וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחאות נגד ישראל: נשיאת אוניברסיטת קולומביה התפטרה

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 10:45

מינוש שפיק הופכת להיות הנשיאה השלישית של אוניברסיטה אמריקנית שמתפטרת בעקבות הסערה סביב ההפגנות בקמפוסים. "היה קשה להתגבר על דעות שונות ברחבי הקהילה", כתבה במכתב ההתפטרות. במקביל להתפטרות, מפגינים פרו פלסטיניים פרצו לעצרת תמיכה במועמדת לנשיאות קמלה האריס

משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, התפטרה הלילה (חמישי) מתפקידה, כמעט ארבעה חודשים לאחר המהומות וההפגנות בקמפוס על המלחמה בעזה, שגררה ביקורת פרו ישראלית ופרו פלסטיני. "זו הייתה תקופה של מהומה, היה קשה להתגבר על דעות שונות ברחבי הקהילה שלנו. תקופה זו גבתה מחיר כבד ממשפחתי, כפי שעשתה עבור אחרים בקהילה שלנו", אמר שפיק באימייל לצוות וסטודנטים.

נשיא אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק. 15 באוגוסט 2024. ללא, רויטרס
נשיא אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק. 15 באוגוסט 2024/רויטרס, ללא

שפיק הופכת לנשיאה השלישית שמתפטרת מתפקידה באוניברסיטה בארה"ב בעקבות המחאות בקמפוס. בחודש דצמבר נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה אליזבת' מגיל הודיעה על התפטרות שהגיעה לאחר הסערה הציבורית סביב השימוע בקונגרס סביב האנטישמיות בקמפוסים.

אחריה מגיל, בינואר התפטרה נשיאת אוניברסיטת הארוורד, קלודין גיי. גם היא התפטרה לאחר שימוע והביקורת החריפה נגד התנהלותה בטיפול באנטימיות, לצד טענות לגניבה ספרותית שביצעה במחקריה האקדמיים.

במקביל להתפטרות הנשיאה, מפגינים פרו פלסטיניים פרצו לאירוע של המועמדת לנשיאות וסגנית הנשיא קמלה האריס שהתרחש בניו יורק. המפגינים הגיעו עם תופים וכרזות, וזרקו פצצות עשן שגרמו לעצירתה של העצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully