וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן מתכנן לצאת למזרח התיכון בשלישי בלילה כדי לדון במגעים לעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 16:03

שר החוץ של ארה"ב מתכנן לבקר בקטאר, מצרים וישראל. ביקורו תלוי עדיין בשאלה האם איראן תתקוף את ישראל, כשבמידה וההתקפה תתרחש ביום שלישי ייתכן שהביקור יידחה. גם יועצו הבכיר של ביידן ינחת בקהיר כדי להגיע להסכם על הסדרי ביטחון בציר פילדלפי ועל פתיחת מעבר רפיח

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן מתכנן לצאת למזרח התיכון הלילה (שלישי), כך לפי מקורות שמעורים בנושא. בלינקן מתכנן לבקר בקטאר, מצרים וישראל כדי לדון במגעים לעסקת החטופים. עם זאת, ביקורו תלוי עדיין בשאלה האם איראן תתקוף את ישראל. במידה וההתקפה תתרחש ביום שלישי ייתכן שהביקור יידחה.

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק הגיע היום לקהיר. הוא ינסה להגיע להסכם עם בכירים מצרים וישראלים על הסדרי ביטחון בציר פילדלפי ועל פתיחה מחדש של מעבר רפיח. מדובר בשתי סוגיות קריטיות עבור יישום של עסקה לשחרור החטופים. בבית הלבן הדגישו אמש כי הפסגה המתוכננת ליום חמישי בדוחא כדי לדון על עסקת החטופים עדיין צפויה להתקיים וכי אין בשלב זה שינוי בתכניות.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
במידה וההתקפה תתרחש ביום שלישי ייתכן שהביקור יידחה. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר/רויטרס

אתמול שר הביטחון יואב גלנט טען כי גם אם ישראל תצא מציר פילדלפי למשך חודשיים "לא יקרה כלום", כלשונו. "אנחנו בצומת דרכים. יש אפשרות של עסקה שתביא הסדרה בצפון ובדרום ואפשרות נוספת היא אסקלציה למלחמה. אני ומערכת הביטחון תומכים בחלופה הראשונה, נדע לחיות עם המחיר".

אמש דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר כי בארצות הברית עוקבים מקרוב אחרי המתיחות במזרח התיכון. "הישראלים חושבים שיש סבירות גוברת שאיראן ושלוחיה יתקפו בימים הקרובים", אמר. "אנחנו שותפים לחשש הזה ולכן אנחנו מתאמים עם ישראל ועם שותפים נוספים באזור. לכן הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם מקביליו בגרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה כדי דון במצב במזרח התיכון, בצורה להגן על ישראל ולהתקדם לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הנזק שנגרם לאחר נפילה, קצרין, 14 באפריל 2024. מ.מ קצרין, אתר רשמי
"יש סבירות גוברת שאיראן ושלוחיה יתקפו בימים הקרובים". נזק שנגרם בקצרין לאחר הנפילה בתקיפה הקודמת מאיראן/אתר רשמי, מ.מ קצרין

גם סגן דובר משרד החוץ האמריקני התייחס לתקיפה מאיראן. "אנחנו נסייע לישראל להגן על עצמה מפני התקפה איראנית, אבל אנחנו עדיין נוקטים במאמצים דיפלומטיים כדי למנוע התקפה ולמנוע הסלמה", אמר בתדרוך לכתבים. בנוסף, התייחס להודעת חמאס לפיה הארגון מסרב להגיע לסבב מו"מ על עסקה. "אנחנו מעוניינים לקיים את סבב המו"מ המתוכנן השבוע ומצפים מכל הצדדים להגיע לשולחן המו"מ. אנחנו צופים שהשיחות על עסקת החטופים והפסקת האש יתקיימו השבוע כמתוכנן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully