וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחבת ביתור הרצועה וחלוקה לצפון ודרום: התוכנית של פיקוד דרום ליום שאחרי

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 14:34

צה"ל האיץ את הרחבת המסדרון ברצועה משני ק"מ לכארבעה ק"מ, תוך הריסת מבנים בצידי המסדרון, סילוק תשתיות חשודות ושיפור המיגון ללוחמים. "בחמאס רואים איך צה"ל כל יום מרחיב את הביתור. זה מחרפן אותם", אומר גורם ביטחוני. לדבריו, מדובר במנוף לחץ משמעותי על חמאס

פעילות אוגדה 99 במרכז עזה/דובר צה"ל

על רקע דילול הכוחות של צה"ל ברצועת עזה, וההיערכות לשלב השלישי של המלחמה, אוגדה 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם, שאחראית על אבטחת "המסדרון" (ציר נצרים הישן) ברצועת עזה מהגבול הישראלי-פלסטיני ועד לים, החלה בשבוע האחרון להאיץ את הרחבת המסדרון משני קילומטרים לכארבעה קילומטרים.

ממידע שהגיע לידי וואלה! עולה שעד לפני כשבוע פעלו כוחות ההנדסה בסיוע כוחות חי"ר, שריון וחיל האוויר, והשתמשו בעיקר באמצעות חומרי חבלה להרוס מבנים בצדדים הצפוניים והדרומיים של המסדרון. בחסות מבנים אלה פעלו מחבלים לצורכי תצפית ואיסוף מודיעין על הכוחות, צליפה, שיגור טילי נ"ט ופצצות מרגמה ונערכו לצאת להתקפות, או הסתתרו מפני כלי הטיס של צה"ל.

פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה/דובר צה"ל

בשבוע האחרון, עיקר הפעילות ההנדסית להרחבת המסדרון לכיוון דרום התמקד במחנה הפליטים נוצייראת, באמצעות סילוק תשתיות חשודות, חישוף הקרקע והרס מבנים המבוצע על ידי ציוד מכני הנדסי כבד.

"הפעילות ההנדסית בשילוב הפעילות ההתקפית, מרחיקה טרור, הורגת מחבלים, ומגבירה את הלחץ עליהם", אמר גורם ביטחוני. לדבריו, "בחמאס רואים איך צה"ל כל יום מרחיב את הביתור. זה מחרפן אותם. כך עולה מהמודיעין. פלסטינים שברחו מעזה לדרום הרצועה מבינים שעד שישראל לא תחליט אחרת, הם לא חוזרים לבתיהם. זה מנוף מאוד משמעותי על הנהגת חמאס".

פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה/דובר צה"ל
ג'יפ צה"ל בציר פילדלפי, יוני 2024. אמיר בוחבוט
ג'יפ צה"ל בציר פילדלפי, יוני 2024/אמיר בוחבוט

גורמי ביטחון אמרו שבמקביל להרס תשתיות הטרור, יוצאים כוחות האוגדה למבצעים במרחב כדי להרחיק חוליות טרור. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בפיקודו של האלוף מישל ינקו מרחיב את התשתיות במסדרון, כולל מרכיבים לשיפור המיגון של הלוחמים מפני ירי צליפה, פצצות מרגמה, ושיגור טילי נ"ט וכן שדרוג תנאי השירות ללוחמים בשטח.

בתוך כך אמור מפקד אוגדת עזה תא"ל אבי רוזנפלד לסיים את תפקידו בעוד כחודש וחצי, ותא"ל חירם אמור להחליף אותו, אך עד כה הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי טרם הכריע בעניין תחקיר על החלטותיו של חירם ב-7 באוקטובר בקיבוץ בארי.

יצוין שבצה"ל החלו באיתור מנהרות מתחת לציר פילדלפי באמצעות קידוחים. ההערכה היא שהפעולה ההנדסית תימשך לא יותר מחודש, שבמהלכו יוכלו בפיקוד הדרום לקבוע שליטה מלאה גם מתחת לקרקע, בגבול המצרי-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully