וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: התגובה לחיסול פואד שוכר התעכבה בשל שיחות המו"מ בין ישראל לחמאס

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 16:38

גורם בארגון הטרור השיעי מסר כי האילוצים נוצרו בעקבות "שיקולים פוליטיים", בהם המשא ומתן להפסקת האש ברצועת עזה והסכם שחרור החטופים. בתוך כך, מסר כי בארגון נעשו מאמצים על מנת לוודא שהתגובה לא תוביל למלחמה כוללת באזור

בווידאו:תקיפות צה"ל בדרום לבנון, 25 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

גורם רשמי בארגון הטרור חיזבאללה מסר היום (ראשון) לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי התגובה לחיסולו של רמטכ"ל הארגון פואד שוכר התעכבה בשל "אילוצים פוליטיים" - בהם השיחות למשא ומתן בין ישראל וחמאס לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה. הגורם מסר כי הארגון עבד על מנת לוודא שהתגובה לחיסולו של שוכר תהיה כזו שלא תדרדר למלחמה בקנה מידה גדול באזור.

על פי דיווחים התקיפה תוכננה לסביבות השעה 5:00 בבוקר, אך צה"ל יצא למתקפת מנע יזומה בקנה מידה גדול לפני כן. המוכנות הגבוהה של הצבא פיתחה את יכולת ההתרעה, לאחר שזוהתה פעילות חריגה בלבנון והיערכות לשיגורים. זמן קצר לאחר התקיפות, פרסם דובר צה"ל הודעה לפיה בשעות האחרונות צה"ל פועל "להסרת האיום.

בחיזבאללה מסרו בשעות הבוקר באופן רשמי כי הם השלימו את "השלב הראשון" של תגובתם, וטענו כי שיגרו לעבר ישראל יותר מ-320 רקטות, לעבר 11 יעדים צבאיים. בתחילת החודש מסר ראש הארגון חסן נסראללה כי ההמתנה הישראלית למתקפה היא "חלק מהעונש" ומסר כי "הקרב הוא גם בעל אפקט פסיכולוגי". על פי דיווחים בלבנון בתחילת החודש, נטען כי על ארגון הטרור הופעלו לחצים כבדים על מנת להמתין עם תגובתם לאור המשא ומתן המתפתח בין ישראל לחמאס.

נזקים בעכו לאחר ירי חיזבאללה , 25 באוגוסט 2024. רויטרס
"על פי דיווחים התקיפה תוכננה לסביבות השעה 5:00 בבוקר". נזק בעכו לאחר ירי חיזבאללה/רויטרס
פואד שוכר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"התגובה לחיסול התעכבה בשל אילוצים פוליטיים". פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל פגע באלפי פריטים (רקטות, כטב"מים רחפנים וכו'). נכון לשלב זה אין אימות שחיזבאללה התכוון לפגוע בת"א, כפי שדווח מוקדם יותר היום בניו יורק טיימס, ובצה"ל אומרים שחלק מהאיומים כוונו למרכז. כמו כן, גורמים בצבא טוענים כי ארגון הטרור הופתע מהתגובה הישראלית, בה לקחו חלק יותר מ-100 מטוסים ונפגעו אלפי כני שיגור לאזור הצפון. האיום שסוכל: יורטו כטב"מים שיכלו להגיע לגוש דן.

ראש הממשלה התייחס למתקפה בישיבת הממשלה בקרייה בתל אביב והצהיר כי "נסראללה בביירות וחמינאי בטהראן צריכים לדעת שזהו צעד נוסף בדרך לשנות את המצב בצפון.

אמש נמסר ממפקד משמרות המהפכה האיראנים חוסין סלאמי נשאל אודות הנקמה נגד ישראל על חיסול איסמאעיל הניה, והשיב: "בקרוב תשמעו חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully