וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף במיל' מזהיר: "קרובים למלחמה אזורית, זה סיפור אחר שאנחנו לא מכירים"

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 9:07

ראש אגף מבצעים לשעבר, ישראל זיו, ביקר בחריפות את הדרג המדיני על התנהלות המלחמה: "למדינה אין תקומה אם היא לא מחזירה את החטופים" • על ההתנגדות לעסקה בקואליציה: "ממי זה בא? מהמומחה סמוטריץ' שחירב את הכלכלה?"

תיעוד חיסול מחבלים חמושים ברפיח/דובר צה"ל

על רקע ההמתנה המתוחה לתגובת איראן וחיזבאללה לחיסולים מן השבועות האחרונים, ביום חמישי עתידה להתרחש בקטאר פסגה שעשויה לקדם את עסקת החטופים המתגבשת כבר זמן רב. ראש אגף מבצעים במטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל') ישראל זיו, התראיין הבוקר (שני) לרדיו 103FM, והתייחס להתפתחויות האחרונות.

"אנחנו נמצאים בקו הסלמתי בנקודה שבה זה באמת מאוד קרוב למלחמה אזורית", טען. "איכשהו, היקף האש והאינטנסיביות נשמר בגובה מסוים שישראל מצליחה להתמודד איתו, למרות שהמחירים של מה קורה בצפון, המחירים המדיניים והכלכליים די גבוהים. ברור שזה הולך לקראת הסלמה חמורה יותר, וזה סיפור אחר שאנחנו לא מכירים. אני לא חושב שמישהו מאיתנו באמת יודע, גם בתוך המערכת, מה בדיוק מתכוונים לעשות האיראנים וחיזבאללה. בעזה, שהיא כרגע מקור התבערה לכל מה שקורה, יש מצד אחד הישגים מאוד משמעותיים שצה"ל ומדינת ישראל עשו, עזה חזרה אחורה 40-30 שנה".

פלסטינים בעזה אחרי תקיפת צה"ל בחאן יונס. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
"עזה חזרה אחורה 40-30 שנה". עקורים פלסטינים אחרי תקיפות צה"ל בחאן יונס/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

בהמשך הדגיש: "אם היו שואלים מישהו האם יכולים להגיע להישג כזה, אני לא חושב שמישהו היה חושב על זה. מאידך, זה הגיע לנקודה שבה היעילות מתחילה לרדת כי יש התאוששות מחדש, בשביל זה כל פעם חוזרים לשם. עכשיו אנו בתהליך של למנוע את ההתחדשות. יש מטרה עליונה - להחזיר את החטופים. למדינה אין תקומה, לא למורשת שלה, לערכיות, לצביון שלה, אם היא לא מחזירה את החטופים. והם נגמרים, על זה יודעים באופן די ברור".

"חמאס אמר שהם נתנו את הסכמתם, הם קיבלו את המתווה שביידן הציע על בסיס נתניהו, מי שהכניס את השינויים היא מדינת ישראל", התייחס זיו לפסגה הצפויה. "חמאס מאותת שהוא מוכן ללכת להפסקת אש. ישראל יכולה בעניין הזה אפילו להעלות דרישות אחרות, יותר רחוקות, לא רק בהקשר לעזרה. על כל זה אומר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהוא נותן צ'אנס אחרון. הם כבר בתוך הבחירות, הוא היה שמח לא להתעסק בזה. הצ'אנס הזה הוא גם נקודת יציאה טובה לישראל, וגם מונע את כל מה שהזכרנו כאפשרות להסלמה. יש לישראל הרבה יותר מה להרוויח כדי ללכת בדיוק על הצומת הזאת כהזדמנות ולא כסיכון פוליטי". על ההתנגדויות בתוך הקואליציה, אמר: "ממי זה בא? מהמומחה סמוטריץ' שחירב את הכלכלה פה? איפה הקבינט שלו? תקומה עומדת להתפרק. על מה אנחנו מדברים?".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
בצלאל סמוטריץ'. אורן בן חקון, פלאש 90
"חירב את הכלכלה פה". סמוטריץ'/פלאש 90, אורן בן חקון

על הזירה ההסברתית, והאופן בו ישראל מוצגת ברחבי העולם: "ישראל כבר ברמת לגיטימציה הרבה יותר נמוכה. המוטיבציה לעזור מבעיה של משבר אמון, בעיקר מול רה"מ, מאוד גדולה. אי אפשר לשחזר את מה שהיה באפריל. אם ישראל דבקה בלהמשיך להילחם, כשאדון סמוטריץ' מנסה להכשיל גם הפעם את העסקה, זה לא שהוא מביא פתרון. נותנים לישראל את כל הגיבוי שרק אפשר, איפה קיבלנו גיבוי כמו של ביידן? על אילו לחצים נתניהו מדבר? נתניהו שחרר 1,027 מחבלים על אדם אחד. הכל תירוצים. זו הדרך שלו לקושש קולות, זה כנראה שווה לו יותר. אם היה מביא תוכנית, ניחא. מה הם מציעים? האם הם שקלו את הסיכונים? הכל סיסמאות".

"הם פוגעים במוסד של צה"ל בצורה קשה מאוד", טען באשר לסערת הפצ"רית. "אם האמון בממסד הצבאי לא קיים, הגוף הזה יכול להתפרק, תתחיל להיות בו אנרכיה. ברור שהוא עושה שגיאות, אך זה הרצון לפרק את המוסדיות של הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully