וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכברושים, כלבים ומחלות: האיומים הפחות צפויים של הלוחמים ב"מסדרון" בעזה

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 23:54

חיילים מתלוננים על בעיות תברואה חמורות במרחב "ציר נצרים" ולפי הטענות יש חשש כבד מהתגברות של מחלות. בין היתר נתקלים הלוחמים בכמות עצומה של עכברים שנכנסים למוצבים, ובאחד המקרים אף ראו כלב סוחב גולגולת של אדם. "בקצה המבצעי אנחנו מפחדים מדזינטריה יותר מחמאס"

אמיר בוחבוט מסייר עם מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן בתוך רצועת עזה.24 באפריל 2024/אמיר בוחבוט

חיילים מתלוננים על בעיות תברואה חמורות ומסוכנות במרחב "ציר נצרים", "המסדרון" באמצעותו מבתר צה"ל את רצועת עזה לשני חלקים. מדובר בציר מגבול רצועת עזה ועד לחופי הרצועה, אותו כבש צה"ל, שבמהלך הפעילות חשף שטח, השמיד תשתיות טרור, השתלט על מבנים והקים מוצבים חדשים כולל מתקן לבידוק ביטחוני.

"המסדרון" מאויש 24/7, בשלב זה על ידי כוחות אוגדה 252, שמונעים מעבר של מחבלים מדרום הרצופה לצפונה ובכיוון ההפוך, ובכך מנתקים את אזור צפון רצועת עזה מצמרת חמאס שלפי הערכות בכירי ארגון הטרור מסתתרים בדרום הרצועה.

לפי טענות החיילים יש בעיות תברואה חמורות במרחב "המסדרון", שבאות לידי ביטוי במספר גדול של עכברים ועכברושים במרחב שמחפשים אוכל וחודרים למוצבים או לאזורי השהייה של הכוחות. החיילים חוששים מהתגברות של מחלות.

כלבים בצל אחת האכזריות בכניסה לרצועה. 7 באוגוסט 2024. אלבום פרטי, אתר רשמי
כלבים בכניסה לרצועה/אתר רשמי, אלבום פרטי
כלבים בצל אחת האכזריות בכניסה לרצועה. 7 באוגוסט 2024. גורן רודיטי, אתר רשמי
כלבים בצל אחת האכזריות בכניסה לרצועה. 7 באוגוסט 2024/אתר רשמי, גורן רודיטי

אחד החיילים סיפר כי התנפלה עליו להקת כלבים בעת שיצא להתפנות במהלך פעילות ברצועה. "היו גם מקרים בהם התעוררנו מעכברוש שרץ לנו על הפנים, חיילים שהפכו אזור שלם למחראה ענקית", אמר. "עליי התנפלה להקת כלבים באחת הפעמים שיצאתי מחוץ למגנן כדי להתפנות ובכלל, למעט שינוי ממש בשבועות האחרונים שבהם הביאו מכולות אשפה גדולות, היו המון מקרים של מצבורי אשפה אדירים, כולל אוכל שהביאו כמויות אדירות כלבים, חתולים, עכברושים ועוד".

"בכל פעם ששאלנו מה המענה לקטסטרופה התברואתית קיבלנו 'מטפלים בזה'", המשיך. "בפועל, היה מגיע שופל, מפנה ערימת אשפה, חופר בור שיהיה מקום לעוד אשפה וחוזר חלילה. התחושה היא שהפיקוד הבכיר, עד רמת מפקד האוגדה התאהבו ב'מבצעיות' שהיא מאוד סקסית ושכחו שבסוף בקצה המבצעי יושב חייל שמפחד מדזינטריה יותר ממחבל חמאס".

אמיר בוחבוט מסייר עם מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן בתוך רצועת עזה..24 באפריל 2024. אמיר בוחבוט
פעילות צה"ל בשטח "המסדרון"/אמיר בוחבוט

בנוסף לכך, טוענים חיילים אחרים כי יש תופעה של להקות כלבים או כלבים משוטטים, שמן הסתם לא עברו חיסונים, וחלקם ניסה לתקוף חיילים שנאלצו להשתמש באש חיה כדי להגן על עצמם (לא ידוע על מקרה שבו נהרגו כלבים, אבל היו ניסיונות להבריח אותם). באחד המקרים ראו חיילים כלב סוחב גולגולת של אדם.

חיילי מילואים, סיפרו כי בהרבה מקומות ב"מסדרון" אין שירותים, ולכן הלוחמים במוצבים הגדולים עושים צרכים בשקיות או בבקבוקים. חייל נוסף אמר: "זה עוד המוצבים הגדולים, תחשבו מה המצב כשאתה סתם נכנס לאיתור (מבנה א.ב) כלשהו".

קצינים מאוגדת עזה שבקיאים במתרחש ב"מסדרון", אמרו לוואלה כי נדרש נוהל יותר מסודר, כולל הקצאת משאבים, ביקורת, ואכיפה אחרת, אחרת זה עלול להיות מפגע תברואתי חמור שיתפשט.

הכניסה לבסיס שהוקם במסדרון נצרים במהלך המלחמה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכניסה לבסיס שהוקם במסדרון נצרים במהלך המלחמה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כלב בעמדת שמירה בכניסה למגנן בציר נצרים. 7 באוגוסט 2024. קינן כהן, אתר רשמי
כלב בעמדת שמירה בכניסה למגנן בציר נצרים. 7 באוגוסט 2024/אתר רשמי, קינן כהן

תגובת דובר צה"ל

בהתאם להערכת מצב, נעצרו השיירות הלוגיסטיות שאינן היו הכרחיות להמשך הלחימה והפעילות המבצעית. עקב כך, צומצמה למשך מספר ימים תנועת המשאיות לפינוי אשפה במרחב והיא חודשה לפני יומיים. המשך פינוי האשפה שהצטברה מתבצע בימים אלו ועתיד להסתיים בקרוב.

ככלל, נעשים מבצעי איסוף אשפה וניקיון במרחב באופן מסודר. בנוסף, טרם כניסת הכוחות לרצועת עזה, התבצע חיסון נגד נגיף הפוליו למניעת מחלות ונגיפים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully