וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאטם מול הביקורת": הפגישה הטעונה בין תא"ל ברק חירם לתושבי קיבוץ בארי

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 18:09

שעתיים וחצי שתושבי הקיבוץ, המשפחות השכולות מהבית של פסי, ישבו ודיברו עם תא"ל ברק חירם שהודה בכשלון הצבאי והקשיב לביקורת החריפה על התנהלותו. "הוא נסוג מדברים שאמר מפורשות בתקשורת וניסה להשקיט את הכעס. אף שיחה לא תחזיר את אהובינו"

שרון כהן, כלתה של פסי כהן מבארי, על הפגישה עם תא"ל ברק חירם/על פי סעיף

תא"ל ברק חירם נפגש היום (שלישי) עם המשפחות השכולות של בני הערובה שאיבדו את חייהם בבית של פסי כהן בקיבוץ בארי. הוא הודה בכשלון הצבאי שהתרחש בקיבוץ ושמע את הדברים הקשים שהיו לבני המשפחה להגיד על התנהלותו בשבעה באוקטובר.

הפגישה, אשר ארכה כשעתיים והייתה מורכבת וטעונה מאוד, נתנה מקום לכל המשתתפים להגיד את הדברים הקשים שעל לבם, לשאול שאלות וכן למתוח ביקורת על התנהלותו של חירם בשבעה באוקטובר ולאחר מכן - בראיונות שקיים בתקשורת.

הפגישה לא כללה פרטים חדשים אשר לא נחשפו בתחקיר הצה"לי שהוצג לחברי הקיבוץ לפני כשלושה שבועות, אך היא הייתה משמעותית מאוד לאור הקשבתו הכנה לדברי החברים, וסיפקה לחלק מהמשפחות הקלה מסוימת. לאחר הפגישה, אמרה שרון כהן, כלתה של פסי כהן, כי היא מרגישה שחירם היה כן, וכי טוב שהפגישה התקיימה למרות הקושי הרב, לצד הכאב והביקורת הרבים של המשפחות שלא יחלפו לעולם.

הבית של פסי, קיבוץ בארי. משה שי, פלאש 90
"ניכר שחירם רצה להקשיב אך גם נאטם מול חלק מהביקורת הקשה"/פלאש 90, משה שי

רון שפרוני, קרוב משפחה של אביה, איילה והתאומים בני ה-12, ליאל וינאי חצרוני ז"ל, אשר הוחזקו כבני ערובה בבית של פסי כהן ונרצחו, אמר: "השיחה עם תא"ל ברק חירם הייתה לא פשוטה. עלו בין המשפחות השכולות קולות שונים - חלק קראו להתפטרותו. אני ביקשתי ממנו, כצעד בונה אמון, לא להתפטר, אלא, מתוך הבנת הקושי להיות אחראי על בטחון האזרחים בגזרה כאשר סוגיות עדיין פתוחות, להיות אחראי על הבטחון באוגדה מבצעית אחרת. חירם אמר לי באופן אישי כי הוא הקשיב לביקורת ולקח אותה לתשומת לבו. עם זאת, בשיחה התעקש שדווקא בגלל שהוא היה הקצין האחראי בבארי, הוא נמצא במעמד הטוב ביותר לקבל את הפיקוד על אוגדת עזה".

"ניכר שחירם רצה להקשיב אך גם נאטם מול חלק מהביקורת הקשה שעלתה על פקודות שנתן, נסוג מדברים שאמר מפורשות בתקשורת בעבר וניסה להשקיט את הכעס עליו כחלק מרצון להתמנות למפקד האוגדה הבא למרות הכשלים הקשים שהודה בהם במהלך השיחה. אף שיחה, כנה ככל שתהיה, לא תחזיר אלינו את האהובים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אל"ם ברק חירם. דובר צה"ל
"רוב המשפחות יצאו בהרגשה של פיוס מהפגישה". תא"ל ברק חירם/דובר צה"ל

בהמשך הוציא הקיבוץ הודעה נוספת, שלפיה מהפגישה עם תא"ל חירם "יצאו רוב המשפחות בהרגשה מפויסת ובהבנה טובה יותר של הסיטואציה המורכבת שהתרחשה בבית של פסי - על אף הכאב שלא יחלוף. תא"ל חירם היה כן וקשוב, וזכה לחיבוק מרוב המשפחות, שאיחלו לו בהצלחה והבהירו כי הוא חלק ממצילי בארי וכי יש לו היכולת המרבית להצליח להחזיר את הבטחון לקיבוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully