וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי דין בכירים נגד בן גביר: "מגבה באופן עקבי שוטרים וקצינים אלימים"

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 17:15

בעתירה שהוגשה נגד מינוי רפ"ק סויסה לפיקוד על תחנת דרום תל אביב, נטען כי השר "מתעלם מכתב האישום החמור שהוגש", בהתייחס להאשמה כי השוטר השליך רימונים לעבר מפגינים במחאה נגד הרפורמה המשפטית. בהימ"ש הורה לשר לביטחון לאומי לנמק את המינוי עד יום שני

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

עורכי דין בכירים עתרו הבוקר (רביעי) נגד השר בן גביר, מפכ"ל המשטרה וקודמיו בתפקיד, נגד מינויו של רפ"ק סויסה למפקד תחנת תל אביב דרום וקידומו לדרגת סנ"צ. זאת, בשל מקרי אלימות חמורים שבהם הוא מואשם.

העתירה שהוגשה על ידי עו"ד יעקב אנוך בשיתוף התנועה לטוהר המידות ושלושה מפגינים שנפגעו מרימונים שהשליך הקצין, נכתב כי השר בן גביר "מתעלם מכתב האישום החמור שהוגש נגד הקצין וכי מינויו יגרום להטמעת תרבות משטרתית אלימה".

במסמך נכתב כי "השר בן גביר אשר מגבה באופן עקבי שוטרים וקצינים אלימים, החליט כי סויסה יקודם ויהי מה. בדרכו להשיג מטרה זו בחר השר לרמוס לחלוטין את תהליך המינוי הנדרש ובכלל זה את החובה להביא בחשבון התפתחויות חדשות כגון הגשת כתב האישום כנגד רפ"ק סויסה, להתעלם מהתלונות העומדות כנגדו, להזמין "המלצה" ממ"מ המפכ"ל אבשלום פלד ערב המינוי ממש וימים לפני שזה פינה את מקומו למפכ"ל החדש דני לוי".

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לשר בן גביר להשיב עד יום שני לעתירה ולנמק את מינויו של סויסה.

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. אמיר גולדשטיין, צילום מסך
"השר בן גביר אשר מגבה באופן עקבי שוטרים וקצינים אלימים". מאיר סויסה/צילום מסך, אמיר גולדשטיין

העותרים מבקשים מבית המשפט להתערב מיידית וליתן צו ביניים במסגרתו תבוטל או תושעה ההחלטה על קידומו של רפ"ק סויסה לדרגת סגן ניצב ומינויו למפקד משטרת תחנת דרום תל אביב.

עוד נמסר מטעמם כי "השר לביטחון לאומי קיבל את ההחלטה על מינויו של סויסה בהמלצת מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד, מבלי להתחשב בכתב האישום החמור כנגדו ובכך שקיימות תלונות חמורות נוספות המתבררות במח"ש נגד סויסה".

"מדובר בהאשמות בעבירות חמורות שבגינן אינו מתאים לקידום תתפקיד ובדרגה". העותרים מציינים כי נגד סויסה הוגש כתב אישום חמור בדבר התנהגות אלימה ושיטתית בניגוד לחוק ולפקודות המשטרה, תוך שימוש באמצעי לחימה מסכני חיים, אשר הביאה לידי פציעות מרובות וחמורות וכל זאת, כקביעת מח"ש, נגד מפגינים לא אלימים. עוד מחדדים הם, כי אך בדרך נס לא גבתה "התנהגות משולחת רסן ואסורה זו מחיר גבוה יותר".

העותרים מתייחסים להתנצחות בין השר ליועצת המשפטית לממשלה, שקבעה כי מינוי סויסה מנוגד לדין ולא ניתן לבצע אותו. לדבריהם, "השר בחר שלא לכבד את עמדת היועמ"שית ובהתאם הודיע לה בכתב כי המינוי והקידום תקפים ואף הטיח בה שאם תרצה לתקוף אותם דרכה סלולה לפנות בעתירה לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully