וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ישתנה כלום": יומיים לתחילת הלימודים והשביתה בתיכונים עומדת בפתח - ללא ניסיון למניעתה

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 12:54

רן ארז הוציא הודעה למורים ועדכן שוב כי השנה לא תיפתח. נכון לעכשיו, שיחה עם קיש לא עומדת על הפרק, והשניים נמצאים בנתק כבר כמה ימים. ראש הממשלה נכנס לתמונה, אך נכון לעכשיו מרחוק: "הוא מבין את המשמעויות"

יו"ר ארגון המורים על יסודיים, רן ארז, הודיע שהוא מוכן להשבית את מערכת החינוך בוועדה לביקורת המדינה, 1 באפריל, 2024/דוברות הכנסת

יומיים ל-1 בספטמבר (שישי), השביתה במערכת החינוך עומדת בפתח, ואין כל ניסיון למנוע אותה. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שוחח אתמול על הנושא עם יו"ר ארגון המורים רן ארז ושר החינוך יואב קיש, בנפרד, ללא הועיל. ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס גם הוא לתמונה, מרחוק, בינתיים, והתעדכן במצב ובהשלכותיו מול קיש. "הוא מבין את המשמעויות", אמר גורם שמעורה בפרטים.

בשלב זה, אין פגישה מתוכננת בלו"ז. ארז הוציא הבוקר הודעה למורים בה חזר ושלח את המכתב שהעביר אתמול לקיש ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ', עם הכרזת השביתה. בארגון המורים כבר מתחילים לחשוב על מסיבת עיתונאים שתיערך בראשון, וכל הצדדים מביעים פסימיות על האפשרות לפתרון. "כל בתי הספר יוצאים לשביתה. לא ישתנה כלום", אמר גורם בארגון המורים. "זה נופל על עניין ההעסקה של מורים בחוזים אישיים. אנחנו מוכנים להתפשר על דברים אחרים, על זה לא. זה ייתר את הארגון".

במהלך הפגישה שנערכה עם ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי הציע לו פתרונות אפשריים. "הוא יצא משם, ואז סמוטריץ' הרס הכול עם ההודעה שהוציא. פוצץ כל אפשרות להגיע לפשרה. הוא הולך ראש ראש עם רן ארז במקום להגיע איתו לפתרון", אמר גורם אחר.

יואב קיש 
רן ארז. פלאש 90 Yonatan Sindel, עיבוד תמונה
יואב קיש רן ארז/עיבוד תמונה, פלאש 90 Yonatan Sindel

שיחה עם שר החינוך לא נמצאת על הפרק. בין השניים דורר נתק מאז יום שלישי, אז התפוצצה הפגישה ביניהם עוד לפני שהחלה. השניים החליפו האשמות: קיש טען כי סוכם על פגישה ללא עורכי דין, אך ארז הגיע עם עורכת דינו, בעוד יו"ר ארגון המורים טען כי לא יכול להיערך משא ומתן בלעדיה וכי היועצת המשפטית של משרד החינוך דווקא נכחה במקום. הדם הרע בין השניים התעצם כשבהודעה וריאיונות המשך ארז כינה את הצעד של קיש "מיזוגני".

מוקדם יותר, בניסיון לגשר על הפערים, קיש הציע לארז להוריד את שיעור החוזים האישיים למורים מ-10% ל-6%. לארז זה לא משנה. העניין הוא העיקרון - לא יהיו חוזים אישיים, לא קצת ולא בכלל, הוא מבהיר. אך גם בצד של משרד האוצר, והחינוך בעקבותיו, מציבים קו אדום בסוגיה. על נושאים אחרים, כמו מספר הפעימות לעליית השכר וההחזרים הרטרואקטיביים, עשויה להיות התגמשות. המכשול העיקרי יהיה קשה יותר להסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully