וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: צה"ל יחשוף בקרוב את התחקיר על הטבח במסיבת הנובה

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 9:59

גורמים המצויים בפרטים אמרו שמדובר "בתחקיר מטלטל", במהלכו הציבור יבין כיצד קיבלו החלטות לפני החג ומה קרה ב-12 השעות הראשונות של טבח 7 באוקטובר. עוד הוסיפו הגורמים כי מהתחקיר עולה שמחבלי חמאס גילו על הפסטיבל באקראי, ודיווחו על כך למפקדי הנוחבה

מסיבת עיתונאים במלאת חצי שנה לטבח בנוכחות משפחות הנרצחים והנרצחות, בשטח המסיבה ברעים/אבי רוקח

פרסום ראשון: הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מינה לפני כמה חודשים את קצין הנדסה ראשי לשעבר, תא"ל במיל' עידו מזרחי, לתחקר את אירועי פסטיבל "נובה" ליד קיבוץ רעים. ב-7 באוקטובר, כחלק ממתקפת הפתע והרצחנית, הגיעו מחבלי חמאס למרחב מסיבת הטבע וטבחו במשתתפי הפסטיבל שנמלטו לכל עבר. 364 אזרחים נרצחו באכזריות (מתוכם 17 שוטרים), ו-44 נחטפו על ידי המחבלים לרצועת עזה.

לוואלה נודע כי בשבוע הבא אמור תא"ל מזרחי להציג את ממצאי התחקיר לרמטכ"ל, ולאחר השלמות שאותן צפוי לבקש הרמטכ"ל לפני סיכום התחקיר, צה"ל יציג בראשית חודש ספטמבר את התחקיר למשפחות ולגורמים המעורבים. לפי הערכות של גורמים המצויים בפרטים, ממצאי התחקיר יהיו "מטלטלים מאוד".

זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023. יוסי זמיר, פלאש 90
ממצאי התחקיר יהיו "מטלטלים מאוד". זירת הטבח ברעים/פלאש 90, יוסי זמיר

ברקע המתח מאחורי הקלעים בין אגף המבצעים וחטיבת המבצעים של המטכ"ל לבין פיקוד הדרום ואוגדת עזה, עדיין מתנהל ויכוח מקצועי מי אישר את הפסטיבל בקרבת גבול רצועת עזה בימים שבהם יש דילול כוחות בגבול. השאלות הקשות שעולות הן מי בצה"ל אישר להאריך את משך הפסטיבל בו השתתפו אלפי אזרחים, מי ידע בעת קבלת ההחלטות בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר על עצם קיום הפסטיבל, וכמה זמן לקח לצה"ל להבין שמתנהל טבח במרחב הפסטיבל, לבנות תמונת מצב על המתחולל שם ולהעביר לשם כוחות גדולים.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שטח מסיבת הנובה ברעים לאחר הטבח. חיים גולדברג, פלאש 90
שטח מסיבת הנובה ברעים לאחר הטבח/פלאש 90, חיים גולדברג

גורמי ביטחון שבקיאים בפרטי התחקיר אמרו כי בחמאס לא ידעו על עצם קיום הפסטיבל, ולפחות לפי התחקירים הראשונים המחבלים שהיו רכובים על גבי טנדרים ואופנועים ונעו על כביש 232 גילו את הפסטיבל באקראי, דיווחו על כך למפקדי הנוחבה, וכך הגיעו למקום עוד מחבלים שלא הסתפקו בכך ורדפו אחרי הנמלטים מהפסטיבל.

חשוב להדגיש כי בפסטיבל הנובה בוצע טבח הלכה למעשה באזרחים. מחבלים ירו באנשים כשהם נמלטים על נפשםֿ, מסתתרים בצמחיה או בורחים ליישובים מסביב וממתינים לעזרה. אחד המקרים המפורסמים התרחש במיגונית שבה הסתתרו כמעט 30 אנשים, ביניהם לוחם סיירת נח"ל ענר שפירא, שגונן על האנשים בפתח המיגונית לאחר שהמחבלים זרקו רימונים לעברם והוא פעם אחר פעם השליך אותם החוצה. בהמשך נהרג שפירא, בעוד שלצדו נרצחו 16 צעירים, 4 נחטפו ושבעה שרדו.

ענר שפירא משליך רימונים מתוך מיגונית/לפי סעיף 27 א'

חשוב לציין, כי במקביל התנהל תחקיר מעמיק של משטרת ישראל אודות פסטיבל ה"נובה", כולל הצגה בפני אנשי משרד מבקר המדינה. אין ספק כי תושייה של מפקדי המשטרה בשטח הצילה חייב רבים.

תגובת דובר צה"ל: "תחקיר הקרב במסיבת 'הנובה' טרם סוכם, וטרם נקבע מועד הצגתו. התחקיר מתבצע בימים אלה ונמצא בעיצומו. לכשהתחקיר יסוכם הוא יוצג קודם למשפחות השכולות ולאחר מכן לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully