וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 66 ובן 50 נרצחו בפיגוע דקירה בחולון, גבר נוסף במצב קשה

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 15:15

האירוע התרחש בכמה זירות סמוכות, כשלפי החשד המפגע עבר ודקר עוברי אורח עד שנוטרל בירי על ידי שוטר. פצוע נוסף, בן 26, הובהל לקבלת טיפול רפואי במצב בינוני. סריקות אחר סייענים באזור. המחבל: תושב יו"ש ללא אישורי שהייה

פיגוע דקירה בחולון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רינה דניב בת ה-66 וגבר בן 50 נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע דקירה בחולון. שני פצועים נוספים, בן 70 במצב קשה ובן 26 במצב בינוני, פונו לקבלת טיפול רפואי על ידי צוותי מד"א שהוזעקו למקום. המחבל, בן 34, הינו תושב סלפית שביהודה ושומרון, ללא אישורי שהייה.

מסלול המחבל בפיגוע בחולון, 4 באוגוסט 2024. אורי סלע, מד"א, עיבוד תמונה
מסלול המחבל בפיגוע בחולון, 4 באוגוסט 2024/עיבוד תמונה, אורי סלע, מד"א

האירוע התרחש בכמה זירות סמוכות, ברחובות משה דיין ודן שומרון בעיר. לפי החשד, המחבל רץ ודקר עוברי אורח באמצעות סכין, עד שנוטרל על ידי שוטר. הפצוע הראשון היה אדם שהלך עם הכלב שלו, לאחר מכן זוג שהלך בפארק. לאחר מכן המשיך המפגע לכיוון התחנת דלק, שם דקר אדם נוסף ונוטרל בירי.

כוחות משטרה גדולים פועלים בזירות, כשבמקביל מתבצעות סריקות אחר סייענים, בין היתר באמצעות מסוק. מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר הגיע למקום, כמו גם מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שעוברי אורח צעקו לו עם הגעתו: "בואו נתחיל להתעורר".

עוד בוואלה

נתניהו על הפיגוע הרצחני בחולון: "נבוא חשבון עם כל מי ששיתף פעולה"

לכתבה המלאה
הפצוע מהפיגוע בחולון משחזר/מערכת וואלה

"טיילתי בבוקר עם הכלב שלי במסלול הרגיל שלי שעובר בחורשת היובל בחולון", פתח את דבריו יעקב לברטוב בן ה-26 שנפצע באורח בינוני בפיגוע. "ראיתי אדם הולך לכיווני עם פרצוף כועס, הוא תפס אותי ופגע לי בכתף. הצלחתי לברוח ממנו יחד עם הכלב שלי, ותוך כדי התקשרתי למשטרה. הגעתי למסוף של אגד שם הנהגים הושיבו אותי על ספסל והתחילו לטפל בי. הם גם לקחו ממני את הטלפון והחלו להכווין את מד"א, המשטרה ושאר הכוחות לכיווני. כשישבתי על הספסל הבנתי שאני לא היחיד, כי ראיתי כוחות גדולים מגיעים למקום".

"בהתחלה לא הבנתי שזה פיגוע, חשבתי שזה עיניין אישי", המשיך. "הדוקר היה שקט לחלוטין, לא דיבר ולא צעק, בא אלי בשקט ותפס אותי. הבנתי שזה פיגוע כשחיכיתי לכוחות שיגיעו עד אלי. כשברחתי לא ראיתי אותו יותר ולא ידעתי לאן הוא ממשיך".

פיגוע דקירה בחולון, 4 באוגוסט 2024. אורי סלע
זירת הפיגוע/אורי סלע
קצין המבצעים של משטרת חולון, שנטרל את המחבל, משחזר/אורי סלע

השוטר שנטרל את המחבל במהלך מסע הרצח הבחין בו במקרה בעת שנסע בעיר. "במהלך נסיעה שגרתית לתחנת המשטרה בחולון, הבחנתי בבחור שמטיח אדם מבוגר", סיפר. "ירדתי מהר מהרכב והתחלתי בריצה אחריו תוך שאני קורא לו לעצור. בשלב כלשהו הוא הסתובב לעברי. הבחנתי שהוא מחזיק בסכין והוריתי לו לזרוק אותו, בזמן ששלפתי את האקדח ודרכתי אותו. החשוד צעק מילה בערבית ורץ לכיווני. הוא לא נענה לקריאות שביצעתי לעברו, ובעקבות כך ביצעתי ירי והוא נוטרל".

"הצלת כאן רבים, זה אירוע קשה מאוד", פנה השר בן גביר לקצין שנטרל את המחבל. "אנחנו גאים בך, גאים בתגובה המהירה מאוד של המשטרה כאן. יש רק להמשיך עם הדריכות והעירנות, אני חושב שזה מכפיל כוח. עשית עבודת קודש שמצילה אנשים. תודה".

בן גביר בזירת הפיגוע בחולון/יותם רונן
זירת פיגוע, חולון, 4 באוגוסט 2024. מד"א
זירת הפיגוע. חולון, הבוקר/מד"א
זירת הפיגוע בחולון , 4 באוגוסט 2024. אורי סלע
נוטרל בסמוך לתחנת הדלק. חולון, הבוקר/אורי סלע

"ראינו אנשים שוכבים מדממים, המחבל דקר בן אדם שהלך ברגל", סיפרו עדי ראיה. "המשטרה במזל בדיוק הגיעה למקום, שמענו יריות ובלאגן גדול".

"עבדנו פה בתחנה, שמענו יריות, הלכנו להסתכל והיה בן אדם על הרצפה", סיפרו עדים נוספים. "האחמ"ש יצא עם נשק, אבל כבר הגיעה לשם משטרה".

מסוק מעל זירת הפיגוע בחולון, 4 באוגוסט 2024. אורי סלע
סריקות אחר סייענים. מסוק בשמי חולון, הבוקר/אורי סלע
זירת הפיגוע בחולון , 4 באוגוסט 2024. אורי סלע
זירת הפיגוע. חולון, הבוקר/אורי סלע

לפני כמה ימים, פיגוע ירי התרחש בצומת העוקפים שבחטיבת יהודה. אדם נפגע באורח קשה. היורה נמלט, והלוחמים פתחו במרדף אחר המחבל שנמלט מהמקום ובמקביל חסמו צירים במרחב.

באותו יום, מחבל חמוש באקדח הגיע ברכבו לציר העוקפים שבחטיבת יהודה ופתח בירי לעבר אזרח ישראלי שהיה במקום. לאחר מכן, יצא המחבל מרכבו, דקר את האזרח ונורה על ידי לוחמת שהייתה בנקודה. כוחות צה"ל העניקו לאזרח טיפול בשטח והוא פונה לקבלת טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully