וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הרחיב את המנדט של צוות המו"מ; בכיר ישראלי: יאפשר התקדמות, לא ברור אם יספיק להסכם

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 20:07

במהלך הדיונים שקיים נתניהו היום עלתה הזיקה בין מתקפה אפשרית של איראן וחיזבאללה לבין הגעה לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה. בכירי מערכת הביטחון אמרו לראש הממשלה בדיונים והדגישו גם במסמך כתוב כי המשך עיכובים והתעקשות על עמדות מקסימליות עלול לעלות בחיי חטופים

ראש הממשלה נתניהו בביקורו בבקו״ם/רועי אברהם / לע״מ, בן פרץ / לע״מ

ראש הממשלה נתניהו הרחיב מעט את המנדט שניתן לצוות המו"מ על עסקת החטופים, כך לפי שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא.

הבכירים הישראלים ציינו כי נתניהו נתן "מנדט סביר" שמצדיק נסיעה לסבב השיחות בקטאר. לדבריהם הגמישות שנתניהו נתן לגבי העמדות שישראל תציג מאפשרת לנהל מו"מ ולהתקדם, אך לא ברור אם הגמישות הזו תספיק כדי לסגור הסכם.

צוות המו"מ יטוס מחר בבוקר לקטאר לכמה שעות של שיחות ובמידת הצורך יישאר בדוחא צוות ישראלי בדרגי עבודה להמשך מו"מ. בשלושת הדיונים שקיים נתניהו היום במשך למעלה מחמש שעות השתתפו השרים גלנט ודרמר, יו"ר ש"ס אריה דרעי וראשי מערכת הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה בתל אביב, יחד עם חברי קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון.. רועי אברהם / לע״מ, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה בתל אביב, יחד עם חברי קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון./עיבוד תמונה, רועי אברהם / לע״מ

בכיר ישראלי שמעורה בתכני הדיונים אמר כי ראשי מערכת הביטחון אמרו בישיבה וכן הבהירו במסמך כתוב שהעבירו לנתניהו כי הזמן להשגת עסקה הולך ואוזל והדגישו כי עיכוב והתעקשות על עמדות מסוימות במו"מ עלולים לעלות בחייהם של חטופים.

אחת הדוגמאות שעלתה בדיון היא ההודעה האחרונה של חמאס לפיה חטוף אחד נהרג ושתי חטופות נפצעו קשה מירי של שוביהם. בדיון נאמר כי במערכת הביטחון לא יודעים לאמת את הדברים, אולם הם מעלים חשש כבד לחיי חטופים.

בכיר ישראלי אמר כי במהלך הדיון הוזכרה גם הזיקה בין מתקפה אפשרית של איראן וחיזבאללה לבין הגעה לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully