וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים כשלו: השביתה בתיכונים תתקיים באופן סופי

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 0:38

"אין כל ייתכנות לחתום על הסכם במהלך הלילה", הכריז יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בתום פגישה שהתקיימה בנוכחות שר החינוך יואב קיש ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. לדבריו, "ללא הסכם מושלם לא יסתיים המאבק". קיש השיב: "הגעתי למסקנה שסמוטריץ ורן ארז רוצים את השביתה"

רן ארז מכריז: שום דבר לא ימנע את השביתה ביום ראשון/ארגון המורים

בעוד שעות בודדות היתה אמורה להיפתח שנת הלימודים, ומיליוני ילדים ובני נוער בישראל יגיעו לבתי הספר; אלא שארגון המורים העל-יסודיים הכריז ביום חמישי האחרון על שביתה בתיכונים - ולמרות ישיבה שהתקיימה הלילה (שבת) בנוכחות שר החינוך יואב קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, ארגון המורים הודיע כי השביתה בתיכונים תתקיים באופן סופי. נוסף על כך, ישבתו גם מורים מכיתות ז'-ט' שמלמדים בבתי ספר שש-שנתיים, וכן מורים בכיתות ט' בתיכונים שבהם קיימת חטיבה עצמאית.

רן ארז אמר בתום הישיבה: "לשר החינוך כנראה לא אכפת להתעלל במורים ובתלמידים למען יחסי הציבור שלו. לנו אכפת מהם. אנו מודיעים, אין כל ייתכנות לחתום על הסכם קיבוצי במהלך הלילה , גם אם יקרה הנס הבלתי אפשרי ודרישותינו ייענו. ללא הסכם מושלם וחתום לא יסתיים המאבק, לכן השביתה בעינה עומדת ותתקיים מחר כמתוכנן. אם למדינה לא אכפת להתעלל בתלמידים ובמורים לנו זה חשוב ואנו נמנע זאת".

פגישת המו״מ במשרד החינוך בתל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תהיה שביתה בתיכונים?הפגישה במשרד החינוך בת״א/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החינוך, יואב קיש, השיב: "לאחר ישיבת החרום והמו"מ הלילי שבו הנחתי מתווה פשרה נוסף, הגעתי למסקנה ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ וגם רן ארז רוצים את השביתה. צר לי שהם אינם מבינים את גודל השעה, מדינת ישראל נמצאת במלחמה והם בקרב אגו פוגעים בתלמידים ובמורים. שניהם נכשלו להתעלות לגודל השעה ואת המחיר משלמים כולנו. כולי תקווה שהם ישימו את האגו בצד ונגיע להסכמות מוקדם ככל שניתן".

לפי גורמים המעורים בפרטים, המתווה שהציע קיש קושר בין סוגיית החוזים האישיים והחזרי השכר הרטרואקטיביים. לפי הצעתו, בשנה הקרובה ינסו להניע את מהלך החוזים האישיים כפיילוט, ובסיומה לארגון המורים תהיה זכות וטו על המשכו. תשלום השכר הרטרואקטיבי ימתין לסוף השנה, כך שאם הארגון יבחר להמשיך עם החוזים האישיים הוא יועבר, ואם יעצרו אותם הוא לא יתקבל.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שר החינוך יואב קיש, רן ארז. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
אין הסכמות. שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

לפני כן, בניסיון לגשר על הפערים, קיש הציע לארז להוריד את שיעור החוזים האישיים למורים מ-10% ל-6%. לארז זה לא משנה. העניין הוא העיקרון - לא יהיו חוזים אישיים, לא קצת ולא בכלל, הוא מבהיר. אך גם בצד של משרד האוצר, והחינוך בעקבותיו, מציבים קו אדום בסוגיה. על נושאים אחרים, כמו מספר הפעימות לעליית השכר וההחזרים הרטרואקטיביים, עשויה להיות התגמשות. המכשול העיקרי יהיה קשה יותר להסרה.

בהודעת ארגון המורים על ההחלטה לצאת לשביתה נכתב כי "בשל סירובו העיקש של משרד האוצר לחתום עימנו על הסכם קיבוצי בדבר תוספת שכר ותנאי עבודה לציבור המורים, הנהלת ארגון המורים החליטה להשבית את תחילת שנת הלימודים תשפ"ה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully