וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי סוכות על אירועי האלימות בשטחים: "תופעה סופר שולית, טיפה בים מול הטרור הערבי"

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 9:05

חבר הכנסת מהציונות הדתית גינה את האלימות הקיצונית שאירעה בשבוע האחרון בגדה. "זו פשיעה חמורה, אני לא אוהב להשתמש במילה טרור. אם הם היו שומעים אותי, הם היו מתנהלים אחרת". על המאמצים לעסקת החטופים, טען: "חמאס לא מכן להתגמש. אנחנו באותם סיבובים שוב ושוב"

אברהם אקלום בשדה תימן עם צבי סוכות/אינסטגרם

"תופעה סופר שולית, טיפה בים מול הטרור הערבי" - כך הגדיר היום (ראשון) חבר הכנסת צבי סוכות את אירועי האלימות החמורים שמתנחלים ביצעו ביהודה ושומרון. "זו פשיעה חמורה, אני לא אוהב להשתמש במילה טרור. אם הם היו שומעים אותי, הם היו מתנהלים אחרת. אין שם אחד שלא מכיר את העמדה שלי בנושא, זה לא איזה סוד", אמר בריאיון ל-103FM.

בתוך כך, התייחס למאמצים להשגת עסקת חטופים, שנמשכו בפסגה שהתקיימה בדוחא. "אני לא חושב שהולכת לצאת עסקה מהשיחות שהיו שם", טען. "עוד פעם סבב בו מעלים למשפחות החטופים את רף הציפיות. לפי מה שאני מבין חמאס לא מכן להתגמש במקומות בהם ישראל שמה קווים אדומים בוהקים. אנחנו באותם סיבובים שוב ושוב ושוב".

צבי סוכות, 12 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
צבי סוכות, 12 בפברואר 2024/ראובן קסטרו

"אם תגיע פריצת דרך במגעים, נשמע מה הפרטים, הם כל הזמן משתנים, ונגבש עמדה. אנחנו חושבים שאי אפשר לעשות מיקור חוץ לביטחון של מדינת ישראל, ראינו מה קורה בציר פילדלפי".

בחמישי, הפלסטינים דיווחו על מכוניות ומבנים שהוצתו על ידי מתנחלים בעיירה ג'ית שבאזור שכם. לפי הסהר האדום, פלסטיני נהרג מירי של מתנחלים. מדיווחים אחרים עולה ששמו של ההרוג הוא ראשיד עבד אל קאדר סאדה, בן 23. כמה אנשים נפצעו, אחד מהם באורח קשה.

מדובר צה"ל נמסר: "בשעות הערב (20:00), עשרות אזרחים ישראלים, חלקם רעולי פנים, נכנסו לכפר ג'ית שבשומרון הציתו רכבים ומבנים בכפר, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. כוחות צה"ל ומג"ב קפצו לכפר תוך דקות לאחר קבלת הדיווח, השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר, והוציאו את האזרחים הישראלים מהכפר. כוחות הביטחון עצרו אזרח ישראלי אחד שהועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. נבדק הדיווח אודות פלסטיני שנהרג במהלך האירוע".

שבוע לפני, המשטרה מסרה כי התקבל דיווח על רכב שנכנס בטעות למאחז גבעת רונן בשומרון, והותקף והוצת על ידי מתנחלים. שתיים מנוסעות הרכב נפצעו. כוח צה"ל העניק להן טיפול רפואי וחבר לצוות מגן דוד אדום סמוך ליישוב תפוח. הצוות פינה את אחת הפצועות - בת 22 במצב קל עם חבלה בגפיים, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully