וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחלוקת: טקס המשפחות ל-7 באוקטובר לא יתקיים במקביל לשידור הטקס הממלכתי

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 20:02

בהודעת המשפחות נמסר כי טקס הזיכרון יחל בשעה 19:10 בדקת דומיה ותפילת יזכור. השעה המוקדמת יותר מהטקס הממלכתי תאפשר למשפחות לצפות ולהשתתף בו. "משפחות חללים, נרצחים, חטופים, עקורים וכל הקהילות שנפגעו - כל עם ישראל יגיע לחבק אתכם", כתב יונתן שימריז

אחיו של אלון שמריז "מתביייש בהנהגה וגאה בעם שלי"/מערכת וואלה

השרה מירי רגב בהצהרה לתקשורת

LIVE

טקס הזיכרון של משפחות 7 באוקטובר לא יתקיים במקביל לטקס הממלכתי, כך דווח היום (חמישי).
שערי פארק הירקון יפתחו לקהל הרחב בשעה 17:00. הטקס יחל בשעה 19:10 בדקת דומיה ובתפילת יזכור.

יהונתן שמריז, אחיו של אלון שמריז, כתב היום ב-X (טוויטר): "משפחות חללים, נרצחים, חטופים, עקורים וכל הקהילות שנפגעו בשבעה באוקטובר. כל עם ישראל ומיטב אמני ישראל יגיע לחבק אתכם ב-7 באוקטובר 2024 - בפארק הירקון לערב של זיכרון, גם של מי שנלקח מאיתנו, גם למי שעדיין מחכים שיחזור".

מארגני הטקס הסבירו שהם לא הכריזו על שעת סיומו, ושאין כל ביטחון שהוא יסתיים לפני הטקס הממלכתי. לדבריהם, ההחלטה להתחיל אותו בשעה מוקדמת יותר נועדה לאפשר למשפחות לצפות ולהשתתף בו.

הצהרת משפחות החטופים באמפי בארי, 28.8.24. אבי רוקח
הצהרת משפחות החטופים באמפי בארי, 28.8.24/אבי רוקח

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: מסר בעקבות השינוי: "טוב עשו מארגני טקס המשפחות שגילו אחריות וממלכתיות. בניגוד לממשלה וראש הממשלה שממשיכים לדרוס ולפעול בלי מנהיגות, ובלי רגישות".


הטקס הממלכתי נותר שנוי במחלוקת. כמאה חטופים ששוחררו משבי החמאס ובני משפחותיהם שלחו אתמול מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, בדרישה לשקול בשנית את קיום הטקס הממלכתי לאירועי 7 באוקטובר, בניצוחה של רגב, ואף ביקשו שלא להשתמש בתמונות של קרוביהם או לדבר על אודותם.

במכתב כתבו כי "לא ייתכן כי בתקופה זו, שבה משאבי המדינה אמורים להיות מושקעים בהשבת 108 החטופים וכן בהגנה על יישובי העוטף והצפון, בדאגה למפונים הרבים ולכלל האזרחים הנפגעים, מושקעים המשאבים בהפקתו של טקס, שמנוהל על ידי הגורמים שהם אלו אשר במחדליהם הובילו למצב המצער בו אנו מצויים ומתוך כך לשבר תהומי באמון הציבור".

משפחות החטופים זועקות ליקיריהן מגבול עזה- פרצו את גדר הקיבוץ ורצו לכיוון עזה, 29 באוגוסט 2024. אדר איל, אתר רשמי
משפחות החטופים זועקות ליקיריהן מגבול עזה- פרצו את גדר הקיבוץ ורצו לכיוון עזה, 29 באוגוסט 2024/אתר רשמי, אדר איל

בשבוע שעבר, בצל הסערה סביב קיומו, שרת התחבורה בשיתוף גורמים נוספים מסרו הצהרה לתקשורת בנושא ההיערכות לטקס. כשנשאלה על טקסי הקיבוצים אמרה רגב כי "יש לזה מקום, כמו שעושים טקס ישראלי-פלסטיני ביום הזיכרון". ואף אמרה כי "האחריות היא לא להעביר ביקורת אלא להביא דברים טובים".

רבים מיישובי עוטף עזה והערים השכנות עוד חלוקים בדעותיהם האם לתמוך ולהשתתף בטקס הממלכתי לציון אסון 7 באוקטובר, בניצוחה של שרת התחבורה מירי רגב. על אף שרוב הקיבוצים כבר הודיעו שיחרימו את האירוע - ובהם קיבוץ בארי, עין השלושה, ניר עוז, רעים, כפר עזה, יד מרדכי וכיסופים, ישנם עוד כאלה שלא החליטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully