וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדות כואבת שלא תשאר": נהרס ביתה של פסי כהן בבארי

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 11:48

המבנה נשאר על תילו בשל התחקירים הצבאיים שנעשו בו על מנת להבין כיצד מצאו את מותם 13 בני הערובה, ששהו בו בבוקר השבת השחורה. כלתה של כהן: "ביתך היה שופע בחום ואהבה, קבלה והכלה, וב-7 באוקטובר הפך ביתך למקום של שכול וכאב אין סופי"

הריסת הבית של פסי בקיבוץ בארי, אחד מהסמלים הכואבים ביותר של השבעה באוקטובר/מיכל פייקין, דוברת קיבוץ בארי

היום (רביעי) התקיים פינוי הריסות ביתה של פסי כהן, שנחרב בשבת השחורה, כחלק מתוכנית מנהלת תקומה לשיקום, חידוש ופיתוח הקיבוץ. הבית ממוקם בשכונת אשלים, יתר הבתים שנהרסו בה, פונו כבר לפני חצי שנה, בחודש פברואר.

הבית של פסי הוא העדות האחרונה להרס השכונה, והוא נשאר על תילו עד היום בשל התחקירים הצבאיים שנעשו בו לאור מורכבות הלחימה בו ותוצאותיה הקשות, והרצון להבין איך מצאו את מותם 13 בני הערובה שהיו בו. בין 13 האבדות, שכלו חברי הקיבוץ שניים מהילדים השמחים ביותר שהיו בו, חברים קרובים - מעמודי התווך של הקיבוץ, ואורחים אהובים.

שרון כהן, כלתה של פסי מסרה: "פסי האהובה, ביתך היה שופע בחום ואהבה, קבלה והכלה, וב-7 באוקטובר הפך ביתך למקום של שכול וכאב אין סופי. היום הריסות הבית צורבות וכואבות בכל גופנו. אנו נחזור לבנות את בארי מחדש, זה יהיה הניצחון והתקומה שלנו יחד עם החזרתם של כל החטופים".

עומרי שפרוני, שאיבד ארבעה מבני משפחתו בשבת השחורה, בינהם דודתו איילה חצרוני ונכדיו של דודו ליאל וינאי חצרוני , שנחטפו לבית של פסי אמר כי "הריסת הבית אינה סגירת מעגל ואינה התחלה מחדש, היא פצע כואב שמנכיח עוד את האובדן והחוסר. אבל גם אי אפשר להישאר עם ההריסות. את ההריסות בלב אי אפשר לשקם אבל כאן יבנו בית חדש לחיים אחרים. נקווה שטובים כמו אלו שהיו לנו".

הריסת הבית של פסי בקיבוץ בארי, אחד מהסמלים הכואבים ביותר של השבעה באוקטובר, בו מצאו את מותם 13 בני ערובה.28 באוגוסט 2024. מיכל פייקין, דוברת קיבוץ בארי, אתר רשמי
"היום הריסות הבית צורבות וכואבות בכל גופנו". הריסת מבנה ביתה של פסי כהן/אתר רשמי, מיכל פייקין, דוברת קיבוץ בארי

גילי מולכו, מזכיר קיבוץ בארי מסר כי "בימים אלו, תוך כדי מעבר הקהילה לבתים הזמניים בחצרים, אנו עמלים על השיקום הפיסי של הקיבוץ. עד כה פונו הריסותיהם של 30 בתים ומבני ציבור, ולפנינו מאות בתים ומבנים לפינוי ולשיפוץ. לאחר פינוי הבית של פסי ז"ל, יחל בינוי מחדש של שכונת אשלים. פינוי הריסת הבית הוא עדות כואבת שלא תשאר, לשבר הגדול שידע קיבוץ בארי, אולם מסמל גם תקווה לשיקום עתידי".

הניצולות מאירוע בני הערובה בבית של פסי הן הדס דגן, חברת בארי, שאיבדה את בעלה ויסמין פורת שברחה ממסיבת הנובה לבארי. האירוע העלה שאלות קשות בנוגע למי שאחראי להרג האזרחים שכן לוחמי הימ"מ וצה"ל ירו באופן מאסיבי על הבית ועלתה דרישה לבדוק לעומק את אופן קבלת ההחלטות ואת הפעולות שבוצעו בשטח.

צוות התחקור קבע כי צה"ל נכשל במשימתו להגן על תושבי קיבוץ בארי. באשר לירי על ביתה של פסי, נכתב כי בתוך המבנה לא נפגעו אזרחים מירי פגזי הטנק, זאת למעט מקרה נקודתי מחוץ למבנה בו נפגעו שני אזרחים מרסיסים. עוד נמסר כי מפקדי הכוח לא ידעו כי שישה מבני הערובה נמצאו בחצר הבית וכי מרבית בני הערובה נרצחו על ידי המחבלים שהחזיקו אותם.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הריסת הבית של פסי בקיבוץ בארי, אחד מהסמלים הכואבים ביותר של השבעה באוקטובר, בו מצאו את מותם 13 בני ערובה.28 באוגוסט 2024. מיכל פייקין, דוברת קיבוץ בארי, אתר רשמי
"הניצולות מאירוע בבית של פסי הן הדס דגן ויסמין פורת". הריסת מבנה ביתה של פסי כהן/אתר רשמי, מיכל פייקין, דוברת קיבוץ בארי

לאחר פרסום הדו"ח נפגש תא"ל ברק חירם, שפיקד על האירוע בבארי, עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן בבית של פסי. הוא הודה בכישלון הצבאי שהתרחש בקיבוץ ושמע את הדברים הקשים שהיו לבני המשפחה להגיד על התנהלותו בשבעה באוקטובר. רוב המשפחות יצאו מהפגישה בהרגשה מפויסת אולם היו מי שהתחקיר ודבריו של חירם לא הניחו את דעתם.

הריסת הבית של פסי בקיבוץ בארי, אחד מהסמלים הכואבים ביותר של השבעה באוקטובר, בו מצאו את מותם 13 בני ערובה.28 באוגוסט 2024. מיכל פייקין, דוברת קיבוץ בארי, אתר רשמי
"רוב המשפחות יצאו מהפגישה בהרגשה מפויסת". הריסת מבנה ביתה של פסי כהן/אתר רשמי, מיכל פייקין, דוברת קיבוץ בארי

באירוע הקשה בבית של פסי מצאו את מותם חנה סיטון, יצחק סיטון, טל סיטון, פסי כהן, ליאל חצרוני, ינאי חצרוני, איילה חצרוני, זאב הקר, זהבה הקר, עדי דגן, חווה בן עמי, טל כץ וסוהיב אבו עמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully