וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך מאות חרדים שזומנו ללשכות הגיוס - רק בודדים הגיעו

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 18:23

אכזבה נרשמה בצה"ל עקב נתוני ההתייצבות הנמוכים בקרב הצעירים במגזר שנשלח אליהם בתחילת החודש צו גיוס. על פי ההערכות, להוראת הרבנים במגזר החרדי וכן למחאות הקיצונים הייתה השפעה משמעותית לכך. "מי שלא הגיע היום - יקבל זימון נוסף, לפי החוק"

"לכלא ולא לצבא": עשרות חרדים מפגינים מול תל השומר במחאה על גיוס בני הישיבות/ניב אהרונסון

אכזבה בצה"ל: כ-30 חרדים התייצבו היום (שני) לצו ראשון בלשכת הגיוס בתל השומר, מתוך כ-1,100 צעירים שאמורים להתייצב היום ומחר. בצה"ל חילקו את ימי ההתייצבות ליומיים, כך שבכל יום היו אמורים להגיע כ-500 חרדים, מרביתם רשומים בביטוח לאומי כמי שמקבלים שכר ואינם זכאים לפטור מגיוס. בפועל, "הגיעו אחוזים בודדים", לפי מקורות המעורים בפרטים. לדבריהם, "צה"ל בתהליך למידה, יפיק את הלקחים ומי שלא הגיע היום - יקבל זימון נוסף כנדרש לפי החוק".

לפי בדיקות מקדימות שנערכו בצבא עלה כי מחצית מהצעירים שקיבלו זימון מתכוונים להגיע ללשכות הגיוס לפחות לצו ראשון, אך ההערכה כי להוראת הרבנים במגזר החרדי וכן למחאות הקיצונים לאחרונה, כמו גם להפגנה היום מחוץ ללשכת הגיוס - הייתה השפעה דרמטית על מספר המתייצבים הנמוך.

הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, 17 ביולי 2024. ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, 17 ביולי 2024/ראובן קסטרו

מחר אמורים להתייצב עוד כ-500 מועמדים לגיוס.

גורמים בזרם החרדי הקיצוני "הפלג הירושלמי" אמרו כי מחר בכוונתם להחריף את המאבק מחוץ ללשכת הגיוס, ולדבריהם, גם הרבנים ישתתפו במחאות, ואליהם יצטרפו אלפים רבים מתלמידיהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully