וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להגיע לפריצת דרך במו"מ על עסקת החטופים: הפסגה בדוחא יצאה לדרך

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 23:33

בצל המתיחות האזורית, בכירים ישראלים מגדירים את הפסגה כ"הזדמנות האחרונה" להשיג עסקה. את הצד הישראלי מייצגים ראש שב"כ, המוסד ואלוף ניצן אלון, ומשתתפים בפגישה גם ראש ה-CIA, יועצו של ביידן לענייני המזה"ת, ר"מ קטאר וראש המודיעין המצרי. בכירי חמאס לא משתתפים

קוויק: ההורים של החטוף הרש גולדברג - אם נתניהו היה מתקשר/מערכת וואלה

בכירים מארה"ב, קטאר, מצרים וישראל נפגשים הערב (חמישי) בדוחא בניסיון להגיע לפריצת דרך במו"מ על עסקת החטופים והפסקת האש בעזה. בכיר ישראלי אמר הערב כי השיחות בקטאר צפויות להימשך גם מחר. צוות המו"מ יישאר הלילה בדוחא.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר: "השיחות החלו בדוחא. חידוש השיחות היום הוא צעד חשוב. אנחנו ממוקדים היום בפרטי יישום ההסכם. אנחנו לא מצפים להשיג עסקה היום. מצפים שהשיחות ימשיכו מחר. אפשר להתגבר על הפערים וחייבים להביא את המו"מ לכדי סיכום בהקדם האפשרי".

דובר משרד החוץ הקטארי אמר בסיום יום המו"מ הראשון בדוחא כי קטאר, מצרים וארה"ב נחושות להתקדם לעבר הסכם לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה, וציין שהשיחות יתחדשו ביום שישי.

למה זה חשוב:

  • הפסגה בדוחא, שלפי בכירים ישראלים היא "ההזדמנות האחרונה" להשיג עסקה, מגיעה על רקע מתיחות אזורית חריפה ואיומים מצד איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל כנקמה על ההתנקשויות האחרונות בחיי מנהיגי חמאס וחיזבאללה בטהרן ובביירות.
  • הנשיא ביידן רואה בעסקת בני ערובה והפסקת אש בעזה את המפתח להורדת הסלמה במזרח התיכון ולמניעת מלחמה אזורית.
רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, אירוע הפרידה של המשטרה מהמפכ"ל שבתאי, 14 ביולי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
ראשי שב"כ והמוסד. ייצגו את הצד הישראלי לצד ניצן אלון/פלאש 90, חיים גולדברג

במוקד החדשות:

  • צוות המו"מ הישראלי בראשות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר וראש מפקדת החטופים בצה"ל האלוף ניצן אלון הגיעו היום אחר הצהריים לדוחא.
  • ראש הממשלה נתניהו החליט אתמול לאחר כמה שעות של דיוני הכנה להרחיב מעט את המנדט של צוות המו"מ הישראלי, אך בכירים ישראלים אמרו כי לא ברור האם ההתגמשות המסוימת של נתניהו תספיק כדי להגיע להסכם.
  • בפסגה בדוחא משתתפים גם ראש ה-CIA ביל ברנס ויועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק וכן ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל.
  • בכירי חמאס הדגישו כי לא ישתתפו בפסגה כיוון שאינם רואים טעם בהמשך מו"מ לשם מו"מ. עם זאת, נציגי חמאס שמעורבים במו"מ נמצאים ממילא בדוחא וצפויים להיפגש עם המתווכים הקטארים והמצרים הלילה כדי לקבל עידכונים.
  • דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר היום: "יש לנו מידע על כך שאיראן נערכת להתקפה על ישראל, ושזה עלול להתרחש ללא התרעה או עם התרעה קצרה מאוד. אנחנו עדיין עובדים כדי למנוע את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully