וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צו ראשון לכולם": גיוס תלמידי הישיבות מגיע (שוב) לבג"ץ

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 15:16

סוגיית גיוס החרדים לא יורדת מסדר היום המשפטי. היום הוגשה עתירה לבג"ץ נגד שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אגף כוח אדם בצה"ל, בבקשה להוציא צווי גיוס לכלל תלמידי הישיבות החרדים, וכן לאכוף עליהם את איסור היציאה מהארץ בזמן שהם לא מתייצבים לצו ראשון

חרדים נעצרים בבקו"ם בתל השומר/אביחי חיים, יותם רונן

עתירה נוספת הוגשה לבג"ץ בנושא גיוס החרדים לצה"ל. עמותת ישראל חופשית הגישה היום (שני) עתירה נגד שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי והפרקליטה הצבאית הראשית (הפצ"רית) האלופה יפעת תומר ירושלמי, בבקשה שיוציאו צווי גיוס לכלל תלמידי הישיבות החרדים, ולא רק למספר תלמידים. בנוסף, בעתירה מתבקשים השלושה לאכוף את איסור היציאה מהארץ למי שלא התייצב לצו ראשון.

"נציין, כי הצבא מלכתחילה בחר, בניגוד לדין, לשלוח את הצווים רק לחלק קטן ממחזור הגיוס של בני הישיבות, בשונה ממשלוח הצווים הראשון לכל מיועד לשירות ביטחון בציבור הכללי, והצהיר מראש כי מבחינתו התייצבות של כ-150 בלבד מכל ה-1,000 תיחשב להצלחה. בסופו של יום, למרבה הצער אך לא למרבה ההפתעה, התייצבו לצו הראשון עשרות בודדים של מלש"בים חרדים". נכתב בעתירה. את העתירה הגישה כאמור עמותת ישראל חופשית, והיא מיוצגת ע"י עו"ד: חגי קלעי, אוהד רוזן, עדיה שינוולד, איתמר אבנרי ורן כהן רוכברגר.

עימותים במהלך הפגנה נגד קליטת מתגייסים חרדים, בקו"ם תל השומר, 5 באוגוסט 2024. ניב אהרונסון
עימותים בין כוחות משטרה למפגינים חרדים מחוץ לתל השומר/ניב אהרונסון

העתירה מוגשת ברקע הנתונים העגומים של מספר הצעירים החרדים שהתייצבו כאמור לצו הראשון בשבוע שעבר, כאשר כפי שפורסם בוואלה רק 48 צעירים חרדים הגיעו ללשכות הגיוס. מדובר במספר נמוך מאוד בשל העובדה כי הצבא זימן קרוב לאלף מועמדים לגיוס לשני הימים האלה, אך מרביתם לא הופיעו בבקו"ם.

הגעתם של עשרות בודדות ללשכת הגיוס היא כישלון לניסיונות הראשונים של צה"ל לגייס חרדים, זאת לאחר פסיקת בג"ץ והיעדר חוק הפטור חרדים ש"תורתם אומנותם". בצה"ל סברו כי לפחות שליש מהצעירים שזומנו יגיעו בפועל ללשכת גיוס - אך זה לא קרה.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
בעקבות עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון הערכת מצב ביטחונית, הקריה. 6 באפריל 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
העתירה הוגשה לבג"ץ. שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי/אתר רשמי, דובר צה"ל

אתמול שיגרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מכתב לשר העבודה יואב בן צור, ובו היא הורתה להפסיק את מימון מעונות היום למשפחות חרדים צעירים החייבים בגיוס. "במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים. כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון", כתבה היועמ"שית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully