרה לו כי המכשור שנמצא על הלווייתן הוא לא מסוג שבו היו משתמשים מדענים רוסים. הוא הגיח בפני סירות נורבגיות לחופי אינגויה, אי באוקיינוס הארקטי המרוחק 415 ק"מ ממורמנסק, שם מבוסס הצי הצפוני של רוסיה. לווייתני הבלוגה חיים באזור, וריקרדסן הסביר כי הם אינטיליגנטיים במיוחד וניתנים לאילוף כמו כלבים.

ברשת השידור הנורבגית NRK פרסמו תיעוד של שחרור הרתמה מהלווייתן. לפי פרופ' ריקרדסן, "עמיתה רוסיה אמרה לו שהם לא עושים ניסויים כאלו, אולם היא יודעת שהצי רכש לווייתני בלוגה במשך כמה שנים ואימן אותם, וככל הנראה זה קשור לזה".

עוד ידיעות מהעולם
כחודש אחרי הטבח: משטרת ניו זילנד איתרה מטען ותחמושת בעיר קרייסטצ'רץ'

ביולוגים ימיים מנורווגיה מאמינים כי לווייתן שנצפה בחופי המדינה אומן על ידי חיל 
הים הרוסי, כחלק מתוכנית שמטרתה להשתמש בהם למשימות ריגול מיוחדות. רויטרס
ניתנים לאילוף כמו כלבים. הלוייתן שנמצא לחופי נורבגיה/רויטרס

קצין מילואים רוסי ניסה להדוף את החששות של נורבגיה, אבל לא הכחיש כי ייתכן שהלוייתן נמלט מהצי הרוסי. "אם היו משתמשים בחיה הזו לצורכי ריגול, אתם באמת חושבים שהיינו מחברים אליה מספר טלפון עם הודה 'בבקשה התקשרו למספר הזה?'", אמר קולונל ויקטור ברנטס לכלי תקשורת ברוסיה. ברנטס כתב בעבר על השימוש שעושה צבא רוסיה בבעלי חיים.

הוא הודה בשימוש בדולפינים למטרות צבאיות. "אנחנו לא מסתירים זאת", אמר. מתקן הדולפינים המדובר שוכן בחצי האי קרים והיה בעבר בשליטת אוקראינה, אבל הצי הרוסי השתלט עליו עם כיבוש חצי האי ב-2014.

השימוש בבעלי חיים לצורכים צבאיים אינו דבר חדש. כבר במלחמה הקרה הקים הצי האמריקני תכנית אימונים לדולפינים ולאריות ים בקליפורניה, המשמשים בין היתר לאיתור מוקשים ימיים וצוללנים המסוגלים לפגוע בספינות אמריקניות. הצי עשה שימוש בדולפינים במפרץ הפרסי בעת המלחמה עם עיראק ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully