וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לירי מחבלים וכניסת אזרחים לאזורים מסוכנים: צה"ל הכריז על שטחים סגורים בעוטף

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 13:23

מפקד פיקוד דרום חתם על צו לשינוי מדיניות השטח הסגור במספר אזורים בעוטף. ברקע, התארגנות של ארגוני ימין לקיים עצרת תפילה לציון תשעה באב בכניסה לציר נצרים. כדי להימנע מתרחיש שבמסגרתו ינסו אזרחים להיכנס לתוך שטח הרצועה וחשש לירי מחבלים - הוחלט על סגירת השטחים

סמוטריץ': "לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף, הטבח לא היה קורה"/כנס קטיף לאחריות לאומית

צה"ל הכריז היום (שני) כי בהתאם להערכת מצב, החליט מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן לחתום על צו לשינוי מדיניות השטח הצבאי הסגור במספר אזורים בעוטף עזה. ברקע ההחלטה, הערב תתקיים עצרת של ארגוני ימין בכניסה לציר נצרים תחת הכותרת "אין שליטה ביטחונית ללא התיישבות איתנה". בעצרת שבה יקראו את מגילת איכה לציון תשעה באב ישתתף גם הרב דב ליאור.

כדי למנוע אפשרות של כניסת אזרחים לאחר העצרת לשטח עזה ומחשש לירי מחבלים, צה"ל עיבה כוחות על הגדר לקראת התפילה. גורם במשטרה אמר כי "החסימות נועד כדי למנוע כניסה לאזורים מסוכנים שיסכנו את חיי המתפללים שבאים לעוטף. מתנהל שיח עם המתפללים כדי למצוא מקום שבו לא יסכנו את חייהם". עוד אמרו במשטרה כי הם נערכים לכל תרחיש.

חסימות הצירים  במועצה אזורית אשכול ,כביש 232 לקראת קריאת מגילת איכה בציר נצרים . 12 באוגוסט 2024. יניר יגנה
שוטרים חוסמים כבישים באזור עוטף עזה/יניר יגנה

במשטרה הדגישו כי במרחב המעברים קיימים איומי צליפה וירי תלול מסלול לעבר אזורים בשליטת ישראל, והשהות במקום מהווה סכנה לפגיעה בחיי אדם. עוד נמסר כי קיים איסור לחצות גדרות, לנוע בדרכי עפר לא מסומנות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. התגבור הנקודתי של הצבא מגיע מול כמה תרחישים: פינוי מהיר מהשטח על רקע חשש מירי תלוי מסלול, ירי צלפים או מחבלים לעבר אזרחים באזור הגבול וכאמור ניסיון להפר את הסדר ולהיכנס לשטח הפלסטיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
מודעה על קריאת מגילת איכה בכניסה לציר נצרים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מודעה על קריאת מגילת איכה בכניסה לציר נצרים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתנועת נחלה, שהיא אחת המארגנות של העצרת, פרסמו ציוץ בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר), ובו העבירו ביקורת על סגירת השטח "אנו חוזרים ומדגישים כי קריאת מגילת איכה מתוכננת להתקיים בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, ולא יעלה על הדעת שלא יאפשרו את קיום קריאת המגילה רק מסיבות פוליטיות", כתבו בציוץ ותייגו את שר הביטחון יואב גלנט ואת דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי.

כמו כן, בתנועה שללו את השמועות על כך שפעילי הימין מתכוונים להיכנס לרצועה: "כפי שהודענו לציבור ולכלל גורמי הצבא והמשטרה, לא הייתה תוכנית לחצות את הגדר. רבים מכל הארץ צפויים להגיע ולהשתתף בקריאת מגילת איכה בקריאה לחידוש ההתיישבות היהודית בחבל עזה".

בנוסף במשטרה נערכים לאכוף את הצו עם פריסת כוחות מוגברים בכבישים ובאזורים הרלוונטיים, תוך שהם שמים דגש על הסדר הציבורי ופיקוח על הזרמת התנועה בכבישים וחסימות המעברים בהתאם. נציין כי בשל הגברת האבטחה באזור ייתכנו עומסי תנועה בכבישים הסמוכים. נדגיש כי באזורים החסומים לא תותר תנועה, מלבד תנועת תושבי היישובים המתגוררים בשטח זה בהצגת תעודת זהות, ואזרחים מורשים על פי הצו.

רק לפני כחודש פרסם הרב דב ליאור, יחד עם רבנים נוספים בציונות הדתית, מכתב היוצא נגד מתווה העסקה לשחרור חטופים כפי שהוא מנוסח כעת. במכתב טוענים הרבנים כי "המחירים הנדרשים לשחרור החטופים מסכנים את כל אזרחי המדינה", ומונים דוגמאות לוויתורים הישראלים המסתמנים בהם: "שחרור כל המפלצות המסוכנות על מנת שיוכלו לשקם את צבא החמאס המתמוטט, נסיגה מאזורים אסטרטגים והפסקת הלחימה לפני הכנעת חמאס - בכל אלו ודומיהם אין הציבור יכול לעמוד".

הרב דב ליאור חוזר מחקירה משטרתית בעקבות תמיכתו בספר תורת המלך, המון רב מקבל את פניו בכניסה לירושלים, יוני 2011. עומר מירון
מבכירי הרבנים בציונות הדתית. הרב דב ליאור/עומר מירון

השטחים שנסגרו

במסגרת הצו, השטחים החקלאיים בין מעבר ארז, יד מרדכי, צומת שער הנגב, צומת נתיבות ועד נחל עוז יסגרו לתנועה. בנוסף, יסגרו השטחים החקלאיים מציר הגישה של בית העלמין בנתיבות ועד המפגש עם כביש 234, ומשם עד גדר המערכת. כמו כן, נסגר מרחב נחל אשכול מצומת רעים דרך צומת אורים, לצומת מעון ומשם לגדר המערכת. בצה"ל מדגישים כי ההגעה אל האזורים שהוכרזו כשטח צבאי סגור ללא תיאום מראש הינה אסורה.

הכבישים שנחסמו

  • כביש 4 מצומת יד מרדכי עד נתיב העשרה.
  • כביש 34 מכיוון צומת יד מרדכי ועד צומת שער הנגב (כיוון אחד).
  • כביש 25 מהכניסה הצפונית לעיר נתיבות (צומת המזלג) ועד צומת סעד.
  • כביש 232 מצומת שער הנגב ועד צומת רעים.
  • כביש 241 מצומת אורים עד צומת מגן.
  • כביש 234 מצומת אורים עד צומת רעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully