וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון מתאפק: מערכת היחסים בין גלנט והלוי על סף פיצוץ

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 11:57

לפי מקורות במערכת הביטחון, היחסים בין השניים לוקים בחשדנות ומחלוקות על הלחימה בעזה. כל זאת בצל המתח הקיים בין גלנט ונתניהו. הלוי לא מתכנן לפרוש, ויוכל להמשיך לפקד על צה"ל כראות עיניו. מלשכת השר ודו"צ נמסר: קיימת הערכה הדדית, הם עוסקים בהשגת מטרות המלחמה

דיון אישור התוכניות המבצעיות בהששתפות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליווה ועוד מספר גורמי ביטחון.20 ביולי 2024/יוסי כהן-לעמ

מקורות במערכת הביטחון טוענים כי בשבועות האחרונים התגבר המתח בין שר הביטחון יואב גלנט לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי על רקע התקדמות הלחימה, יישום הנחיות של הדרג המדיני ונועזות בכל מה שקשור לתקיפות ביעדים שונים. לפי המקורות, גלנט נוקט בגישה מאוד ברורה כלפי אויבי ישראל.

לדברי המקורות, הצדדים ניסו ללבן את הסוגיות בשיחות בארבע עיניים אך ללא שינוי משמעותי. הסוגיות, כאמור נשמרות בסוד אך המקורות טענו כי צה"ל לא מקדם הנחיות כמו היערכות לממשל צבאי ברצועת עזה ועוד.

בעקבות עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון הערכת מצב ביטחונית, הקריה. 6 באפריל 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
הצדדים ניסו ללבן את הסוגיות בשיחות בארבע עיניים אך ללא שינוי משמעותי/אתר רשמי, דובר צה"ל

המקורות הדגישו, כי המתח בין גלנט להלוי מקרינים גם על המערכת יחסים בין הלשכות ומעלים את מפלס החשדנות. מקורות נוספים במערכת הביטחון טוענים, כי התנהלות הרמטכ"ל מגבירה את המתח בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון במיוחד לאור יישום ההנחיות וקצב היישום אם הוא בכלל מבוצע.

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי מבחינת הרמטכ"ל אין לו כל כוונה להודיע על פרישה בדומה לראש אמ"ן האלוף חליוה, הדרג המדיני לא דיבר איתו על תאריך סיום תפקיד, ולכן מעריכים שאין לו כל כוונה לסיים את תפקידו מבעוד מועד, לפיכך הוא סיים כהונה שלמה אלא אם כן תתקבל החלטה חריגה של ראש הממשלה ושר הביטחון לגבי עתידו ועד אז ינהג כראות עיניו וימשיך למנות קצינים לצמרת צה"ל והחלטות לעתיד הרחוק של צה"ל.

כאמור, החודש נדרש שר הביטחון להעניק גיבוי פומבי לרמטכ"ל ברקע טענות כי גלנט מתח ביקורת על רא"ל הלוי בפורומים סגורים.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
דיון אישור התוכניות המבצעיות בהששתפות, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליווה ועוד מספר גורמי ביטחון.20 ביולי 2024. אריאל חרמוני,, משרד הביטחון
מבחנים מבית: בצמרת צה״ל נמשכת הביקורת נגד הרמטכ״ל/משרד הביטחון, אריאל חרמוני,

בצמרת צה"ל נמשכת הביקורת נגד הרמטכ"ל, שיצר מטכ"ל מצומצם והוא מכנס לשיחות התייעצות רגישות את ראש אגף המבצעים במטכ"ל שמוגדר כאחד האלופים הקרובים אליו, ראש אמ"ן הנוכחי האלוף אהרון חליוה, ולא מכנס פורום מטכ"ל רחב לשמוע דעות וביקורת. כמו גם יש ביקורת על המינויים שלו בצמרת צה"ל, למשל סביב מינוי ראש אמ"ן ואחרים. גורמים בצמרת הצבא טוענים כי בתהליך קבלת החלטות שנוטל על עצמו סיכונים באופן שמזכיר את מה שקרה ב-7 באוקטובר.

בצמרת צה"ל נערכים לסבב דיוני שיבוצים נוסף במטה הכללי במקום מפקד פיקוד הצפון, מפקד זרוע היבשה, סגן הרמטכ"ל וראש אגף המבצעים במטכ"ל. הגורמים מעריכים כי ייתכן שתהליך זה עלול להוביל לפיצוץ בין גלנט לרא"ל הלוי.

מלשכת שר הביטחון ודובר צה"ל נמסר כי "מדובר בשקר גס, בוטה ומכוון. בין שר הביטחון לרמטכ"ל מתקיימת מערכת יחסים מקצועית וחברית המושתתת על הערכה הדדית ומיקוד במשימות המשותפות. השניים עוסקים בהשגת מטרות המלחמה ובהקניית בטחון לאזרחי מדינת ישראל. אילו הכתב היה פונה לקבלת תגובה, כנהוג, היה מבין כי טענותיו חסרות כל שחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully