וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים קיצונים פרצו לבסיס תל השומר

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 16:13

המפגינים הגיעו בעקבות הגעת ראשוני החרדים להליכי צו ראשון. מפירי סדר פתחו בהתפרעויות אלימות הכוללות קריאות "נאצים" לעבר השוטרים, ניסיונות לפרוץ מחסומים, השלכת בקבוקים וחפצים לעבר השוטרים והפרשים וישיבה מתחת למשאיות, כך על פי הודעת המשטרה. 7 מפירי סדר נעצרו

החרדים הראשונים שקיבלו צווי גיוס בבק"ום תל השומר. 6 באוגוסט 2024/אביחי חיים

צה"ל נערך היום (שלישי) לקליטתם של מאות חרדים שזומנו לבסיס תל השומר לצורך הליכי הצו הראשון לקראת גיוס. מאות חרדים נוספים היו אמורים להגיע גם אתמול להתחיל בהליכי גיוס, אולם רק בודדים הגיעו בפועל.

אמש גורמים בפלג הירושלמי אמרו כי בכוונתם להחריף את המאבק מחוץ ללשכת הגיוס, ולדבריהם, גם הרבנים ישתתפו במחאות, ואליהם יצטרפו אלפים רבים מתלמידיהם. בצהריים החלה המחאה הגדולה, שהוכרזה כלא חוקית על ידי המשטרה, זמן קצר אחרי שהתחילה.

מפירי סדר פתחו בהתפרעויות אלימות הכוללות קריאות "נאצים" לעבר השוטרים, ניסיונות לפרוץ מחסומים, השלכת בקבוקים וחפצים לעבר השוטרים והפרשים וישיבה מתחת למשאיות, כך על פי הודעת המשטרה. 7 מפירי סדר נעצרו. עם התפתחות ההפגנה, חרדים קיצוניים מהפלג הירושלמי פרצו לבסיס תל השומר, כוחות משטרה מנסים להוציא אותם.

החרדים הראשונים שקיבלו צווי גיוס בבק"ום תל השומר. 6 באוגוסט 2024. אביחי חיים
הודיעו שיחריפו את צעדיהם. מפגינים חרדים קיצוניים/אביחי חיים

בתנועת דורשינוי הגיבו לפריצה לבסיס ומסרו: "הפריצה של מתפרעים מהפלג הירושלמי לבסיס תל השומר, מעבר להיותו פגיעה חמורה בביטחון המדינה בימים שכולה עוצרת את נשימתה, היא תוצאה ישירה של הפריצה לבסיסי שדה תימן ובית ליד בהובלת חברי קואליציה. כשאין השלכות למעשים, הם הופכים לנורמה. ממשלת חורבן אנטי ציונית".

"מי שבמערכה הראשונה לא עוצר פורעים שפורצים לבסיסי צה"ל, שלא יתפלא שזה קורה שוב", נמסר ממטה המאבק 'חופשי בארצנו'. "נזכיר שגם חברי הכנסת, נבחרי ציבור, שהובילו את הפריצה בשבוע שעבר טרם נעצרו ואף לא נחקרו. שני האירועים בשבוע שעבר הסתיימו באפס מעצרים. גם היום היה ידוע שיש התייצבות חרדים. היכן המשטרה?".

"נתניהו ובן גביר מובילים אותנו לאבדון. הממשלה הזו היא סכנה ממשית ומוחשית לחוסנה של מדינת ישראל וליכולתה לשרוד משברים. קביעת מועד לבחירות היא צורך קיומי למדינה".

צה"ל גינה את הפריצה לבסיס: "בשעות האחרונות, עשרות מפגינים ניסו לפרוץ לבסיס תל השומר במהלך הפגנות שנערכו מחוץ לבסיס, וחדרו לאנדרטת חיל השלישות הסמוכה לגדר הבסיס. כוחות משטרה ומג"ב פינו את הפורצים. פריצה לבסיסי צה"ל היא עבירה חמורה ובניגוד לחוק. צה"ל מגנה את ההתנהגות האלימה, ועומד על כך שיש למצות את הדין עם הפורעים. גיוס חרדים הוא צורך מבצעי הכרחי ומתקיים בהתאם לחוק ואנחנו נחושים להמשיך ולקדם אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
חרדים נעצרים בבקו"ם בתל השומר/אביחי חיים, יותם רונן

המשטרה נערכה מבעוד מועד להפגנה של חרדים קיצונים ושל הפלג הירושלמי שהודיעו כי הם מתכוונים להגיע ללשכת הגיוס ולהחריף את מאבקם, במטרה למנוע מהמתגייסים להגיע לבקו"ם. בתגובה, המשטרה הציבה גדרות באזור הבסיס, וחסמה את דרכי הגישה עם משאיות במטרה למנוע מהמפגינים להגיע לפתח הלשכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully