וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: הדיווחים לפיהם ישראל דנה באפשרות לסגת מציר פילדלפי - פייק ניוז מוחלט

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 14:29

תגובתו של נתניהו מגיעה על רקע הדיווח כי ישראל תציב מערכות טכנולוגיות לאיתור מנהרות בציר, ותעביר אותו לשליטה מצרית תחת ערבויות וביקורת אמריקנית. החשש הוא שמיד לאחר היציאה, חמאס יתעצם ויתכונן למלחמה הבאה - בניגוד גמור למטרות המלחמה

נתניהו על הדיווח ב"ניו יורק טיימס": "נמשיך במלחמה עד שמטרותיה יושגו"/דוברות רה"מ

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (שישי) כי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", לפיו ישראל דנה באפשרות לסגת מציר פילדלפי - פייק ניוז מוחלט. "ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד על כך שישראל תישאר בציר פילדלפי. כך הנחה את צוותי המשא ומתן, הבהיר זאת לנציגי ארצות הברית השבוע, ועדכן על כך אמש את הקבינט", נכתב בהודעה.

התגובה של ראש הממשלה נתניהו מגיעה על רקע הדיווח כי ישראל תציב מערכות טכנולוגיות לאיתור מנהרות לאורך כל ציר פילדלפי (ק"מ), תצא מהמרחב ותעביר אותו לשליטה מצרית תחת ערבויות וביקורת אמריקנית. החשש הוא כי מיד לאחר היציאה, חמאס יתעצם ויתכונן למלחמה הבאה - בניגוד גמור למטרות המלחמה. על כן, יש גורמים במערכת הביטחון, כולל בקבינט המלחמה שמתנגדים למהלך. חשוב להדגיש כי עיכוב בסוגיה זו עלול לעכב את המשא ומתן לשחרור החטופים.

בנימין נתניהו. חיים גולדברג, פלאש 90
בנימין נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

לפי גורמים, נרשמה התקדמות משמעותית מאז הביקור של ראש שב"כ רונן בר במצרים. עם זאת, הסוגיה עדיין נתונה לדיון מקצועי מעמיק במערכת הביטחון ולאחריו מול הדרג המדיני. בשלב זה, עושה רושם שראש הממשלה נתניהו מתנגד נחרצות למהלך שמוציא מידי צה"ל את האחריות והיכולת לסכל הברחות בעתיד, ומעביר אותה לשיטה מסוכנת לביטחון ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully