וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתון עגום: פחות מ-50 צעירים חרדים התייצבו לצו ראשון

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 20:36

מדובר במספר נמוך מאוד בשל העובדה כי הצבא זימן כ-900 מועמדים לגיוס לשני הימים האלה, אך מרביתם לא הופיעו בבקו"ם. בצה"ל סברו כי לפחות שליש מהצעירים שזומנו יגיעו בפועל ללשכת גיוס - אך זה לא קרה

חרדים פורצים לתל השומר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

48 צעירים חרדים נענו לצווי הגיוס ששלח אליהם צה"ל והתייצבו היום (שלישי) ואתמול לצו ראשון בלשכות הגיוס - כך על פי שני מקורות שמעורבים בתהליך גיוס חרדים ושוחחו עם וואלה. מדובר במספר נמוך מאוד בשל העובדה כי הצבא זימן כ-900 מועמדים לגיוס לשני הימים האלה, אך מרביתם לא הופיעו בבקו"ם.

בצה"ל צפויים לשלוח להם בקרוב זימון נוסף. הגעתם של עשרות בודדות ללשכת הגיוס היא כישלון לניסיונות הראשונים של צה"ל לגייס חרדים, זאת לאחר פסיקת בג"ץ והיעדר חוק הפטור חרדים ש"תורתם אומנותם". בצה"ל סברו כי לפחות שליש מהצעירים שזומנו יגיעו בפועל ללשכת גיוס - אך זה לא קרה.

החרדים הראשונים שקיבלו צווי גיוס בבק"ום תל השומר. 6 באוגוסט 2024. אביחי חיים
החרדים הראשונים שקיבלו צווי גיוס בבק"ום תל השומר. 6 באוגוסט 2024/אביחי חיים
עימותים במהלך הפגנה נגד קליטת מתגייסים חרדים, בקו"ם תל השומר, 5 באוגוסט 2024. ניב אהרונסון
עימותים במהלך הפגנה נגד קליטת מתגייסים חרדים, בקו"ם תל השומר, 5 באוגוסט 2024/ניב אהרונסון

גורמים המעורבים בתהליך הגיוס תולים זאת בין היתר בהוראת הרבנים החרדים לא להתייצב בלשכות הגיוס, הוראה שגררה אחריה גם צעירים שאינם לומדים ורשומים בביטוח לאומי כמי שקיבלו או מקבלים תלוש שכר. נוסף לכך, הם סבורים כי למחאות של הקיצונים החרדים מחוץ ללשכת הגיוס תרמה לאי הגעתם רבות.

מצה"ל נמסר: ביומיים האחרונים, 48 מלש"בים מהמגזר החרדי הגיעו לביצוע צו ראשון ותהליכי קליטה ומיון. אל ימי המיון האלו זומנו כ-900 מלש"בים מהמגזר החרדי. לקראת תהליך זה, לשכת הגיוס ביצעה התאמות שמאפשרות ביצוע תהליכי מיון באופן מותאם לאורח החיים החרדי, ביניהם הרחבת הסגל הממיין והסגל הרפואי המגדרי. בנוסף, לראשונה צה"ל קיים מבחני דפ"ר וראיונות מותאמים לחברה החרדית. שני ימי המיון הראשוניים התקיימו בבסיס תל השומר ובהמשך מתוכננים להתקיים ימים דומים בלשכות גיוס נוספות שיעברו את ההתאמות הנדרשות. צה"ל הינו צבא העם המגייס לשורותיו מכורח חוק. גיוס החרדים הוא צורך מבצעי ומשימה לאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully