וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל על חילוץ פרחאן: "היה לנו מודיעין מדויק, הכוחות עדיין פועלים בשטח"

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 17:30

בהצהרה לתקשורת לאחר המבצע, אמר תא"ל הגרי כי לא יוכל לשתף עוד פרטים על חילוצו של החטוף פרחאן אל-קאדי. "צריך לשמור על סודיות כדי לא לפגוע במאמצים נוספים", אמר. "תחקרנו את פרחאן בשטח כדי לקבל פרטים ראשוניים, כשיתאפשר נשתף את המשפחה והציבור בכל הפרטים"

דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה מיוחדת על חילוץ החטוף פרחאן אל-קאדי/דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה מיוחדת לכבוד שחרור אל-קאדי. "לפני מספר שעות במבצע חילוץ מיוחד חילצו כוחות צהל ושב"כ את החטוף פרחאן אל-קאדי, בן 52 תושב רהט אב ל-11 ילדים. פרחאן הגיע לבית החולים סורוקה שמצבו הרפואי תקין. הבוקר יחידת יהלום והשב"כ חילצו את פרחאן ממנהרה בדרום הרצועה. הלוחמים הגיעו למיקום אודות למודיעין מדויק", מסר.

"אנחנו פועלים למימוש המשימה הנעלה להחזרת כל החטופים כולם בכל המאמצים", המשיך הגרי. "לצד השמחה על חזרתו, כל חטוף הוא עולם ומלואו. עדיין מוחזקים בעזה 108 חטופים. אנחנו פועלים להחזרת כולם הביתה.

כשנשאל על פרטי המבצע, שמר תא"ל הגרי על סודיות. "הכוחות עדיין פועלים בשטח ולכן לא נוכל לספר הכל", אמר. "מבקש לא להפיץ דברים ברשתות החברתיות. לא אפרט פרטים נוספים על המבצע, צריך לשמור על סודיות כדי לא לפגוע במאמצים נוספים. אנחנו תחקרנו את פרחאן בשטח כדי לקבל פרטים ראשוניים. הכי חשוב שמצבו הרפואי תקין, וכשיתאפשר נשתף את המשפחה והציבור בכל הפרטים. צריך לבדוק שזה לא מסכן את הכוחות בשטח".

צפו בתיעוד: פרחאן קאדי מחולץ מרצועת עזה על ידי לוחמי צה"ל

תיעוד פרחאן קאדי חולץ מרצועת עזה על ידי לוחמי צה״ל/דובר צה"ל
תמונה של פרחאן קאדי ומפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן רגעים אחרי החילוץ. דובר צה"ל
תמונה של פרחאן קאדי ומפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן רגעים אחרי החילוץ/דובר צה"ל
רגעי נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה לאחר שחרור החטוף פרחאן קאדי. דובר צה"ל
רגעי נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה/דובר צה"ל

על חילוץ חטופים נוספים אמר כי צה"ל ממשיכים לפעול לטובת זה בכל המאמצים האפשריים. "כל חילוץ של חטוף זה עולם ומלואו", אמר הגרי. התפקיד שלנו זה לפעול ולהחזיר את כל החטופים. אנחנו 326 מאז תחילת המלחמה. הוא היה חטוף 326 ימים, חלק מהזמן גם בתת הקרקע שם הגענו ופגשנו אותו. כל ההשתלשלות של מה שקרה עם פרחאן תגיע בצורה מסודרת למשפחתו ואז לתקשורת".

"אנחנו נגיע גם ליחיא סינוואר", פירט על מטרות צה"ל. "תפקידנו זה לייצר את התנאים להשבת החטופים. בנוסף לזה אנחנו מעמידים לדרג המדיני את כל החלופות. מי שיקבל את ההחלטה זה הדרג המדיני".

רגעי נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה לאחר שחרור החטוף פרחאן קאדי. דובר צה"ל
פרחאן קאדי עם החיילים לאחר נחיתת המסוק בסורוקה/דובר צה"ל
הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, לאחר חילוצו של החטוף פראחן קאדי. דובר צה"ל
"תפקידנו זה לייצר את התנאים להשבת החטופים". הרמטכ״ל הרצי הלוי, לאחר חילוצו של החטוף פראחן קאדי/דובר צה"ל

האחראית לחילוץ היא אוגדה 162. לוחמי שייטת 13 חילצו את אל-קאדי, בעוד חטיבה 401 אבטחה אותם. היא ממשיכה לפעול בשני מוקדים עיקריים - ציר פילדלפי והעיר רפיח, בדגש על שכונת תל א סולטאן. לפי מקורות צבאיים בפיקוד הדרום, האוגדה צוברת הישגים שעדיין אי אפשר לפרסם, אך הם בליבת בניין הכוח של חמאס וזאת בנוסף להרג עשרות במחבלים מדי יום: "קצב הלחימה של צוותי הקרב החטיבתיים ראוי להערכה רבה". בגבול המצרי-פלסטיני, נמשכת הפעילות ההנדסית שייעודה מיפוי השטח, איתור המנהרות, תחקור והשמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully