וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר CNN: גדודי חמאס במרכז הרצועה "לא טופלו" מחשש שיש שם עדיין חטופים

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 14:45

מתחקיר מקיף של רשת CNN על יכולות ארגון הטרור ברצועה עולה כי כמחצית מגדודי הזרוע הצבאית של חמאס בצפון ומרכז הרצועה שיקמו חלק מיכולות הצבאית שלהם וחוזרים לללחימה. "אם גדודי חמאס אכן הושמדו, צה"ל לא היה ממשיך להילחם", מסר מומחה ביטחוני אמריקני

"3 שו"ן בידינו": תיעוד רגע החילוץ של החטופים מלב מחנה הפליטים/דוברות משטרת ישראל

10 חודשים אחרי פרוץ המלחמה ולמרות מאמצים גדולים של צה"ל, רבים מגדודי הזרוע הצבאית של חמאס הצליחו לשקם את עצמם, כך עולה מתחקיר נרחב של CNN. בעוד נתניהו מדגיש כי ישראל היא פסע מניצחון, נתונים שעולים ממחקר של המכון האמריקני לארגונים, מראים כי חמאס מצליח לנצל את המשאבים הדלים שעומדים לרשותם להגדלת יכולותיהם. לפי התחקיר, גדודי הארגון במרכז עזה לא ספגו תקיפות משמעותיות - וזאת מתוך הנחה שהם אלו שמחזיקים בחטופים הישראלים ברצועה.

פעילות אוגדה 36, אל בורייג׳, רצועת עזה. דובר צה"ל
שם מוחזקים חלק מהחטופים? כוחות צה"ל בפעילות באל-בורייג' שבמרכז הרצועה/דובר צה"ל
"נתניהו אומר ש'הניצחון' על חמאס נראה באופק. הנתונים מראים אחרת". הכותרת של CNN. CNN, צילום מסך
"הניצחון קרוב? זה לא מה שמראים הנתונים". כותרת תחקיר CNN/צילום מסך, CNN

למרות שבתדריכים של דובר צה"ל מדברים על השמדה מוחלטת של חמאס, מהתחקיר עולה כי רק שלושה מתוך 24 גדודי אל קאסם שנבחנו על ידי CNN הושמדו לחלוטין, ואיבדו כל יכולת לאיים על ישראל וצה"ל. 13 גדודים נוספים נחשבים לכאלו שיכולותיהם נפגעו קשות - הם אינם יכולים לבצע מבצעים צבאיים מורכבים, אלא רק פעולות גרילה בקבוצות קטנות. רבות מפעולות אלו - נכשלות לחלוטין.

אך שמונה גדודים נחשבים לכאלה שלא נפגעו - ומסוגלים להתגונן מפני צה"ל באופן אפקטיבי וגם לצאת לפעולות התקפה מורכבות.

הגדודים במרכז הרצועה נפגעו הכי פחות, מקור ישראלי מסר ל-CNN שהסיבה לכך, היא ששם צה"ל מאמין שמוחזקים רוב החטופים.

צה"ל חיסל מחבל שעסק בשיגורי רקטות לשטח הארץ ולקח חלק בטבח השבעה באוקטובר, 4 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
בג'באליה צה"ל נתקל בהתנגדות עזה, זאת למרות שהאזור הופצץ כהוגן. פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

מומחים צבאיים אמריקנים שהשתתפו במחקר מסרו כי המשך הלחימה העצימה של צה"ל ברצועת עזה, לצד חוסר המוכנות של ישראל לייצר אסטרטגיה ל-'יום שאחרי', הם שתרמו רבות להתאוששות המהירה של חמאס בחלקים שונים ברצועת עזה. מקורות צבאיים ישראליים מסר ל-CNN שצה"ל, ששב לג'באליה במאי, נתקל בהתנגדות 'עצימה' של שלושה גדודי חמאס, זאת למרות שהאזור 'נכתש' על ידי צה"ל חודשים ספורים קודם לכן.

"אם גדודי חמאס אכן הושמדו, צה"ל לא היה ממשיך להילחם", אמר ההיסטוריון הצבאי קולונל פיטר מנסור. "העובדה שהם עדין בעזה, עדין מנסים לעקור את גדודי חמאס מוכיחה שנתניהו טעה". בכיר ביטחוני אמריקני נוסף, גנרל דייוויד פטראוס, כתב בעבר שעל ישראל להבחין בין אנשי חמאס ואזרחים, ואת כדי "למנוע התחזקות של חמאס ורעיונותיו". עוד הוא המליץ שישראל תתחיל לפעול להקמת שלטון אלטרנטיבי לחמאס בעזה.

תמונות מפעילות כוחות צה"ל ברחבי רצועת עזה. דובר צה"ל
"הפינג-פונג לא ימשך לנצח, החברה הישראלית לא מוכנה לזה". פעילות צה"ל בעזה./דובר צה"ל

רבים ברחבי העולם מבקרים את ישראל על כך שטרם בנתה תוכנית ליום שאחרי, ובראשם, שר החוץ האמריקני בלינקן. "בכל מקום שבו חמאס מרים את ראשו, אנחנו נילחם", מסר ל-CNN קצין בצה"ל. "אבל אין ספק שה'פינג-פונג' הזה לא ימשך לנצח, החברה הישראלית לא מוכנה לזה, וגם לא הקהילה הבינלאומית".

אותו קצין השווה את הלחימה של ישראל בעזה לרץ מרתון שלא יודע היכן קו הסיום. "אתה רץ בלי לדעת אם אתה בכיוון הנכון", אמר.

צה"ל חיסל מחבל שעסק בשיגורי רקטות לשטח הארץ ולקח חלק בטבח השבעה באוקטובר, 4 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
"חמאס הרבה יותר חזק בעזה ממה שהיה ניתן לדמיין". פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

במקביל, בצפון רצועת עזה, אנשי חמאס בבגדים אזרחים מאבטחים שווקים מאולתרים, מתאמנים בבניינים השרופים ומחביאים נשק בין ההריסות. "חמאס הרבה יותר חזק בעזה ממה שהיה ניתן לדמיין", מסר תושב הרצועה. "הם מעורבים בין שאר האוכלוסייה, זה עוזר להם להתחזק". תושב פלסטיני נוסף מסר ל-CNN כי חמאס אפילו מצליח לקיים רשת של בתי סוהר מאולתרים. "הם קושרים את מי שמואשם בגניבה ומכסים את עיניו. הם ממירים חדרים מפויחים לתאי כלא".

עוד צויין בתחקיר כי ההרס שישראל גרמה ברצועת עזה, והרגשות הקשים של תושביה, הם שמקלים מאוד על משימת הגיוס של חמאס. על פי הערכות, חמאס גייס כ-4000 לוחמים חדשים בחודשים האחרונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully