וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחודש אחרי הטבח: משטרת ניו זילנד איתרה מטען ותחמושת בעיר קרייסטצ'רץ'

30.4.2019 / 9:27

אדם אחד נעצר בעיר שבה נהרגו 50 מתפללים בשני מסגדים, והמשטרה סגרה את הרחובות הסמוכים. המדינה נותרה בכוננות גבוהה מאז המתקפה הקטלנית בהיסטוריה שלה, שבוצעה בידי אוסטרלי התומך בעליונות הגזע הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

משטרת ניו זילנד איתרה היום (שלישי) חבילה שהכילה לפי החשד מטען נפץ ותחמושת בעיר קרייסטצ'רץ', שבה נרצחו 50 מתפללים במתקפת הירי בשני מסגדים בחודש שעבר. המשטרה עצרה גבר בן 33 וסגרה רחובות באזור פיליפסטאון, כשצוות לנטרול פצצות, אמבולנס וצוותי כיבוי והצלה נפרסו בזירה. בנוסף לכך, נאסר על טיסות בשמי האזור בזמן התקרית.

המשטרה לא מסרה פרטים נוספים, אך בכלי תקשורת מקומיים דווח כי הייתה התרעה על פצצה במקום. דובר של שירותי הרפואה אמר כי הוצב אמבולנס במקום לבקשת המשטרה, אולם אין פצועים באירוע.


בטבח בשני המסגדים בעיר ב-15 במרץ, ריסס המחבל האוסטרלי ברנטון טרנט, התומך בעליונות הגזע הלבן ומתנגד להגירה, מתפללים בזמן תפילות יום השישי. הוא שידר את הטבח בשידור חי בפייסבוק, ומתקפת הירי הקטלנית ביותר בהיסטוריה של המדינה השלווה בדרך כלל הובילה את הממשלה לקדם במהירות שורת מגבלות על רכישת כלי נשק. טרנט בן ה-28 הואשם ב-50 עבירות של רצח.

מצבת זיכרון מאולתרת מחוץ למסגד אל נור בכרייסטצ'רץ', ניו זילנד 21 במרת 2019. רויטרס
מצב זיכרון מחוץ לאחד המסגדים שהותקפו בעיר, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully