וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לטייסי קרב: "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות - בהגנה ובהתקפה"

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 17:01

שר הביטחון ביקר בסיס תל נוף של חיל האוויר, ברקע ההיערכות למתקפה אפשרית של איראן נגד ישראל בתגובה לחיסולים האחרונים. "נצלו את הזמן בכל המקומות - תכנון, אימון, דיון על כל מי שיהיה, בעיקר על מה שפחות צפוי, כי בדרך כלל הפחות צפוי קורה", אמר גלנט לטייסים

גלנט לטייסי קרב: "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות שלנו"/תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שלישי) בבסיס תל נוף של חיל האוויר, שם שוחח עם טייסי קרב בראשות מפקד טייסת 133 סגן-אלוף ע', מפעילי כטמ"מים, מכונאים ואנשי היחידה האלקטרונית. גלנט אמר בשיחה עם חיילי חיל האוויר כי "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות בהגנה ומחדדים יכולות בהתקפה".

הוא הוסיף כי "כשאני מסתכל על היסוד של איך אנחנו פועלים - תעוזה, נחישות והתמדה. נצלו את הזמן בכל המקומות - תכנון, אימון, דיון על כל מי שיהיה, בעיקר על מה שפחות צפוי, כי בדרך כלל הפחות צפוי קורה. אתה רץ, מתכונן, מה שתכננת לא קורה, קורה משהו אחר, אבל תהליך ההכנה שלך משרת את הפעולה שלך, כי הפעולה שוזרת בתוכה דברים שהתכוננת אליהם וגם נותנת לך את הבסיס לעשות דברים שלא התכוננת".

שר הביטחון גלנט בשיחה עם טייסי קרב, אנשי צוות האוויר והקרקע 06 באוגוסט 2024. תקשורת שר הביטחון, אריאל חרמוני, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט בשיחה עם טייסי קרב, אנשי צוות האוויר והקרקע 06 באוגוסט 2024/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון, אריאל חרמוני
שר הביטחון גלנט בשיחה עם טייסי קרב, אנשי צוות האוויר והקרקע 06 באוגוסט 2024. תקשורת שר הביטחון, אריאל חרמוני, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט בשיחה עם טייסי קרב, אנשי צוות האוויר והקרקע 06 באוגוסט 2024/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון, אריאל חרמוני

דבריו של גלנט מגיעים ברקע כוננות שיא לנקמת איראן וחיזבאללה על חיסול איסמעיל הנייה בטהראן, כאשר מוקדם יותר היום פרסמנו בוואלה כי בארה"ב חוששים שישראל תצא למתקפת מנע כדי לסכל את הפעולה - ומבקשים להיות מעודכנים בכך מראש.

גורמים במערכת הביטחון אישרו כי בשבוע האחרון ארה"ב הגבירה את שיחות התיאום, הערכת המצב והחלפת המודיעין עם ישראל על המתרחש במזרח התיכון. אתמול ביקר בישראל מפקד "סנטקום", (פיקוד המרכז של צבא ארה"ב) הגנרל מייקל קורילה לצד בכירי המטה שלו, ונפגש עם שר הביטחון יואב גלנט ופורום המטה הכללי של צה"ל.

במערכת הביטחון הסבירו כי עליית המדרגה ברמת התיאום באה לידי ביטוי, בין השאר, גם בשיחות בתדירות יומיומית בין שר הביטחון יואב גלנט למקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין. גורמים ביטחוניים הבהירו כי האמריקנים מגלים מחויבות לביטחון ישראל ושבים וחוזרים על חשיבות היחסים המיוחדים בין שתי המדינות; בד בבד, כך לפי הגורמים, בארה"ב מעוניינים גם לדעת אם בכוונת ישראל לשבור את הכלים - ולצאת למתקפת מנע כדי לסכל התקפות רחבות על העורף הישראלי.

"אם יגיע מידע קונקרטי על כוונות רחבות לתקוף את העורף הישראלי, ויהיה מדובר במהלך בר ביצוע, צה"ל לא יעמוד מנגד - ויתקוף", אמרו הגורמים והוסיפו: "זו המדיניות שהבהיר שר הביטחון לצה"ל ולחיל האוויר".

ההמתנה הדרוכה לקראת מתקפה של החברות בציר הרשע, כך לפי הגורמים, נשענת על מודיעין ובשלות מבצעית - אך היא לא תתקיים לאורך זמן. הגורמים אמרו עוד כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל צורה כדי להגן על עצמה - ולכן היא ממשיכה לתקוף יעדי טרור שמאיימים על ישראל ברצועת עזה, בלבנון ובמקומות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully