וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהואשם בזריקת רימון לעבר מפגינים - קודם לדרגת סגן ניצב

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 21:08

השוטר מאיר סוויסה יפקד על תחנת תל אביב דרום. בטקס הענקת הדרגות השתתף השר בן גביר שהצדיק את קידומו של איש החוק הנאשם: "לא אתן לרוחות הרעות וללחצים לשנות ולהשפיע. נותן גב מול השיימינג והשנאה כלפי שוטר שביצע את תפקידו"

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

השוטר מאיר סוויסה, שהואשם בזריקת רימון לעבר מפגינים נגד הממשלה, קודם היום (חמישי) לדרגת סגן ניצב - ויפקד על תחנת תל אביב דרום. בטקס הענקת הדרגה השתתף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שדיבר בשבחו של סוויסה. "אני עד לשיימינג שעשו לו, לכמות הלחצים הפוליטיים שהופעלו על כולנו שלא ניתן לו דרגה ועל הניסיון לעשות סיכול ממוקד לשוטר שפעל לכאורה לפי הנחיה שקיבל ובכל מקרה שגם מחש מודים היום שלא פעל בזדון אלא ביצע את תפקידו", הצדיק השר את קידום השוטר המואשם. "לא אתן לרוחות הרעות וללחצים לשנות ולהשפיע עלי - מול השיימינג והרוע והתרעלה והשנאה כלפי שוטר שקיים וביצע את תפקידו אני עומד ואומר - אני נותן לך גב. אני נותן לכם גב, אני אוהב אתכם".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר העניק דרגות קצונה לעשרות קצינים שסיימו את קורס הפו"מ במשטרת ישראל בניהם גם רפ"ק מאיר סוויסה שהועלה לדרגת סגן ניצב, ויפקד על תחנת תל אביב דרום.

השוטר רפ"ק מאיר סויסה, איתמר בן גביר. צילום: ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
השוטר רפ"ק מאיר סויסה, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90

המחלקה לחקירת שוטרים הגישה את כתב האישום בחודש שעבר. כזכור, סוויסה תועד לפני כשנה משליך רימון לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית במחאה שנערכה בתל אביב. לצד סוויסה, האישום מייחס את העבירות לארבעה שוטרים נוספים - שני קצינים ושני שוטרים בדרגת רס"ר.

"חמשת נאשמים שהשליכו רימוני הלם לעבר ההמון, שבאותה שעה לא הפגין אלימות כלפי השוטרים. הצפיפות הרבה בה עמדו המפגינים, בהם גם ילדים וקשישים, ותזוזתם התכופה ממקום למקום, מנעו אפשרות להעריך כראוי את מקום נחיתת הרימון, כל זאת בניגוד לנוהל המשטרתי", נכתב באישום. "למרות תנאי השטח והנסיבות, הנאשמים לא בחרו באמצעי חלופי לפיזור הפגנות, שבו סיכון נמוך יותר לפגיעה בגוף".

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully