וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש הגישה כתב אישום נגד רפ"ק מאיר סויסה, שתועד משליך רימון לעבר מפגינים

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 22:28

סויסה, יחד עם 4 שוטרים נוספים, מואשמים בהשלכת רימוני הלם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, בתקרית שתועדה לפני כשנה. "פעלו בניגוד לנוהל המשטרתי, גם נגד קשישים וילדים", צוין בכתב האישום. לפני כחודשיים, בן גביר בחר לקדם את סויסה בתפקידו, למרות החשדות נגדו

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

המחלקה לחקירת שוטרים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד רפ"ק מאיר סויסה, שתועד לפני כשנה משליך רימון לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית במחאה שנערכה בתל אביב. לצד סוויסה, האישום מייחס את העבירות לארבעה שוטרים נוספים - שני קצינים ושני שוטרים בדרגת רס"ר.

"חמשת נאשמים שהשליכו רימוני הלם לעבר ההמון, שבאותה שעה לא הפגין אלימות כלפי השוטרים. הצפיפות הרבה בה עמדו המפגינים, בהם גם ילדים וקשישים, ותזוזתם התכופה ממקום למקום, מנעו אפשרות להעריך כראוי את מקום נחיתת הרימון, כל זאת בניגוד לנוהל המשטרתי", נכתב באישום. "למרות תנאי השטח והנסיבות, הנאשמים לא בחרו באמצעי חלופי לפיזור הפגנות, שבו סיכון נמוך יותר לפגיעה בגוף".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב להחלטה: "החלטת מח"ש להגיש כתב אישום נגד רפ"ק מאיר סוויסה ושוטרים נוספים נגועה במניעים פוליטיים ולחץ פוליטי - מח"ש, בהנחיית היועמ"שית ופרקליט המדינה, דבקה בעיקרון של אכיפה בררנית ומספקת הגנה למפרי חוק וחוסמי כבישים מצד אחד של המפה הפוליטית תוך ניסיון להרתיע שוטרים מלאכוף את החוק נגדם".

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/ראובן קסטרו

לפני כחודשיים חתם בן גביר על סבב מינויים מדרגת רפ"ק לסנ"צ. שורת מינויים אושרה, ובהן גם של סויסה, שהיה צפוי להיות ממונה למפקד תחנת תל אביב דרום. באותה העת, בן גביר בחר לגבות סויסה, ולתקוף את מי שזימנו אותו לחקירה. "המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים, שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכסיטים".

ממשטרת ישראל נמסר: לאחר קבלת כל חומרי החקירה בתיק ולמידת כתב האישום, ייבחן עניינו של הקצין כמקובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully