וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלא יעשו מה שהם עושים בעזה": שורדי מסיבת הנובה הושפלו בנמל תעופה באנגליה

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 9:14

שני ישראלים, שורדי הטבח במסיבת הטבע ברעים, טסו למנצ'סטר כדי לשתף בטראומה הקשה שעברו ולהעלות את המודעות לשורדי טרור. אולם, בשדה התעופה, עוכבו במשך שעתיים והושפלו על ידי בקרי הגבול הבריטיים. "תשתקו, אנחנו הבוסים, לא אתם" - הוקלטו הבקרים קוראים באגרסיביות

התיעוד משדה התעופה במנצ'סטר, 26 במרץ 2024/27א' לחוק זכויות היוצרים

שני ישראלים, שורדי הטבח במסיבת הנובה, עוכבו ללא סיבה והושפלו על ידי בקרי הגבול הבריטים בשדה התעופה במנצ'סטר - כך עולה היום (שלישי) מתלונה שהגישה הבוקר הקהילה היהודית בעיר. בין היתר, נמסר בתלונה כי בקרי הגבול אמרו לשורדים כי הם "מוודאים שהם לא הולכים לעשות כאן את מה שהם עושים בעזה".

מהתלונה שהוגשה עולה כי מדובר בשני ישראלים יהודים, שהגיעו שלשום למנצ'סטר בטיסה מבריסל. השניים, שורדי הטבח של חמאס במסיבה ברעים, שאף סייעו לחילוצם של אחרים, סובלים מפוסט טראומה והגיעו לאנגליה כדי לשתף בחוויותיהם ולהרצות כשורדי טרור. זאת, במסגרת הגדלת המודעות לארגון ללא כוונות רווח שהקימו כדי לסייע לניצולים מהתקפות הטרור.

זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023. יוסי זמיר, פלאש 90
שרדו את הטבח בנובה, והושפלו בבריטניה. זירת מסיבת הטבע/פלאש 90, יוסי זמיר

עם נחיתתם, כשבקרי הגבול נוכחו לדעת כי הם טסים בדרכונים ישראלים, הם נשאלו על הסיבה לבואם למנצ'סטר. השניים הסבירו כי הם מגיעים כשורדים של פסטיבל המוזיקה וכי שהוזמנו לחלוק מהחוויה עם הקהילה היהודית במנצ'סטר. אז לשניים על ידי הבקרים כי יהיה צורך בתשאולם.

"הסיבה היחידה לעיכובם וחקירתם היתה כי הם ישראלים", נמסר במכתב התלונה. בסרטון שתיעדו השניים, נראה אחד מבקרי הגבול מדבר איתם באגרסיביות. בהקלטת האירוע הוא נשמע כשהוא אומר להם: "תשתקו, תסתכלו אלי, זה ברור לכם? אנחנו הבוסים, לא אתם".

לאחר כשעתיים של תשאול, שוחררו לבסוף. אולם, בעת שחרורם, נאמר להם על ידי אותו בקר גבול כי "אנחנו היינו צריכים לוודא שאתם לא הולכים לעשות כאן מה שאתם עושים בעזה". בתלונה נגד התנהגות הבקרים נמסר כי "שני הישראלים לא התווכחו, הטון הזה היה משפיל ולא היה נחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מכתב התלונה שנשלח על השפלת הישראלים שורדי מסיבת הנובה במנצ'סטר. JRE, אתר רשמי
מכתב התלונה שנשלח על ידי הקהילה היהודית/אתר רשמי, JRE

מארק לוי, ראש הועד המייצג של הקהילה היהודית במנצ'סטר, הוסיף, "לשם הבהרה", כי "שני האנשים השתתפו בפסטיבל המוזיקה, כשמחבלים תקפו ורצחו מאות אזרחים חפים מפשע. במקום לברוח, נשארו האחים, שאחד מהם חובש, באתר הפסטיבל, כדי להציל אחרים, להילחם במחבלים ולטפל בפצועים".

"אנו מגנים באופן חד משמעי את העובדה שאזרחים ישראלים נעצרו ועברו התעללות על ידי בקר גבול", מסר לוי בסוף מכתבו, "ההערה בעת שחרורם מוכיחה מעל לכל ספק שהאדם הזה הונע מכוונה אנטישמית". בשם הקהילה הוא ביקש מהנהלת שדה התעופה מנצ'סטר, לחקור את התקרית במלואה ובדחיפות. הוא הוסיף כי "אנו מבקשים הבהרה דחופה לגבי הצעדים המיידיים שינקטו כדי להבטיח שנוסעים אחרים עם דרכונים ישראליים לא יהיו נתונים לאותה התעללות".

שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי. 26 במרץ 2024. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רואים בו האחראי לתקרית. שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בקהילה היהודית במנצ'סטר נמסר כי "להבטיח שנוסעים בעלי דרכון ישראלי יוכלו לנסוע ללא אפליה". כמו כן, מסרו כי צוות הנמל עצמו "הודה מיד והכירו בחומרת ההאשמות הכלולות בהתכתבות שלנו". לבסוף, ציינו בקהילה כי הם רואים בשר הפנים, ג'יימס קלברלי, האחראי הראשי לתקרית. "אנו קוראים לו ולמשרדו להבטיח שנושא זה יטופל בדחיפות", מסרו בקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully