וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בצה"ל: "נערכים לתקיפות לא רק מלבנון"

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 7:08

הכנה שנמשכה שבועות לתגובת חיזבאללה ואיראן הגיעה הלילה לשיא: צה"ל זיהה בלבנון פעילות חריגה והיערכות לשיגורים - ויצאה לפעולה ל"הסרת איום". ישראל נערכת לרקטות וכטב"מים לעבר העורף, בצבא יעדכנו על כל שינוי בהנחיות ההתגוננות

צה"ל תקף מבנה צבאי בו פעלו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

זה כמה שבועות שצה"ל נמצא במוכנות גבוהה לקראת תגובת חיזבאללה על החיסולים בביירות ובטהראן. הלילה (ראשון) הפכה המוכנות למכת מנע, לאחר שבצבא זיהו פעילות חריגה בלבנון והיערכות לשיגורים. בישראל העריכו שמדובר בתגובתו של הארגון השיעי, ואולי גם של איראן, לסיכולים הממוקדים. בשעות האחרונונות יצאו בצבא ל"פעולה להסרת איום" - ותקפו בכל מרחב שבו זוהו איומים שכאלה.

בצבא זיהו כמה מערכים: הראשון הוא מערך של רקטות, שבו מתמקדים עיקר מאמצי הפגיעה, ומערך כטב"מים, שמטריד אף הוא את צה"ל.

צה"ל נערך לאפשרויות תקיפה של העורף הישראלי ממגוון חזיתות, לא רק מלבנון. התרחיש על הפרק כעת הוא שיגור של רקטות, כטב"מים וטילים לעבר העורף. לכן בגולן ובצפון התבקשו לשהות במרחב מוגן עד להודעה חדשה, והועברו הנחיות לתושבים ולחקלאים. הבוקר הכריז שר הביטחון יואב גלנט על מצב מיוחד בעורף למשך 48 השעות הקרובות.

ההתקפה של חיזבאללה הבוקר מגיעה לאחר חיסולו של רמטכ"ל ארגון הטרור הלבנוני, פואד שוכר בתחילת החודש. חיסולו הגיע ואושר על ידי דובר צה"ל לאחר הטבח במג'דל שמס בו נהרגו 12 ילדים. לפי דיווחים בלבנון, התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם ששיגר שלושה טילים לעבר המבנה. מערך הגנה אווירית, מערך הבקרה של חיל האוויר וטייסות קרב העלו את רמת הכוננות כבר אז, לתרחיש תקיפה של כלי טיס לא מאוישים חמושים בשטח ישראל.

בתוך כך, חיסולו של מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה בטהרן, העלה את רמת הכוננות הישראלית אף יותר. מקורות איראניים אמרו לרויטרס כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן תחליט על אסטרטגיית התגובה על חיסול הנייה. גורם איראני אומר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני שהנייה חוסל באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת, ולא מתוך איראן. לדבריו, העובדה שהתגובה נעשתה מחוץ לשטח איראן דורשת תגובה בלתי-נמנעת. קטאר, שבה התגורר הנייה, גינתה את חיסולו ואמרה שזו "הסלמה מסוכנת".

איסמעיל הנייה. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
"חיסולו של מנהיג הלשכה המדינית של חמאס בטהרן, העלה את רמת הכוננות הישראלית". איסמעיל הנייה/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס
פואד שוכר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
" חיסולו הגיע ואושר על ידי דובר צה"ל לאחר הטבח במג'דל שמס בו נהרגו 12 ילדים". פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישראל וארה"ב הניחו שמועד התקיפה תלוי בשיחות המשא ומתן של חמאס וישראל, וזו גם הסיבה שהשהו את תגובתם עד היום. ממשמרות המהפכה נמסר בשבוע שעבר כי התגובה לא בהכרח תהיה זהה לזו שהייתה באפריל. "הזמן בשליטתנו ולעת עתה, על הציונים להישאר בחשש מתקופת ההמתנה לתגובת איראן ומאופי המתקפה האפשרית של איראן וציר ההתנגדות", אמר דובר משמרות המהפכה.

בדיווחים מהחודש האחרון הוזכר כי איראן החליטה לקשור בין מתקפת הנקם לעסקת החטופים, וטענה כי הפסקת אש בעזה תמנע תגובה על חיסול הנייה. בנוסף, אחד הבכירים אמר שטהראן וחיזבאללה יתקפו ישירות את ישראל אם שיחות הפסקת האש יקרסו או אם יחשבו שישראל מושכת זמן. אך הם לא אמרו אם ההמתנה קצובה בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully