וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: יש להפסיק את סבסוד מעונות היום לאברכים המיועדים לגיוס

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 13:19

במכתב ששלחה לשר העבודה יואב בן צור, הורתה גלי בהרב מיארה להפסיק את מימון מעונות היום למשפחות חרדים צעירים החייבים בגיוס. "המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים", נכתב

חרדים פורצים לתל השומר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שלחה הבוקר (ראשון) מכתב לשר העבודה יואב בן צור, שבו היא מורה כי להפסיק את מימון מעונות היום למשפחות חרדים צעירים החייבים בגיוס.

"במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים. כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון", נכתב. ההוראה נשלחה על רקע העתירה של התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ.

בה בעת, בהרב מיארה מדגישה במכתבה כי "ככל שתוצג במהלך הימים הקרובים תשתית מקצועית התומכת בקביעתה של הוראת מעבר קצרה, במסגרת גיבוש מבחני התמיכה לשנת הלימודים הבאה, הדברים ייבחנו כמקובל".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם/פלאש 90, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלי טורם/פלאש 90

"עוד יובהר, למען הסר ספק, כי בכל מקרה, אין בשינוי זה בזכות לקבל תמיכה כדי להשפיע על ההחלטות שכבר התקבלו ביחס להורים שהם מלש"בים חרדים בנוגע לקדימות בסדר הקבלה למעונות היום לשנת הלימודים הקרובה, בהתאם לנוהל סדר קבלת ילדים שפורסם ושיושם כאמור, בהתבסס על זכאותם לתמיכה לשנת הלימודים תשפ"ד. אם כן, סדר קבלת הילדים למעונות היום ולמשפחתונים לשנת הלימודים הקרובה יוותר על כנו, בעוד שסבסוד שכר הלימודים עבור ילדיהם של משפחות שהאב בהן הוא מלש"ב יותאם למסקנות המשפטיות שבמכתב זה".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני על החלטת היועמ"שית לביטול סבסוד המעונות: "הם מדברים כל הזמן ומטיפים לנו מוסר על תעסוקת נשים ועל שיוויון, עד שזה מגיע לחרדים - הם זורקים את הכל ונלחמים נגדינו. רשעים שאין כדוגמתם".

מטעם שר העבודה יואב בן צור נמסר כי: "לאור החלטת היועמשי"ת, השר בן צור מקיים הבוקר (א) דיוני חירום והתייעצות עם גורמי המקצוע והיעוץ המשפטי במשרד העבודה בכדי לבחון את נושא ביטול הסבסוד למעונות יום. לצערנו, נימוקים משפטיים כבדי משקל שהשר הגיש בפני היעוץ המשפטי לממשלה לא קיבלו התייחסות מקצועית ועניינית במכתב כפי שפורסם בתקשורת. השר רואה באופן חמור את הפגיעה הקשה והישירה נגד אותם פעוטות חסרי ישע שישארו ללא מסגרות חינוכיות מפוקחות. השר רואה בגזירת הפעוטות פגיעה קשה בכלכלת המשפחות שכן אלפי אימהות יעזבו את מעגל העבודה ויהפכו ממשפחות נורמטיביות למשפחות נתמכות. השר ימשיך במאבק הצודק והמוסרי למען אותן פעוטות בכלל הכלים המשפטיים ולא יעצור את המאבק עד שהצדק עבורן ייצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully