וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות השכולות: אנחנו "רעשי הרקע" של מירי רגב

לאחר ששרת התחבורה הגיבה להתנגדויות סביב הטקס הממלכתי ל-7 באוקטובר ואמרה כי היא "מתעלמת מהרעשים", משפחות נפגעי האסון הגיבו: "המחישה את הניתוק המוחלט בהחלטה להפיק טקס מהונדס ומנותק במליונים, מצולם וערוך". קרוב של החטופה כרמל גת: "עסקה עכשיו, טקסים אחר כך"

השרה מירי רגב על ההיערכות לטקס הממלכתי: "מתעלמת מרעשי הרקע"/תדמית

משפחות הקורבנות של מתקפת ה-7 באוקטובר הגיבו היום (חמישי) לדבריה של שרת התחבורה, מירי רגב, אודות טקס הזיכרון הממלכתי, ואמרו: "'רעשי הרקע' עליהם דיברה השרה רגב הם אנחנו - משפחות שכולות, תושבי העוטף והצפון, המילואימניקים ששילמו ומשלמים מחיר כבד על מאורעות 7 באוקטובר".

לדבריהם, "השרה רגב המחישה את הניתוק המוחלט בהחלטת הממשלה להפיק טקס מהונדס ומנותק במליוני שקלים, מצולם וערוך מראש, עבור עצמה. על הממשלה להודיע כי התקציב שהוקצה לאירוע הממשלתי יועבר במלואו לטקס של העם - טקס הזיכרון הלאומי שמארגנות המשפחות השכולות ונציגי הקהילות שהופקרו ב-7 באוקטובר".

גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת, כתב בחשבון ה-X שלו: "הרעשים: ‏חטופות שנאנסות בעזה, ‏ילדים שבוכים על הוריהם שנרצחו, ‏הורים שזועקים על ילדים שעוד לא חזרו, תינוק אחד ואחיו הפעוט שאת הבכי שלהם כבר כמעט לא שומעים. ‏עסקה עכשיו. טקסים אחר כך".

יונתן שימריז, אחיו של החטוף אלון שנורה בשוגג על ידי צה"ל, ומוביל את הטקס של קורבנות 7 באוקטובר, התייחס גם כן: "תרשו לי להתעלם מהרעשים של מירי רגב והטקס האלטרנטיבי של הממשלה, אני מרגיש שהיוזמה של המשפחות השכולות לטקס הזיכרון הלאומי החזירה צבע להרבה מאוד לחיים כולל ללחיים שלי", כתב.

מירי רגב במסיבת עיתונאים בנושא הערכות לטקס  הממלכתי לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל. ללא, צילום מסך
"רגב המחישה את הניתוק המוחלט בהחלטת הממשלה"/צילום מסך, ללא

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר בתגובה כי "ההחלטה לערוך את הטקס ללא קהל, לאחר הודעת מטה המשפחות והודעות הקהילות כי לא ישתפו פעולה עם טקס השרה, נובעת מהפחד של הממשלה והשרה להסתכל למשפחות החטופים, הנרצחים והמפונים בעיניים ולקחת אחריות אמיתית על ההפקרה שהחלה ב-7 באוקטובר ונמשכת כבר 321 ימים.

"הממשלה והשרה רגב בוחרים שוב להתעלם 'מהרעשים': אותם הרעשים שהביאו לחורבן ה-7 באוקטובר, רעשי ההפקרה ורעשי ההפגזות שהרגו חטופים שנחטפו בחיים. מטה משפחות החטופים מתעלם גם הוא מהרעשים וממשיך לפעול למען הצלת חטופים. שום טקס לא יציל חיים - רק עסקה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר כי "מירי רגב 'מתעלמת מרעשי הרקע'. רעשי הרקע של משפחות החטופים, רעשי הרקע של הנרצחים, רעשי הרקע של החיילים שנהרגו, רעשי הרקע של הקיבוצים שנשרפו, רעשי הרקע של מדינה שלמה ששקעה במשמרת שלה לעצב אינסופי. הכל רעשי רקע, העיקר שיהיה להם טקס בטלוויזיה".

חברת הכנסת ממפלגת העבודה אפרת רייטן הגיבה גם כן לדברי השרה וכתבה ברשת X כי "טקס 'ממלכתי' בלי קהל ומוקלט מראש עם נאום נתניהו, שמתעלם מרעשי רקע כמו האסונות בקיבוצים, הכאב, החטופים שנמקים בעזה והבטחה לועדת חקירה מתישהו. לא ממלכתית. הדברים היחידים שנתניהו צריך היה כבר מזמן להגיד זה 'סליחה ואני מתפטר'".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גם התנועה הקיבוצית הגיבה לדברי שרת התחבורה. מזכ"ל התנועה ליאור שמחה מסר כי "בגלל אמירות כאלה מירי רגב מוכיחה למה היא לא מתאימה להוביל טקס ממלכתי וקדוש של כל חלקי עם ישראל. בעקבות דבריה של השרה היום, בו תקפה את התנגדות הקיבוצים שנפגעו בטבח כ'רעשי רקע' בלבד, אנו אומרים בתנועה הקיבוצית כי אם מישהו היה צריך הוכחה למה רגב לא מתאימה- היא סיפקה לו עשר סיבות היום. להפקת טקס מאחד נדרשת רגישות מרבית וכיבוד כל הקהלים".

עוד הוסיף שמחה כי "המדינה האהובה שלנו חוותה אסון נורא בשבעה באוקטובר. גם התנועה תקיים אירוע מרכזי וגם כל קיבוץ בנפרד. אנחנו מקווים שממשלה תתעלה לגודל השעה ותשתף את הנפגעים מקיבוצי, ערי ומושבי הנגב המערבי, ביניהם נכרתה ברית ב-7 באוקטובר".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי כתבה גם כן ברשת X על ההצהרה של רגב ואמרה כי "וואו! מירי רגב הרגע השוותה בין משפחות חטופים, משפחות שכולות, נפגעי הנובה, מפוני הצפון ובני הקיבוצים שנטבחו בשבעה באוקטובר לאלו שמארגנים את טקסי הזכרון האלטרנטיבים לפלסטינים. איזה שפל. מירי רגב משקפת בצורה מדוייקת את הלך הרוח של הממשלה הזו. אין במינוי שלה לארגון האירוע שום דבר מאחד ואין בטקס שהיא מארגנת שום דבר ממלכתי".

"אני רואה בהחלטה לקחת על עצמי את הובלת הטקס שליחות ציבורית, מבלי שאנשים יודעים את העובדות, ובכל זאת אני ממשיכה, רואה את החשיבות ומתעלמת מהרעשים, ברגישות ובכובד ראש כפי שעשיתי", טענה השרה רגב במהלך מסיבת העיתונאים שכינסה בנושא הטקס הממלכתי.

"הטקס לא של מירי רגב, אלא של מדינת ישראל. באירוע הזה היה אסון קשה. מחדל, אסון טראגי . ממשלת ישראל קיבלה החלטה לציין את היום הזה ואנחנו פועלים לפי הפרוטוקול. קוראת לכולם להתאחד סביבו. כמובן שיש מקום לעשות טקסים אלטרנטיביים. כמו שיש כאלה שעושים טקס זיכרון ישראלי - פלסטיני ביום הזיכרון", הוסיפה.

בתגובה לשאלת וואלה - "האם נעשתה פניה מטעמכם בכדי שראש הממשלה נתניהו ינאם בטקס, האם היית רוצה בכך. כחלק מהרצון גם לאחד את הציבור סביב הטקס, ייתכן ולא נראה ביקורת כלשהי כלפי צה''ל או הדרג המדיני פוליטי בכל מה שקשור לתפקודם ב-7 באוקטובר, לפני ואחרי".

רגב השיבה: "אם לטקס לתת ביקורת? זה לא מתפקידי לתת ביקורת. תפקידי להביא לטקס מאחד. לקירוב לבבות. יהיה אירוע זיכרון. האחריות היא לא להעביר ביקורת אלא להביא דברים טובים. לגבי ראש הממשלה, הטקס הזה לא היה בשידור חי ובהחלט נפנה לראד הממשלה והנשיא שיתנו את ברכתם. לפיד? הוא לא חלק מהפרוטוקול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully