וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פלסטיני נהרג בהתפרעות של מתנחלים ליד שכם. נתניהו: "האחראים יועמדו לדין"

לדברי ארגון יש דין, ארבעה בתים ושש מכוניות נשרפו בכפר ג'ית. "מה שראינו הערב היא אלימות מתנחלים בחסות הצבא", מסר הארגון. הנשיא הרצוג גינה: "זו לא דרכנו, ולא דרכה של תורה ושל היהדות, על גורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי כנגד התופעה החמורה"

הפלסטינים מדווחים על מכוניות ומבנים שהוצתו על ידי מתנחלים בעיירה ג׳ית שבאזור שכם. לפי הסהר האדום, פלסטיני נפצע קשה מירי של מתנחלים./ללא קרדיט

הפלסטינים דיווחו הערב (חמישי) על מכוניות ומבנים שהוצתו על ידי מתנחלים בעיירה ג'ית שבאזור שכם. לפי הסהר האדום, פלסטיני נהרג מירי של מתנחלים. מדיווחים אחרים עולה ששמו של ההרוג הוא ראשיד עבד אל קאדר סאדה, בן 23. כמה אנשים נפצעו, אחד מהם באורח קשה.

מדובר צה"ל נמסר: "בשעות הערב (20:00), עשרות אזרחים ישראלים, חלקם רעולי פנים, נכנסו לכפר ג'ית שבשומרון הציתו רכבים ומבנים בכפר, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. כוחות צה"ל ומג"ב קפצו לכפר תוך דקות לאחר קבלת הדיווח, השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר, והוציאו את האזרחים הישראלים מהכפר. כוחות הביטחון עצרו אזרח ישראלי אחד שהועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. נבדק הדיווח אודות פלסטיני שנהרג במהלך האירוע".

עוד נאמר בהודעת דובר צה"ל: "בעקבות האירוע החמור נפתחה חקירה משותפת של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל. צה"ל מגנה אירועים מסוג זה ואת הפורעים, אשר פוגעים בביטחון, החוק והסדר, ומסיטים את צה"ל וכוחות הביטחון ממשימתם העיקרית לסכל טרור ולהגן על ביטחון התושבים".

מתנחלים מציתים כלי רכב ובתים בכפר פלסטיני, 15 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתנחלים מציתים כלי רכב ובתים בכפר פלסטיני, 15 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי אסור לקחת את החוק לידיים, אך גם ביקר את שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל על נוהל הפתיחה באש. "אמרתי הערב לרמטכ"ל שזה שלא נותנים גב לחיילים לירות בכל מחבל שזורק אבנים מוביל לאירועים מהסוג שאירעו הערב", אמר. "לצד זאת, אסור באופן חד משמעי לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בטרור ובהרתעה, גם כלפי מחבלים מהכפר ג'ית זה צה"ל. הגיע הזמן ששר הביטחון יצא מהקונספציה ויעשה זאת".

הבית הלבן גינה את ההתקפה שביצעו מתנחלים נגד פלסטינים בכפר ג'ית בגדה המערבית והבהיר כי על ממשלת ישראל לעצור את ההתקפות הללו. "התקפות של מתנחלים אלימים נגד תושבים פלסטינים בגדה המערבית בלתי מקובלות וחייבות להיפסק. הרשויות בישראל צריכות לנקוט בצעדים כדי להגן על כל הקהילות מפגיעה וזה כולל להתערב כדי לעצור אלימות כזו ולהעמיד לדין את התוקפים", מסר דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
התפרעות המתנחלים בג'ית, 15 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התפרעות המתנחלים בג'ית, 15 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מלשכת ראש הממשלה נמסר: ראש הממשלה נתניהו רואה בחומרה את ההתפרעויות שהיו הערב בכפר ג'ית, שכללו פגיעה בנפש וברכוש על-ידי ישראלים שנכנסו לכפר. מי שנלחם בטרור הם צה"ל וכוחות הביטחון, ולא אף אחד אחר. האחראים לכל מעשה עבירה ייתפסו, ויועמדו לדין".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בעקבות המקרה: "אני מגנה באופן נחרץ את הפרעות הערב בשומרון. מדובר במיעוט קיצוני שפוגע בציבור המתיישבים שומר החוק ובהתיישבות כולה ובשמה ומעמדה של ישראל בעולם בתקופה רגישה וקשה במיוחד. זוהי לא דרכנו ובטח לא דרכה של תורה ושל היהדות. על גורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי כנגד התופעה החמורה הזו ולהביא לטיפול בפורעי החוק".

ארגון יש דין הוסיף פרטים על האירוע בכפר ג'ית: "ארבעה בתים ושש מכוניות נשרפו בכפר ג'ית, עד לרגע זה אין עצורים מקרב המתנחלים הפורעים. במקרים דומים אחרים בנוכחות הצבא לא היו עצורים, אנחנו דורשים מהצבא והמשטרה לעשות את עבודתם. מה שראינו הערב היא אלימות מתנחלים בחסות הצבא."

רה"מ בנימין נתניהו, שלמה קרעי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"רואה בחומרה". נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר הפנים משה ארבל מסר בעקבות המעשה: "אני קורא לשב"כ ולגורמי האכיפה לפעול באופן מיידי למיגור הפשיעה הלאומנית הקשה שהתרחשה הערב בכפר ג'ית שבשומרון כנגד חפים מפשע. מעשים אלו מנוגדים לערכי היהדות. הינם שפל מוסרי ואנושי ופוגעים במדינת ישראל ובמפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "פרעות היהודים בשומרון הן שפל מוסרי נוראי. כשבממשלה יושבים מי שנותנים גב לאירועים כאלה זה רק ילך ויחמיר. אין לדבר הזה שום קשר ליהדות".

ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אין שום דבר יהודי במראות שראינו הערב בשומרון. מעשי האלימות הללו, הם פגיעה במפעל ההתיישבות, בביטחון המדינה, וביחסי החוץ של מדינת ישראל בטח בימים מורכבים אלה וראויים לכל גינוי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "הפורעים הערב בג'ית לא קשורים בשום צורה להתיישבות ולמתיישבים. הם עבריינים שצריכים להיות מטופלים על ידי רשויות האכיפה במלוא חומרת הדין. אנו בונים ומפתחים את ההתיישבות בצורה חוקית וממלכתית, מגבים את צה"ל במאבקו בטרור, ומסתייגים בתוקף מכל גילוי של אלימות עבריינית אנרכיסטית מסוכנת שאין לה דבר וחצי דבר עם אהבת הארץ וההתיישבות בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully