וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר עזה: "בזמן שחברי הקיבוץ נמקים בשבי - הממשלה עוסקת בהפקת טקסים"

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 9:22

בקיבוץ ביקרו בחריפות את עבודת הממשלה סביב הפקת הטקס לציון 7 באוקטובר. "מן הראוי שהממשלה תרכז את מלוא המאמצים בהצלת החטופים ולא בהפקת אירועים גרנדיוזים", נמסר בהודעה. "הקהילה תציין את האסון באירוע פרטי, בתקווה שעד אז נזכה לחבק את חברינו שישובו"

בווידאו: טקס כיבוי המשואות/צילום: הפקת טקס כיבוי משואות והדלקת תקווה

קיבוץ כפר עזה ביקר היום (רביעי) בחריפות את עבודת הממשלה סביב הפקת הטקס לציון 7 באוקטובר, בשעה שחברי קהילתם עדיין נמצאים בשבי בעזה. "קהילת קיבוץ כפר עזה מאוכזבת נוכח העיסוק הנוכחי של ממשלת ישראל בהפקת טקס זיכרון ממלכתי לאסון ה-7 באוקטובר", נמסר, "מאה ותשעה חטופים ובהם חמישה מחברי קהילת כפר עזה עדיין נמקים בשבי החמאס, חיילנו נלחמים בחזית ותושבי הצפון והעוטף מפונים מביתם".

"מן הראוי שהממשלה, יחד עם כל עם ישראל, תרכז את מלוא המאמצים, לילות כימים, בהצלת החטופים ותסתפק בהורדת הדגל לחצי התורן, בעמידת דום בצפירה ולא בהפקת אירועים גרנדיוזים", מסרו בקיבוץ. "אנו מבכים את מות יקירינו, מתפללים לשלומם של חטופינו ושאר החטופים ועסוקים בשיקום קהילתנו.
קהילת קיבוץ כפר עזה, תציין את אסון 7 באוקטובר בקרב חבריה, באירוע פרטי, בתקווה שעד אז נזכה לחבק את חברינו שישובו מהשבי".

קיבוץ כפר עזה. אלכס קולומויסקי, מערך ההסברה, קק״ל,
"מן הראוי שהממשלה תרכז את מלוא המאמצים בהצלת החטופים ולא בהפקת אירועים גרנדיוזים". קיבוץ כפר עזה/אלכס קולומויסקי, מערך ההסברה, קק״ל

בהודעת קיבוץ כפר עזה, הצטרפו לביקורת של תנועת הקיבוצים ולהודעותיהם של קיבוץ רעים ובארי שהודיעו כי יערכו טקס פרטי ואינטימי לזכר מאורעות 7 באוקטובר.

"הממשלה להשקיע את כל מרצה בקידום עסקה להחזרת החטופים ולהפסיק את הפקרתם", מסרו בבארי. "אל תאפשרו לאבד חיים נוספים של חברינו, איבדנו מספיק! בנוסף, אנו חוזרים ודורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית אשר תספק לנו תשובות ותסיק מסקנות איתן אפשר יהיה להתחיל להשתקם". קיבוץ רעים גם הגיבו לטקס הממלכתי הצפוי. "ב-7 באוקטובר קיבוץ רעים יערוך טקס קהילתי ואינטימי במהלכו יתייחדו חברי הקהילה יחד בשעה קשה זו".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
מירי רגב שרת התחבורה, נסיעה ראשונה של הרכבת הקלה, תחנת ארליך, ת"א יפו, 16 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
תעמוד בלחצים? האחראית על הטקסים הממלכתיים מירי רגב/ראובן קסטרו

אמש, משפחות שכולות, משפחות חטופים, משפחות מפונים ושורדי האסון, פתחו ביוזמה בשם "קומו". זאת, במטרה לערוך אירוע חלופי לטקס הממלכתי ב-7 באוקטובר שצפוי להיות מתוכנן על ידי
שרת התחבורה מירי רגב. בכוונת היוזמה לאסוף 500 אלף שקלים, כרגע נאספו 275 אלף שקלים בתוך 48 שעות.

"ב-7 באוקטובר 2024, בעזרתכם, עם ישראל יתאסף בהמוניו לטקס זיכרון לאומי אמיתי, שייתן את הכבוד הראוי לכל מי שנרצח, נחטף, נפל על הגנת המדינה, למי שאיבדו את היקרים להם ואת בתיהם באסון הנורא הזה - ויותיר את הטקס ה'ממלכתי' של הפוליטיקאים כטקס אלטרנטיבי ושולי, כפי שהוא צריך להיות", כתבו בהודעה.

"כדי לעשות זאת, אנחנו זקוקים לסיוע שלכם במימון הפקת האירוע - עבור לוגיסטיקה, ציוד, הגברה, תאורה, ביטחון, פרסום, התמודדות עם דרישות הרשויות ועוד. תרמו לנו עכשיו - כדי שנוכל להעמיד יום זיכרון ראוי לכל אלו שחייהם נהרסו ב-7 באוקטובר, לכל מי שנפגע או הקריב את חייו ובריאותו להגן על אזרחי ישראל באותה שבת ארורה. ביחד נשמיע את האמת על הגבורה ועל המחדל, ונדאג שהם לא ישכחו", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully