וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לאוסטין: ההכנות הצבאיות של איראן מצביעות על כך שהיא מתכוננת למתקפה משמעותית

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 7:14

לפי ההערכה העדכנית, איראן עלולה להוציא את המתקפה לפועל כבר בימים הקרובים עוד לפני פסגת המו"מ בנושא עסקת החטופים - כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא. מדובר בשינוי של ההערכה של הימים האחרונים לפיה הלחץ הבינלאומי על איראן מרסן אותה מלבצע תקיפה ישירה נגד ישראל

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ההערכה העדכנית שהתגבשה בקהילת המודיעין הישראלית ביממה האחרונה היא שאיראן החליטה לתקוף ישירות את ישראל כנקמה על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, ועלולה לעשות זאת כבר בימים הקרובים עוד לפני פסגת המו"מ בנושא עסקת החטופים - כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא. שר הביטחון גלנט שוחח הלילה בטלפון עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ועידכן אותו שההכנות הצבאיות האיראניות מצביעות על כך שאיראן מתכוננת למתקפה משמעותית נגד ישראל, כך לפי מקור שעודכן בפרטי השיחה.

אוסטין אמר לגלנט במהלך שיחת הטלפון שלהם כי ארה"ב תתגבר עוד יותר את כוחותיה במזרח התיכון כדי לסייע לישראל להגן על עצמה מהתקפה איראנית. הוא אמר שהורה להאיץ את המעבר של נושאת המטוסים לינקולן, שעליה מטוסי F35 למזרח התיכון. כמו כן, הוא אמר שהורה לצוללת ג'ורג'יה, שמצויידת בטילים מונחים לצאת לכיוון המזרח התיכון.

למה זה חשוב:

המקורות אמרו שמדובר בשינוי של ההערכה של הימים האחרונים לפיה הלחץ הבינלאומי על איראן מרסן אותה מלבצע תקיפה ישירה נגד ישראל.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בטקס הלווייתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בטקס הלווייתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן, 1 באוגוסט 2024/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • מקור שמעורה בפרטים אמר כי בימים האחרונים התנהל ויכוח פנימי באיראן בין משמרות המהפכה לבין הנשיא האיראני החדש ואנשיו לגבי אופי ועיתוי התגובה לחיסול הנייה.
  • משמרות המהפכה דחפו לתגובה חריפה ורחבה יותר מהמתקפה של ה-13 באפריל, בעוד שהנשיא האיראני ויועציו סברו כי יש להימנע מתגובה חריפה.

כן, אבל:

מקור שמעורה בפרטים אמר כי המצב "עדיין נזיל" והוויכוח הפנימי באיראן נמשך וייתכן שקבלת ההחלטות האיראנית עוד תשתנה.

טיל חץ. יח״צ- חד פעמי התעשייה האווירית,
"צה"ל ומערכת הביטחון עוקבים אחרי ההתפתחויות במזרח התיכון". טיל חץ/יח״צ- חד פעמי התעשייה האווירית

מה הם אומרים

מדובר צה"ל נמסר: "אנחנו מבהירים כי בשלב זה אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף. צה"ל ומערכת הביטחון עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על איראן וחיזבאללה, ומקיימים הערכת מצב כל העת. כוחות צה"ל פרוסים וערוכים במוכנות גבוהה. במקרה בו יהיה צורך בשינוי ההנחיות, נעדכן על כך בהודעה מסודרת בערוצים הרשמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully