וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרחאן אל-קאדי, שנחטף ב-7 באוקטובר, חולץ מרצועת עזה בעודו בחיים

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 17:26

אל-קאדי, בן ה-52 מרהט, חולץ על ידי אוגדה 162 ממנהרה על ידי כוחות הביטחון. אל-קאדי, תושב רהט, אב ל-11 ילדים וסב. הוא מאושפז כעת במרכז הרפואי סורוקה, שהוציאו הודעה שמצבו טוב. משפחתו גילתה על חטיפתו דרך סרטון שהופץ ברשתות החברתיות

אחיו של החטוף שחולץ: "זה יותר טוב מלידה מחדש"/ללא

פרחאן אל-קאדי, שנחטף ב-7 באוקטובר לרצועת עזה, חולץ היום (שלישי) ממנהרה על ידי צה"ל ושב"כ - בעודו בחיים. אל-קאדי, תושב רהט, מאושפז כעת במרכז רפואי סורוקה שבבאר שבע. אל-קאדי עבד במפעל בקיבוץ מגן. הוא אב ל-11 ילדים וסב. משפחתו גילתה על חטיפתו דרך סרטון שהופץ ברשתות החברתיות.

האחראית לחילוץ היא אוגדה 162. לוחמי שייטת 13 חילצו את אל-קאדי, בעוד חטיבה 401 אבטחה אותם והמנהרה שממנה חולץ היתה ריקה ממחבלים. היא ממשיכה לפעול בשני מוקדים עיקריים - ציר פילדלפי והעיר רפיח, בדגש על שכונת תל א סולטאן. לפי מקורות צבאיים בפיקוד הדרום, האוגדה צוברת הישגים שעדיין אי אפשר לפרסם, אך הם בליבת בניין הכוח של חמאס וזאת בנוסף להרג עשרות במחבלים מדי יום: "קצב הלחימה של צוותי הקרב החטיבתיים ראוי להערכה רבה". בגבול המצרי-פלסטיני, נמשכת הפעילות ההנדסית שייעודה מיפוי השטח, איתור המנהרות, תחקור והשמדה.

תיעוד: פרחאן קאדי חולץ מרצועת עזה על ידי לוחמי צה"ל

תיעוד פרחאן קאדי חולץ מרצועת עזה על ידי לוחמי צה״ל/דובר צה"ל
תמונה ראשונה של החטוף פראחן קאדי בסורוקה לאחר חילוצו. ללא, אתר רשמי
"הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב". החטוף פראחן קאדי בסורוקה לאחר חילוצו/אתר רשמי, ללא
תמונה ראשונה של החטוף פראחן קאדי בסורוקה לאחר חילוצו. סרוקה, אתר רשמי
"שמחים על חילוצו ועל חזרתו הביתה ומייחלים לחזרתם של כל החטופים". תמונה ראשונה של החטוף פראחן קאדי בסורוקה/אתר רשמי, סרוקה

מבית חולים סורוקה נמסר כי מצבו הכללי של פרחאן טוב. "לסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית, פונה בשעות הצהריים במסוק פראחן קאדי, בן 52 מרהט ששב לישראל משבי חמאס", נמסר. "עם הגעתו עבר בדיקה רפואית ראשונית במלר"ד על מנת להעריך את מצבו ובמטרה להעניק לו טיפול רפואי מתאים. הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב. נפגש כבר עם בן משפחה בהתרגשות גדולה", נכתב.

"אלו רגעים רגישים עבור המשפחה ואנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם", המשיכו בסורוקה. "אנו שמחים על חילוצו ועל חזרתו הביתה ומייחלים לחזרתם של כל החטופים".

פרופ' שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי הצהיר כי מצבו של פרחאן יציב. "בשעות אחר הצהריים המוקדמות קיבלנו הודעה על צפי לקבלת חטוף ששוחרר מרצועת עזה", אמר. "נחת כאן מסוק עם החטוף, ואני מקווה שיהיה עוד ימים רבים כאלה. היינו עדים לאיחודו של פרחאן עם משפחתו, הוא עבר בדיקות רפואיות ונראה שמצבו יציב וטוב והוא נמצא בבדיקות. המרכז הרפואי מתפלל לשובם של כל החטופים, ומוכנים לכל אפשרות".

"שמח לעמוד בנסיבות השמחות האלה, מקווים לעוד ימים רבים מסוג זה", המשיף פרופ' קודש. "רגעי האיחוד של פרחאן מרגשים, מצבו טוב הוא מאושפז בהשגחה. סורקה נמצא חזית מתחילת המלחמה נייחל לכמה שיותר מסוקים בנסיבות כמו היום. מצבו הרפואי יציב, ירד מהמסוק בהליכה, נעשה בירורים לוודא שמצבו טוב. כולנו מתרגשים יחד עם בני משפחתו, לא פשוט אחרי אירועים כאלה, בואו ניתן לו אוויר להיות עם המשפחה".

תמונה של פרחאן קאדי ומפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן רגעים אחרי החילוץ. דובר צה"ל
תמונה של פרחאן קאדי ומפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן רגעים אחרי החילוץ/דובר צה"ל
רגעי נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה לאחר שחרור החטוף פרחאן קאדי. דובר צה"ל
רגעי נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה/דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי עלה להצהרה מיוחדת לכבוד שחרור אל-קאדי. "לפני מספר שעות במבצע חילוץ מיוחד חילצו כוחות צהל ושב"כ את החטוף פרחאן אל-קאדי, בן 52 תושב רהט אב ל-11 ילדים. פרחאן הגיע לבית החולים סורוקה שמצבו הרפואי תקין. הבוקר יחידת יהלום והשב"כ חילצו את פרחאן ממנהרה בדרום הרצועה. הלוחמים הגיעו למיקום אודות למודיעין מדויק", מסר. "אנחנו פועלים למימוש המשימה הנעלה להחזרת כל החטופים כולם בכל המאמצים".

"השאלה הראשונה שפרחאן שאל אותי אחרי שיצא הוא מה שלום אימא שלנו", אמר פאיז, אחיו של פרחאן בעקבות מחלת אימם לפני שנחטף. "קשה להסביר תחושות כאלה, יותר טוב מילד שנולד מחדש", אמר. "אנחנו מקווים שהוא בריא, ואנחנו שמחים מאוד שאנחנו מקבלים את הבשורות האלה. אינשאללה יהיה לכל החטופים את השמחה הזאת".

פרחאן אל-קאדי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"כשיתאפשר נשתף את המשפחה והציבור בכל הפרטים". פרחאן אל-קאדי לפני חטיפתו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הבשורה על חזרתו של קאיד פרחאן אלקאדי לישראל היא נקודה של אור עבור משפחות החטופים ועם ישראל כולו בימים קשים ומתוחים אלו", נמסר ממטה המשפחות. "אנחנו מבקשים לחזק ולהודות לכוחות הביטחון שלקחו חלק בפעולה להחזרתו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם עדיין 108 חטופים שנמצאים בשבי החמאס בעזה כבר 326 ימים. הדרך היחידה והבטוחה להחזיר את כולם היא אך ורק דרך עסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully