וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט על ההדלפות מהוועדה: "נחוש להמשיך את הלחימה עד לפירוק חמאס והשבת החטופים"

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 20:17

שר הביטחון הגיב לדבריו של ראש הממשלה נתניהו שאמר עליו כי הוא מקדם נרטיב אנטי-ישראלי והוא פוגע במגעים לעסקה לשחרור חטופים. גלנט הוסיף: "אחת מנקודות התורפה שהתגלו במלחמה ועלינו לפעול נגדה במלוא החומרה, הן הדלפות בלתי פוסקות מפורומים רגישים וחסויים"

שר הביטחון יואב גלנט: ״את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון"/משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, כתב היום (שני) ב-X בתגובה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "במהלך הסקירה הביטחונית שקיימתי היום בפני ועדת חוץ וביטחון, הדגשתי כי אני נחוש לעמוד במטרות המלחמה ולהמשיך את הלחימה עד לפירוק החמאס והשבת החטופים".

גלנט הוסיף: "אחת מנקודות התורפה שהתגלו במלחמה ועלינו לפעול נגדה במלוא החומרה, הן הדלפות בלתי פוסקות מפורומים רגישים וחסויים. הרעה החולה הזו לא פסחה גם על הדיון שהתקיים היום בועדת חוץ וביטחון. אנו נמצאים בפני ימים מאתגרים בהם נידרש לעמידה איתנה ולפעולות הגנה והתקפה עוצמתיות, חובתנו להתרכז בהגנת אזרחי ישראל ופגיעה באויבנו".

שר הביטחון כתב את הדברים כאמור בתגובה לראש הממשלה נתניהו שאמר כי "כשגלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי, הוא פוגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרור החטופים. היה ראוי שיתקוף את סינוואר, שמסרב לשלוח משלחת למו"מ, ושהיה ונשאר המכשול היחיד לעסקת חטופים. לישראל יש רק ברירה אחת: להשיג ניצחון מוחלט, שפירושו חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ושחרור חטופינו - והניצחון הזה יושג. זו ההנחיה הברורה של ראש הממשלה נתניהו והקבינט, והיא מחייבת את כולם - כולל את גלנט".

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בסוללת חץ, 31 ביולי 2024. תקשורת שר הביטחון, אתר רשמי
נחוש להמשיך את הלחימה עד לפירוק חמאס והשבת החטופים. שר הביטחון גלנט/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון

מוקדם יותר היום, השר גלנט, אירח בלשכתו את חברי ועדת חוץ וביטחון בראשות יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין. במהלכה, התבטא נגד אמירות ראש הממשלה נתניהו על "ניצחון מוחלט", ולפי נוכחים בדיון אמר: "זה קשקוש ותופי תם תם". גלנט התייחס לאפשרות של מלחמה בלבנון ואמר כי התנאים היום הפוכים ממה שהיו בתחילת המלחמה.

ח"כ טלי גוטליב מחתה בפניו: "איך אתה מעז לדבר ככה על ראש הממשלה?" וגלנט השיב: "בביטחון אני יודע מה אני אומר". מאוחר יותר הישיבה נקטעה לאחר שגוטליב הפריעה כמה פעמים לדברי גלנט. האחרון אמר ביציאתו: "בושה, מעולם לא היה דבר כזה בוועדת חוץ וביטחון". גוטליב מסרה מאוחר יותר כי על נתניהו לפטר את גלנט: "ראש הממשלה, אם אתה לא תפעל בהתאם, לא תוכל להאשים אף אחד".

"החובה שלנו כמקבלי החלטות, לחתור להביא את ההישג המבצעי", אמר. "ומצד שני - כמו שהתחייבנו במטרות המלחמה ליצור את התנאים על מנת להשיב את החטופים. ויצירת התנאים באה דרך יצירת הלחץ הצבאי ויכולה להביא אחריה עסקה שתביא את החטופים גם אם זה יהיה ביותר מפעימה אחת".

יואב גלנט, יולי אדלשטיין, דיון ועדת חוץ וביטחון, 1 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
יואב גלנט, יולי אדלשטיין, דיון ועדת חוץ וביטחון, 1 ביולי 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד אמר כי הסיבה שעסקת החטופים מתעכבת היא "גם בגלל ישראל" וטען כי גם אם ישראל תצא מציר פילדלפי למשך חודשיים "לא יקרה כלום", כלשונו. "אנחנו בצומת דרכים. יש אפשרות של עסקה שתביא הסדרה בצפון ובדרום ואפשרות נוספת היא אסקלציה למלחמה. אני ומערכת הביטחון תומכים בחלופה הראשונה, נדע לחיות עם המחיר".

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully