וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בהסתדרות: "ייתכן שתהיה שביתה גם מחר, ואולי נכלול בה מגזרים נוספים"

מתי המשק יחזור לשגרה? לפי ראש אגף ההסברה בהסתדרות, יניב לוי, ייתכן שהצעדים לא יוגבלו להיום בלבד. "אנחנו לא נהנים לשבות, אבל צריך לעשות סדר במדינה", אמר בראיון ל-103FM, והתייחס לעיריות שהחליטו לא להשתתף בשביתה: "הפעילו לחץ כבד על ראשי ערים מהליכוד"

הפגנה בצומת קפלן -אם כל הזעקות/צומת קפלן עכשיו, קרדיט רעי אש Rei Ash,ערב היסטורי בבגין.( עם קול) עמיר טרקל

השביתה הכללית יצאה לדרך הבוקר (שני), הפעילות בנתב"ג תופסק למספר שעות - אבל האם מחר המשק כבר יחזור לשגרה? לפי בכיר בהסתדרות, נראה שהתשובה שלילית.

"זה התפקיד לנו, לזעוק את זעקת העם", אומר יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, יניב לוי, בראיון ל-103FM, "ראינו חצי מיליון איש יוצאים לרחובות, אם צריך נוציא עוד חצי מיליון. ייתכן מאוד שתהיה גם שביתה מחר, אולי נכניס עוד סקטורים. אנחנו לא נהנים לשבות. אבל צריך לעשות סדר במדינה".

"95 אחוזים מהשלטון המקומי - בשביתה", הוסיף לוי. לדבריו, "אמנם יש עיריות שלא שובתות - חלק בקו החזית, ועל ראשי ערים מהליכוד הופעלו לחצים כבדים. ה'בייס' לא שובת, שאר המדינה שובתת. אנחנ רוצים שכמה שפחות ייפגעו, עם זאת שביתה זה לא דבר קל. זה לא לוקסוס, אבל אין לנו ברירה". על עתירת המשפחות השכולות ומשפחות החטופים נפורום הגבורה ופורום תקווה נגד ההחלטה, אמר כי הוא "אני מוריד את הראש בפני משפחות שכולות. אני יכול להבין את הכאב והמניעים שלהן, אנחנו יודעים היטב מאיזה צד הפורום מופעל. אנחנו מאמינים שהניצחון המוחלט זה החזרת החטופים והעקורים. הגיע הזמן להפסיק לזרות חול בעיני הציבור".

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת בצומת קפלן הפגנת משפחות  החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024. אורי סלע
"פתאום משפחות החטופים מרגישות איזשהו חיבוק". הפגנת הענק אמש בת"א/אורי סלע

בהתייחס לנסיבות השביתה - שנפתחה על רקע חילוץ גופותיהם של שישה חטופים שעד כה סברו כי הם בין החיים - אמר לוי כי "יהודי לא מפקיר יהודי. ממתי סוגיית חטופים הפכה לסוגיית פוליטית, ומי שתומך בהחזרת החטופים הוא שמאלן קיצון?"


במהלך הראיון ביקש להבהיר כי "אם בית הדין יורה לעצור את השביתה, נעצור אותה. מבחינתנו, זו לא הירייה האחרונה. החברה הישראלית היא משימת החיים של ארנון ושלי. נכון שלא כולם מברכים על הצעד שלנו, אבל ראיתי את משפחות החטופים אתמול עם זיק של תקווה. המשפחות הללו לא זכו לשנייה אחת של חיבוק מהממסד והמדינה, גם ברגע הזה הן צמאות ליחס מהמדינה. אתמול הן אמרו, 'סוף סוף ראינו ארגון ומנהיג שמבין את הכאב שלנו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully