וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רצה לפטר את גלנט אחרי הביקור בארה"ב - אך דחה את התוכניות בשל ההסלמה הביטחונית

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 13:29

לפי מקורות בסביבת רה"מ, נתניהו עדיין מעונין להדיח את שר הביטחון, ואף שוקל בהמשך להחליף את הרמטכ"ל וראש שב"כ - אך לאור האירועים הביטחוניים האחרונים החליט להמתין. בלשכת רה"מ מכחישים: "הוא לא עסק בזה"

גלנט, אחרי החיסולים בביירות ובטהראן: "לא רוצים מלחמה, אבל ערוכים לכל האפשרויות"/תקשורת שר הביטחון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תיכנן לחזור מהביקור בארה"ב ולפטר את שר הביטחון יואב גלנט, אך בשל האירועים במג'דל שמס והחיסולים האחרונים בביירות ובטהראן התוכניות נדחו - כך אמרו לוואלה מקורות בסביבת נתניהו. לפי המקורות, נתניהו החליט לדחות את התוכנית לאור הכוננות וההיערכות לתגובת חיזבאללה ואיראן לחיסולים אך "ההחלטה נפלה. זו לא שאלה של אם, אלא של מתי".

בנוסף, לפי המקורות, אחת התוכניות שנשקלו בסביבת נתניהו היא להחליף את שר הביטחון ובהמשך להחליף גם את הרמטכ"ל וראש שב"כ. גורמים ביטחוניים חוששים כי היעד של נתניהו הוא השתלטות על צמרת הממסד הבטחוני - ולהציב מינויים מטעמו ועושי דברו בתפקידים הביטחוניים הבכירים. בלשכת נתניהו מכחישים את הפרטים ואומרים כי "ראש הממשלה לא עסק בזה".

רה"מ בנימין נתניהו, שלמה קרעי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, שלמה קרעי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
יואב גלנט, דיון ועדת חוץ וביטחון, 1 ביולי 2024. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
יואב גלנט, דיון ועדת חוץ וביטחון, 1 ביולי 2024/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

נתניהו כבר פיטר את גלנט מתיק הביטחון במרץ 2023 בעקבות התנגדותו למהפכה המשפטית אך חזר בו בעקבות המחאה הציבורית שפרצה בליל הפיטורים, מה שנודע בתור "ליל גלנט". מאז, בסביבת נתניהו יש מי שמעוניין להשלים את המהלך ולהדיח את גלנט מתפקידו אך החשש ממחאה ציבורית נרחבת נוספת בלם את התוכניות עד עתה. המתיחות בין ראש הממשלה ושר הביטחון גברה בחודשים האחרונים לאור ההתנגדות של גלנט לקידום חוק פטור מגיוס גורף של החרדים והתמיכה שלו בקידום עסקת חטופים ובהקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מחדל ה7 באוקטובר.

התוכניות להדחת גלנט קשורות גם במגעים עם יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער להצטרפות לקואליציה. סער מכחיש בעקביות כי ישנה הצעה קונקרטית או מתקיימים מגעים אך גורמים בליכוד טוענים שהוא מועמד לתיק הביטחון במידה וגלנט אכן יודח מתפקידו. אפשרות נוספת שנבחנת בסביבת נתניהו היא לבצע סבב יותר נרחב של תיקים ולמנות שר אחר מהליכוד לתיק הביטחון - כדי לרכך את התרעומת הציבורית שעשויה לפרוץ בעקבות הדחה של שר הביטחון בזמן מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully