וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן כהנא על סמוטריץ' ובן גביר: "יש להם טענות הגיוניות, אפשר להקשיב להם"

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 9:50

"הבעיה שלי היא עם נתניהו", אמר הח"כ בראיון ברדיו 103FM. "הוא מקבל החלטה, והופך אותה כשהוא מבין את ההשלכות הפוליטיות". הוא גם אמר שהיה עוצר את המלחמה בשביל עסקת חטופים, "מעבר לכך שזה נכון מוסרית, זה גם מפנה אותנו לטפל באיומים חמורים יותר"

בצלאל סמוטריץ׳ עם משפחות החטופים בוועדת הכספים/ערוץ הכנסת

כמו רוב אזרחי מדינת ישראל, גם ח"כ מתן כהנא התכונן למתקפה הצפויה מאיראן. "קניתי מצבר", אמר היום (שלישי) בראיון לתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. "גם לי יש מים בממ"ד, גם אוכל בקופסאות שימורים, רדיו, כל הדברים הבסיסיים שממליצים עליהם".

כשנשאל על האפשרות של מתקפת מנע נגד איראן, כהנא לא פסל. "מתקפת מנע זה אחד מהכלים הרלוונטיים, וייתכן מאוד שכדאי יהיה לעשות בזה שימוש. להבנתי, מערכת הביטחון כבר המליצה לדרג המדיני לנקוט בצעדים כאלה. צריך לזכור כמה מורכבת הסיטואציה, האינטרס הישראלי הוא לא להיגרר למלחמה אזורית כשאנחנו עדיין נתונים בלחימה עזה בדרום, ובצפון עשרות אלפים מפונים מבתיהם".

מתן כהנא בכנס שישי תרבות בגבעתיים. 16 בספטמבר 2022. אסף לב, אתר רשמי
"מתקפת מנע זה אחד מהכלים הרלוונטיים". ח"כ מתן כהנא/אתר רשמי, אסף לב

כהנא המשיך והסביר כמה חשובה החזרת החטופים לניצחון במלחמה. "הציבור הישראלי רוצה שנחזיר את החטופים, ושננצח ניצחון אמיתי. אני חושב שהדברים האלה תלויים זה בזה", קבע. "מעבר למחויבות העמוקה שלנו כלפי החטופים עצמם, לעסקת חטופים יש גם יתרונות אסטרטגיים - הפסקת המלחמה תאפשר לישראל להיערך לאיומים החמורים ביותר. עכשיו אנחנו עוד בלחימה ברצועת עזה, כשאיום הכי חמור עלינו זו בכלל איראן גרעינית וחיזבאללה עם 200 אלף הטילים שלהם. כולם מבינים ש'ניצחון מוחלט' יקח הרבה שנים. אנחנו מתבוססים בעזה, ואינינו מוכנים לאיומים האחרים".
.
"הייתי מוכן לעצור זמנית את המלחמה כדי להשיב את החטופים", קבע. "יש כאן עם שחרט על דגלו את השמדת ישראל, אז המלחמה איתם תימשך דיי הרבה זמן ממילא".

"אני לא מכיר את העסקה לפרטי פרטים. אני כן יודע שעד לפני מספר חודשים נתניהו בכלל לא חשב שכדאי להיכנס לציר פילדלפי", המשיך. "מי שדחף את נתניהו להיכנס לציר פילדלפי היו גנץ וגדי איזנקוט. הם אלה שדחפו בכלל להגיע לרפיח, ולציר פילדלפי. אני לא יודע להגיד איך תיראה האחיזה בציר פילדלפי אחרי עסקת חטופים, אך אם אנחנו רוצים להתעסק עם האיום החמור - איראן הגריעינית, יש דברים חשובים יותר מנקודת האחיזה האחרונה של צה"ל. חשוב להזכיר שאת מעבר רפיח צה"ל כבש ב-45 דקות, חמאס קיבל מכה קשה ואנחנו נמשיך לתת לו מכות קשות, אבל עכשיו מה שצריך ונכון לעשות, גם מבחינה מוסרית וגם מבחינה אסטרטגית זה ללכת לעסקה לשחרור חטופים".

בנימין נתניהו. לע"מ, אתר רשמי
"מדבר בדרך אחת ופועל בדרך אחרת". ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, לע"מ

"הבעיה שלי היא ספציפית מול ראש הממשלה", הכריז כהנא בהמשך דבריו. "את העמדות של סמוטריץ' ובן גביר אפשר לשמוע, יש להם לא מעט טענות הגיוניות. נתניהו לרוב מקבל את עמדתם של גלנט, דרעי ודרמר, ואז כשהוא מבין את ההשלכות הפוליטיות של זה, הוא הופך אותן. כרגע הוא מדבר בדרך אחת ומקבל החלטות בהתאם, אבל פועל בדרך אחרת לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully